Σάββατο, 7 Μαΐου 2011

ΠΛΟΙΑ ΑΡΓΟΣΑΡΩΝΙΚΟΥ (1945−1970)


ΑΓΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗ Αυτο ηταν χρονολογικα το τριτο πορθμειο της γραμμης Αργοσαρωνικου, μετα την ΑΦΑΙΑ και τον ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΛΕΟΝΤΑ.

ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ του Γ. Λατση (1952−1988, 109 τοννοι, 16 κομβοι, μικρο Σουηδικο πλοιο). Το πολυαγαπημενο αυτο πλοιαριο ηταν το πρωην ΣΠΥΡΟΣ και ανηκε στον Γιαννη Λατση. Αυτο και η αδελφη του ΕΡΙΕΤΤΑ παραγγελθηκαν και φτιαχτηκαν ειδικα για την Τουριστικη Ακτοπλοια της Ελλαδος και για ταξιδια στον Σαρωνικο. Εφθασε εδω απο την Σουηδια στις 3 Ιουλιου 1952 και ακομη σκεφτομαι πως ενα τοσο μικρο πλοιο περασε τις θυελλες του Σκαγγερακη, της Βορειου Θαλασσης, της Μαγχης, και ιδιως του Βισκαικου και των θαλασσων γυρω απο τις Βαλεαριδες νησους, εστω και αν το ταξιδι αυτο εγινε νταλα καλοκαιρι. Το ΣΠΥΡΟΣ το βρισκουμε σε πολλα δρομολογια επι δυο χρονια απο τις 23/8/1952 μεχρι τις 24/6/1954. Την εποχη εκεινη πηγαινε οχι μονο στην Αιγινα αλλα και πιο μακρυα, συχνα μεχρι την Υδρα και τις Σπετσες! Αλλαξε ονομα σε ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ το 1956.. Μετα το ξεχειμωνιασμα, το 1958 το βαλανε στην γραμμη του Αργολικου, ξεκινωντας απο το Ναυπλιο, προς Αστρος, Σπετσες, και Υδρα. Αργοτερα, εμφανιστηκε με νεο ονομα (και κιτρινο χρωμα) σαν ΝΗΡΕΥΣ και εκανε ταξιδια σε πολλα μερη, ακομη και στην Κρητη.

ΑΙΓΙΝΑ του Κονταρινη (1951−2007, 265 τοννοι, 15,7 κομβοι). Το πολυαγαπημενο Αιγινακι εκανε ταξιδια στιν Αργοσαρωνικο για παρα πολλα χρονια. Το ΑΙΓΙΝΑ ξεκινησε το 1952 και τα δρομολογια του ηταν κλασσικα: Αιγινα η Αιγινα−Μεθανα−Πορος. Το βρισκουμε να κανει δρομολογια (και να πρωταγωνιστει σε κινηματογραφικα εργα!) συνεχεια απο το 1952 μεχρι το 1966. Το 1984 εγινε το ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ και εκανε μικρα ταξιδια γυρω απο την Σαμο. Πηγε για διαλυση το 2007

ΑΝΝΑ ΜΑΡΙΑ Μικρο πλοιο του Αργοσαρωνικου που εκανε δρομολογια απο Πειραια στην Αγια Μαρινα η Σουβαλα.

ΑΥΡΑ του Μεταξα (1944?−1984, 259 τοννοι, 14 τοννοι, το πρωην ΚΑΛΥΔΩΝ ΙΙΙ). Το ΑΥΡΑ ηταν μικρο πλοιο της γραμμης.Αρχικα ηταν το ΚΑΛΥΔΩΝ ΙΙΙ της γραμμης Πατρων Αντιρριου. Ηλθε στον Αργοσαρωνικο σαν ΑΥΡΑ γυρω στο 1970. Αργοτερα πηρε το ονομα MINERBA και ανηκε στον Ευαγγελο Σαρρη. Διαλυθηκε στο Περαμα το 1984.

ΑΦΑΙΑ (1960, 126 τοννοι, 11,7 κομβοι) Το ΑΦΑΙΑ ηταν το δευτερο ανοικτο πορθμειο της γραμμης Αργοσαρωνικου. Φαινεται οτι ηλθε στην γραμμη Πειραιως− Αιγινης το 1962.

ΓΛΑΡΟΣ (1904− 1968, 427 τοννοι, 13 κομβοι, αρχικα η θαλαμηγος BERYL και μετα η LORNA), Τι να πει κανεις για τον θρυλικο ΓΛΑΡΟ που δεν εκανε μονο την αγονη γραμμη .  Ηταν δρομολογημενο και στον Αργοσαρωνικο το 1948 και 1949 .

