Ανοιξιάτικη πρεµιέρα της φετινής τουριστικής σεζόν, µε θετικές εκτιµήσεις για αναµενόµενη άνοδο στον εξωτερικό και εσωτερικό τουρισµό.
Ανοίξαµε και σας περιµένουµε… «Και από… Πάσχα καλοκαίρι» θα πούµε, παραφράζοντας τη λαϊκή ρήση, αφού παραδοσιακά το Πάσχα είθισται να ανοίγει την «αυλαία» της καλοκαιρινής περιόδου. Τα νησιά του Σαρωνικού βάζουν τα… καλά τους (φυσικά και τα µµµ… γευστικά τους) και µας καλωσορίζουν, για να πάρουµε ένα άρωµα καλοκαιρινής απόδρασης λίγο πριν φορέσουµε το µαγιό µας. Πραγµατικά, το Πάσχα, όπως και το καλοκαίρι, στα «διαµάντια» του Σαρωνικού σε κάνει να ξεχνιέσαι, όχι µόνο από τις εικόνες αλλά και από τα αρώµατα της γης, τις γεύσεις και τα χρώµατα. Τι καλύτερο από το να απολαµβάνεις ένα ξέγνοιαστο σούρουπο στην Αίγινα ή στις Σπέτσες, βλέποντας τον ήλιο να βυθίζεται στο απέραντο γαλάζιο; Φορώντας ή όχι µαγιό, η µαγεία είναι η ίδια!
Ενθαρρυντικό το ηλιόλουστο και αποδοστικό τετραήµερο της 25ης Μαρτίου για τα νησιά του Σαρωνικού
Το ευτυχές, φέτος; Το Πάσχα «πέφτει» σε καλή ηµεροµηνία! Όχι πολύ νωρίς και µας φάει το αγιάζι του Μάρτη-γδάρτη, όχι πολύ αργά και το µπερδέψουµε µε την Πρωτοµαγιά. Τόσο όσο δηλαδή για να κάνει τη δική του, ανεξάρτητη παρουσία και να µας… βάλει σιγά-σιγά στο νόηµα των αγαπηµένων µας αποδράσεων στις παραλίες, που τόσο πολύ µας έλειψαν στον µουντό και οµολογουµένως δύσκολο χειµώνα, που αφήσαµε επιτέλους πίσω µας. Με την καλή µας διάθεση στις αποσκευές, κουνάµε το µαντίλι σε όσους και όσα µας στεναχώρησαν, και σαλπάρουµε µε το πλοίο της γραµµής για πασχαλινά έθιµα και αισιόδοξες σκέψεις για το καλοκαίρι.
Η αυλαία της τουριστικής σεζόν
Ήδη, οι πρώτες εκτιµήσεις για την ελληνική καλοκαιρινή σεζόν είναι τουλάχιστον ενθαρρυντικές. Όσο και αν γκρίνιαζαν οι… Κασσάνδρες, φαίνεται ότι το ελληνικό καλοκαίρι «ποτέ δεν πεθαίνει, δεν το σκιάζει κρίση καµιά», και έτσι αισιόδοξα ξανά προς τη δόξα τραβά.
Σύµφωνα µε προκρατήσεις, διεθνείς εκτιµήσεις και τον προγραµµατισµό αφίξεων στο «Ελ. Βενιζέλος (+ 7,6% σε σύγκριση µε πέρυσι), τα µηνύµατα είναι θετικά και, ειδικά, σε ό,τι αφορά την πρωτεύουσα. Αυτό, φυσικά, συνεπάγεται θετικά µηνύµατα και για τον Αργοσαρωνικό, καθώς φαίνεται ότι οι τουρίστες µπαίνουν εύκολα στο «πρωτευουσιάνικο» mood και επιλέγουν τα γραφικά νησιά του και για τις δικές τους µικρές αποδράσεις.