ΕΛΕΝΑ Αυτο το πλοιαριο αναφερεται σαν μικρο επιβατηγο για την Σουβαλα και Αγια Μαρινα στις 21/8/1965.

ΕΡΙΕΤΤΑ του Γ. Λατση (1951−1983, 98 τοννοι, 13 κομβοι, Σουηδικο πλοιο). Οπως και το αδελφι του ΣΠΥΡΟΣ/ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ, η ΕΡΙΕΤΤΑ εφθασε ολοκαινουρια απο την Σουηδια στις 3 Ιουλιου 1952 και εγκαινιαστηκε στις 15/7/1952. Εκανε το παρθενικο ταξιδι της στις 22/7/1952  Απο τοτε και μεχρι το 1970 την βρισκουμε να κανει συνεχεια ταξιδια στον Αργοσαρωνικο. Εκανε περισσοτερο δρομολογια Πειραιως−Αιγινης αλλα επισης και μικρα ταξιδια στην Σουβαλα και Αγια Μαρινα. Μερικες φορες την βλεπουμε και σε βραδυνα ταξιδακια στην Σαλαμινα και μεχρι το Σουνιο. Πηγε για διαλυση το 1983.

ΕΦΦΗ του Νομικου και μετα του Λατση (1890, 248 τοννοι, 12,7 κομβοι, το παλιο Σκανδιναυικο πλοιο RONNEBY) Το πλοιο αγοραστηκε το 1945 απο τον Ευαγγελο Νομικο, ονομασθηκε ΕΦΦΗ, μετετραπη γρηγορα σε επιβατηγο 192 τοννων και δρομολογηθηκε στην γραμμη Σαρωνικου− Μονεμβασιας! Αγοραστηκε απο τον Γιαννη Λατση το 1949 που του κρατησε το ιδιο ονομα και συνεχισε να κανει δρομολογια στον Αργοσαρωνικο. Μετετραπη σε φορτηγο του Α. Γεωργιου με το ονομα ΑΝΤΩΝΙΟΣ (135 τοννοι) το 1954. Απο το 1960 πλοιοκτητες του πλοιου ηταν οι Γεωργιου, Ζαραφωνιτης και Σιταρας. Βυθιστηκε στις 21 Νοεμβριου 1965 στο Σκοιναρι, Ζακυνθου.

ΕΞΠΡΕΣ του Λατση (1961−2006, 131 τοννοι, 32 κομβοι). Το ιπταμενο πλοιο ΕΞΠΡΕΣ ειχε μεγαλη περαση οταν πρωτοηλθε στην Ελλαδα, αν και ηταν πανακριβο για τον πολυ κοσμακη. Φυσικα εγινε ενα ακομη επιτευγμα της Αθηναικης μπουρζουαζιας "Εμεις πηγαμε στην Υδρα με το ιπταμενο πλοιο" 1962-1969. Τελικα επεστρεψε στην Νεαπολη της Ιταλιας οπου εκανε μικρα ταξιδακια στην Ischia και στην Procida (ποτε στο Καπρι), μεχρι που πεταχθηκε στην ξηρα σε αθλια κατασταση γα διαλυση στα 2005....

ΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΛΕΩΝ (533 τοννοι). Αυτο ηταν το θρυλικο ανοικτο πορθμειο που μπηκε πρωτο για εξυπηρετηση του κοσμου που ειχε αυτοκινητα και ηθελε να παει μ αυτα στα μικρα νησια (γιατι?). Ξερουμε για καποια δρομολογια του προς Αιγινα και Επιδαυρο. Ιδε εδω

ΚΑΛΑΜΑΡΑ του Βατικιωτη (1898− 1961, 217 τοννοι, 12 κομβοι, η πρωην θαλαμηγος SEANYMPH, CALA MARA). Ηλθε στην Ελλαδα το 1946 και ανηκε αρχικα στην Εκτελεστικη Επιτροπη Θαλασσιων Συγκοινωνιων που εβαλε το πλοιο (με το ονομα ΚΑΛΑΜΑΡΑ) στα δρομολογια Χαλκιδος, Αιδηψου και Βολου!  Αγοραστηκε απο τον Βατικιωτη το 1947 και μπηκε στα δρομολογια Αργοσαρωνικου απο το 1947 μεχρι το 1956. Μετα απο το ατυχημα στα Τσελεβινια ξαναφτιαχτηκε με το ονομα ΠΟΡΟΣ. Εφυγε το 1961