Άλλωστε, η ετήσια τουριστική έκθεση στο Βερολίνο –που για πολλούς µεταφράζεται άµεσα σε οδηγό για την τουριστική περίοδο– έδειξε ότι το ελληνικό τουριστικό προϊόν συνεχίζει να «πουλάει», και δεδοµένης της κακής συγκυρίας στη Βόρεια Αφρική πολλοί επισκέπτες θα προτιµήσουν τη χώρα µας. Σε αντίστοιχο συµπέρασµα κατέληξε και το πρακτορείο Bloomberg, που µετέδωσε πρόσφατα ότι η Ελλάδα θα αποτελέσει προορισµό περισσότερων τουριστών.
Στα… δικά µας, ο Νίκος Έλληνας, ιδιοκτήτης του «Alasia Travel» στις Σπέτσες, γνωρίζει καλά ότι το Πάσχα προϊδεάζει για την καλοκαιρινή περίοδο. «Οι ενδείξεις δείχνουν ότι φέτος θα έχουµε θετικά στοιχεία για την τουριστική περίοδο στον Σαρωνικό. Με τη σωστή προβολή και παρουσίαση θα αναδείξουµε τα θετικά του τόπου µας. Σαφώς, η προσπάθεια η δική µας πρέπει να κυµανθεί στο εξής: καλύτερες υπηρεσίες µε πιο ανταγωνιστικές τιµές».
Με την ίδια λογική… ξορκίζει την κρίση και ο Σάκης Παπαµήτρου, ιδιοκτήτης του «Saronic Gulf Travel» στον Πόρο. «Εµείς, αυτό που κάνουµε είναι η συνεχής αναβάθµιση της παροχής υπηρεσιών, καθώς και η προσπάθεια να κρατούµε προσιτές τιµές, για να προσελκύσουµε τον επισκέπτη» εξηγεί µιλώντας στο «Saronic Magazine». «Άλλωστε, είµαστε ένας κοντινός και εύκολα προσβάσιµος προορισµός, µε υποδοµές για όλα τα… βαλάντια» εξηγεί για τον Πόρο. Ανανεώνουµε το ραντεβού µας για τις αρχές Μαΐου, όταν το νησί µετατρέπεται σε ένα µικρό… Μονακό, µε αφορµή το διεθνές σαλόνι σκαφών αναψυχής που φιλοξενεί, προσελκύοντας το ενδιαφέρον του παγκόσµιου τζετ σετ.
Σε ό,τι αφορά τις προβλέψεις του για την καλοκαιρινή περίοδο, ο Σάκης Παπαδηµητρίου είναι αισιόδοξος: «Όπως όλα δείχνουν ήδη, θα έχουµε µια άνοδο κυρίως σε ό,τι αφορά τον εσωτερικό τουρισµό» σηµειώνει, λαµβάνοντας υπόψη φυσικά την εντυπωσιακή κίνηση του τριηµέρου της 25ης Μαρτίου σε όλα τα νησιά του Σαρωνικού.
Αυτό το προσυπογράφουµε και εµείς, αφού το «Saronic Magazine» υπήρξε… αυτόπτης µάρτυς του υπέροχου κλίµατος που επικράτησε στα νησιά στο τελευταίο τριήµερο απόδρασης. Και όταν λέµε «κλίµα», δεν εννοούµε µόνο το καιρικό, αλλά και αυτό της διάθεσης του κόσµου, που έσπευσε να χαρεί στιγµές ξεγνοιασιάς στις παραλίες και στις συνοικίες των νησιών. Αυτό άλλωστε αποτέλεσε και το πρώτο δείγµα για την κίνηση της ερχόµενης τουριστικής περιόδου, ένα ιδιαίτερα αισιόδοξο δείγµα µάλιστα, όπως τα χαρακτηρίζουν οι άνθρωποι των τουριστικών επιχειρήσεων.
Ήδη, οι πρώτες εκτιµήσεις για την ελληνική καλοκαιρινή σεζόν είναι τουλάχιστον ενθαρρυντικές. Όσο και αν γκρίνιαζαν οι… Κασσάνδρες, φαίνεται ότι το ελληνικό καλοκαίρι «ποτέ δεν πεθαίνει, δεν το σκιάζει κρίση καµιά», και έτσι αισιόδοξα ξανά προς τη δόξα τραβά.
Σύµφωνα µε προκρατήσεις, διεθνείς εκτιµήσεις και τον προγραµµατισµό αφίξεων στο «Ελ. Βενιζέλος (+ 7,6% σε σύγκριση µε πέρυσι), τα µηνύµατα είναι θετικά και, ειδικά, σε ό,τι αφορά την πρωτεύουσα. Αυτό, φυσικά, συνεπάγεται θετικά µηνύµατα και για τον Αργοσαρωνικό, καθώς φαίνεται ότι οι τουρίστες µπαίνουν εύκολα στο «πρωτευουσιάνικο» mood και επιλέγουν τα γραφικά νησιά του και για τις δικές τους µικρές αποδράσεις.
Άλλωστε, η ετήσια τουριστική έκθεση στο Βερολίνο –που για πολλούς µεταφράζεται άµεσα σε οδηγό για την τουριστική περίοδο– έδειξε ότι το ελληνικό τουριστικό προϊόν συνεχίζει να «πουλάει», και δεδοµένης της κακής συγκυρίας στη Βόρεια Αφρική πολλοί επισκέπτες θα προτιµήσουν τη χώρα µας. Σε αντίστοιχο συµπέρασµα κατέληξε και το πρακτορείο Bloomberg, που µετέδωσε πρόσφατα ότι η Ελλάδα θα αποτελέσει προορισµό περισσότερων τουριστών.
Στα… δικά µας, ο Νίκος Έλληνας, ιδιοκτήτης του «Alasia Travel» στις Σπέτσες, γνωρίζει καλά ότι το Πάσχα προϊδεάζει για την καλοκαιρινή περίοδο. «Οι ενδείξεις δείχνουν ότι φέτος θα έχουµε θετικά στοιχεία για την τουριστική περίοδο στον Σαρωνικό. Με τη σωστή προβολή και παρουσίαση θα αναδείξουµε τα θετικά του τόπου µας. Σαφώς, η προσπάθεια η δική µας πρέπει να κυµανθεί στο εξής: καλύτερες υπηρεσίες µε πιο ανταγωνιστικές τιµές».
Με την ίδια λογική… ξορκίζει την κρίση και ο Σάκης Παπαµήτρου, ιδιοκτήτης του «Saronic Gulf Travel» στον Πόρο. «Εµείς, αυτό που κάνουµε είναι η συνεχής αναβάθµιση της παροχής υπηρεσιών, καθώς και η προσπάθεια να κρατούµε προσιτές τιµές, για να προσελκύσουµε τον επισκέπτη» εξηγεί µιλώντας στο «Saronic Magazine». «Άλλωστε, είµαστε ένας κοντινός και εύκολα προσβάσιµος προορισµός, µε υποδοµές για όλα τα… βαλάντια» εξηγεί για τον Πόρο. Ανανεώνουµε το ραντεβού µας για τις αρχές Μαΐου, όταν το νησί µετατρέπεται σε ένα µικρό… Μονακό, µε αφορµή το διεθνές σαλόνι σκαφών αναψυχής που φιλοξενεί, προσελκύοντας το ενδιαφέρον του παγκόσµιου τζετ σετ.
Σε ό,τι αφορά τις προβλέψεις του για την καλοκαιρινή περίοδο, ο Σάκης Παπαδηµητρίου είναι αισιόδοξος: «Όπως όλα δείχνουν ήδη, θα έχουµε µια άνοδο κυρίως σε ό,τι αφορά τον εσωτερικό τουρισµό» σηµειώνει, λαµβάνοντας υπόψη φυσικά την εντυπωσιακή κίνηση του τριηµέρου της 25ης Μαρτίου σε όλα τα νησιά του Σαρωνικού.