ΚΑΜΕΛΙΑ του Βατικιωτη (1962−2005, 489 τοννοι, 17 κομβοι, ναυπηγημενο στα ναυπηγεια των Αναστασιαδη και Τσορντανιδη). Μεγαλο και πολυαγαπημενο πλοιο του Αργοσαρωνικου, το ΚΑΜΕΛΙΑ αρχισε τα δρομολογια του το 1962. . Εκανε πανω απο 7.500 ταξιδια στον Αργοσαρωνικο μεχρι το 1982. Μετα το 1982 ονομασθηκε ΚΟΛΟΣΣΟΣ και μεταφερθηκε στην Ροδο για ημερησια δρομολογια και εκδρομες προς την Συμη. Αργοτερα πηγε στο Ηρακλειο. Διελυθη το Νοεμβριο 2005

ΚΟΝΙΤΣΑ Για το ΚΟΝΙΤΣΑ ξερουμε πολυ λιγα πραγματα. Το βρισκουμε το 1948 εδω  και ολοι μας θελουμε να πιστευουμε οτι ειναι το ΠΙΝΔΟΣ, αλλα δεν ειμαστε βεβαιοι.



ΚΥΚΝΟΣ της ΑΕΕΝΕ Σαρωνικος (1941−1979, 503 τοννοι, 13 κομβοι, η πρωην θαλαμηγος SYLVIA και μετα το βοηθητικο πολεμικο TOURMALINE).   Πολυαγαπημενο πλοιο δρομολογημενο στην Ελλαδα απο το 1946. Πλοιο που ηταν σχεδον παντα στην γραμμη Χαλκιδος, Αιδηψου και Βολου. Το βρισκουμε στον Αργοσαρωνικο μια χρονια8/7/1950 7/6/1951

ΜΑΡΙΝΑ Αυτο το πλοιαριο αναφερεται σαν μικρο επιβατηγο για την Σουβαλα και Αγια Μαρινα στις 21/8/1965.

ΜΑΡΙΩ του Κονταρινη (1959−2006, ναυπηγεια Αμβουργου Peters, 352 τοννοι, 14,5 κομβοι). .Το πλοιο δεν ταξιδεψε ποτε στην Γερμανια. Εφυγε για την Ελλαδα στις 27 Σεπτεμβριου 1959. Εφθασε εδω στις 10 Οκτωβριου 1959 και δρομολογηθηκε στον Αργοσαρωνικο ην ιδια χρονια. Μετα εγινε το ΡΟΔΟΣ Ι (30 Δεκεμβριου 1982), και το ΜΕΓΑΛΟΧΑΡΗ (16 Μαρτιου 1983). Διεγραφη στις 23 Αυγουστου 2004. Διελυθη το 2005 η 2006.

ΜΑΧΗ του Τριπου (1939, ROYAL ALBERT, ναυπηγεια Nobiskrug Rendsburg, 247 τοννοι, 17,6 κομβοι). Πλοιο του Τριπου που μπηκε στον Αργοσαρωνικο το 1958.

ΝΕΡΑΙΔΑ του Γ. Λατση (1939−υπαρχει ακομη! 462 τοννοι, 16.5 κομβοι, το πρωην LAURANA). Το θρυλικο πλοιο του Αργοσαρωνικου ΝΕΡΑΙΔΑ ηλθε απο την Ιταλια μεσω Μαλτας το 1950 και δρομολογηθηκε στην γραμμη Αιγινας, Μεθανων, Πορου, Υδρας, Ερμιονης, Σπετσων απο τις 8 Ιουνιου 1950. Το βρισκουμε να ταξιδευει ανελλειπως απο το 1950 μεχρι τις 15 Σεπτεμβριου 1953 οποτε απεσυρθη για 6 μυνες για ωρισμενες βασικες αλλαγες αλλαγης μηχανων απο Φιατ σε ΜΑΝΝ. Στο πρωτο αυτο χρονικο διαστημα ειχε δρμολογηθει συχνα και στην γαμμη Αστρους, Λεωνιδιου αλλα πολλες φορες κιολας στην γραμμη Κυπαρισσου, Γερακα και Μονεμβασιας. Επανηλθε στην ακτοπλοια στις 20/6/1954 και συνεχισε να ταξιδευει μεχρι το 1970 οποτε αρχισε να εκτελει περισσοτερο ημερησιες κρουαζιερες. Τ ατελευταια δυο χρονια ξαναφταιχθηκε στην Κροατια και μας επιστρεφει στην Ελλαδα συντομα σε (θεωρητικη) ηλικια 71 ετων!!!

ΝΙΚΗ του Λατση (1906−?, 274 τοννοι, 12 κομβοι, το πρωην ρυμουλκο Bison) . Φαινεται οτι αγορασθηκε πρωτα απο ενα Κατουλα και μετα το 1947 απο τον Λατση. Το βρισκουμε σε δρομολογια στις 12/8/1948, 21/8/1948 και 11/12/1949. Μετα αλλαξε ονομα και εγινε το (πρωτο μεταπολεμικο) ΥΔΡΑ με δρομολογια το 1950 μεχρι το 1956. Μετα το 1957 εγινε το φορτηγο ΝΙΚΟΛΑΟΣ Λ. και μετα το ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

ΠΙΝΔΟΣ του Τριπου (1907−1977, 487 τοννοι, 13,9 κομβοι, η πρωην θαλαμηγος MAID OF HONOUR και μετα SYLVANA). Ο θρυλος του Αργοσαρωνικου, το ΠΙΝΔΟΣ οργωσε τις Ελληνικες θαλασσες, οχι μονον τον Αργοσαρωνικο.   Στον Αργοσαρωνικο ηλθε το 1950 (π.χ., με δρομολογια απο τις 8/7/1950 μεχρι τις 11/8/1962. Αργοτερα εγινε το ΑΡΗΣ. Σταματησε να κανει ταξιδια γυρω στο 1976

ΠΟΡΟΣ μετα ΒΕΡΑ Μ. των Καλουδη−Μακρη (487 τοννοι).

ΠΟΡΤΟΚΑΛΗΣ ΗΛΙΟΣ του Κ. Λατση (1959, ORANGE SUN, ναυπηγεια J.J. Sietas Αμβουργου, 448 τοννοι, 14 κομβοι, μετα ΓΙΩΡΓΗΣ) . Ηλθε στην Ελλαδα σαν πλοιο του Αργοσαρωνικου το 1967. Απο το 1976−77 σε διαφορα δρομολογια, ιδιως Ηρακλειο−Σαντορινη (εταιρεια Μπλαζακη). Επωληθη στην Υδραικη Ναυτικη Εταιρεια το 1997 με το ονομα ΓΙΩΡΓΗΣ

ΣΑΡΩΝΙΣ του Κονταρινη (1959−2004, ναυπηγεια Αμβουργου Peters, 487 τοννοι, 15,2 κομβοι) . Το πλοιο δεν ταξιδεψε ποτε στην Γερμανια. Εφυγε για την Ελλαδα στις 27 Σεπτεμβριου 1959. Το βλεπουμε να κανει δρομολογια απο το 1959 μεχρι το 1971. Μετα εγινε το ΡΟΔΟΣ ΙΙ (27 Φεβρουαριου 1971) και το ΔΑΦΝΗ (10 Απριλιου 1992). Διεγραφη στις 19 Απριλιου 2004. Διαλυθηκε στο Αλλιαγα της Τουρκιας το 2004.

ΣΟΛΩΝΑΚΙ ΙΙ ανοικτο πορθμειο των Κοντου−Γκουμα.


ΥΔΡΑ του Τυπαλδου (1942−1971, 551 τοννοι, 19,5 κομβοι, το πρωην Αμερικανικο πολεμικο πλοιο Wapakoneta) Το βλεπουμε σε ταξιδια Αργοσαρωνικοι απο την 1/4/1962 μεχρι το 1965. Διαλυθηκε το 1971.

ΧΑΡΑ του Μεταξα (19331976, Trondheim, Νορβηγια, το πρωην URSVIK, 232 τοννοι, 13,6 κομβοι) . Ηλθε στην Ελλαδα το 1958 και εκανε ταξιδια συνεχεια.Σταματησε το 1974 και διαλυθηκε το 1976 . 

Ο χρήστης Nicholas Peppas δεν είναι συνδεδεμένος Υποπλοίαρχος





ΦΩΤΟ: ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΤΟΥ ΜΠΑΜΠΗ ΜΩΡΕΣ

1 σχόλιο:

  1. Υπέροχη ερευνητικη εργασία. Διατηρεί άρωμα 1950, ας κρατήσει όσο πιο πολύ. Χρειαζόμαστε φωτογραφίες με ταυτότητα πλοίου. Καλή συνέχεια. ΠολΚ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

metamarks