Αυτό το προσυπογράφουµε και εµείς, αφού το «Saronic Magazine» υπήρξε… αυτόπτης µάρτυς του υπέροχου κλίµατος που επικράτησε στα νησιά στο τελευταίο τριήµερο απόδρασης. Και όταν λέµε «κλίµα», δεν εννοούµε µόνο το καιρικό, αλλά και αυτό της διάθεσης του κόσµου, που έσπευσε να χαρεί στιγµές ξεγνοιασιάς στις παραλίες και στις συνοικίες των νησιών. Αυτό άλλωστε αποτέλεσε και το πρώτο δείγµα για την κίνηση της ερχόµενης τουριστικής περιόδου, ένα ιδιαίτερα αισιόδοξο δείγµα µάλιστα, όπως τα χαρακτηρίζουν οι άνθρωποι των τουριστικών επιχειρήσεων.
ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ ΣΤΟ ΚΑΜΙΝΙ |
Το Πάσχα στην Ύδρα είναι… αρχοντικό, όπως και η οικοδέσποινά του. Οι άνθρωποι του νησιού έχουν µακρόχρονη εµπειρία στην καλή φιλοξενία, και το αποδεικνύουν. Όσο για τις… προβλέψεις τους, όλοι πιστεύουν ότι το φετινό καλοκαίρι θα ανταµείψει τους κόπους τους. «Τα µηνύµατα από τις κρατήσεις στα ξενοδοχεία είναι αισιόδοξα και στηριζόµαστε σε αυτό» µου εξηγεί ο Λεωνίδας Παπανδρέου, ιδιοκτήτης του καφέ-µπαρ ΓΩΝΙΑ. Το… µυστικό είναι ο χαρακτήρας του επιχειρηµατία: «∆εν πρέπει να βλέπουµε τον επισκέπτη µόνο ως ένα κεφάλαιο, αλλά ως τον πελάτη που θα ξαναέλθει να τον εξυπηρετήσουµε».
Με την ίδια αισιοδοξία βλέπει τα µηνύµατα για το καλοκαίρι και ο Γιάννης Κίτσος: «Φέτος το Πάσχα φαίνεται ότι έχουµε πολύ καλή προσέλευση, γεγονός που φέρνει καλά µηνύµατα και για το καλοκαίρι». Στα εστιατόρια των «Παραδοσιακό» και «Ενάλιον» µου εξηγεί ότι θέλει να τηρεί το τρίπτυχο: καλή εξυπηρέτηση, καλές τιµές και σεβασµός στον πελάτη, που φέρνει σίγουρη επιτυχία, αλλά και… χαµόγελα.
Ελπίζουµε ότι φέτος θα δούµε κάτι καλύτερο, αν και οι δύσκολοι καιροί παραµένουν…
∆ραστήρια και οξυδερκής, η πρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων Ύδρας και ιδιοκτήτρια του ξενοδοχείου «LETO» Ευγενία Σοφιανού µε υποδέχεται στο υπέροχο σαλόνι του, µε το τζάκι που συνδυάζει την υδραίικη διακόσµηση µε στοιχεία σύγχρονης αρχιτεκτονικής. Από τη συζήτηση µας αντιλαµβάνοµαι αµέσως ότι οι ξενοδόχοι στην Ύδρα έχουν… µπει στο νόηµα. «Προσπαθούµε όλοι να έχουµε καλύτερες προσφορές στις πολυήµερες διανυκτερεύσεις. Οι εκπτώσεις ξεκινούν από 10% για τα Σαββατοκύριακα και αγγίζουν και το 25% για κρατήσεις µέσα στην εβδοµάδα» µου αναφέρει, εξηγώντας µου ότι µε ιδιαίτερο αγώνα οι επιχειρηµατίες έχουν συγκρατήσει τις τιµές, την ώρα που τα έξοδά τους αυξάνονται συνεχώς. «Χρειάζεται µια καλή συνεργασία των ξενοδόχων και του κράτους, για να πάµε τον τουρισµό µας ένα βήµα πιο πέρα» εξηγεί µέσα από την εµπειρία της, αλλά και τη διάθεσή της να προσφέρει σε αυτό τον επιχειρηµατικό κλάδο της χώρας.
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΑΡΘΡΟ ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ SARONIC MAGAZINE
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου