Κυριακή, 18 Μαρτίου 2012

ΠΝΟ (Ναυτική Ομοσπονδία) 19,20 Μαρτίου 48ωρη Απεργία


Μετά την άκαρπη συνάντησή τους με τους υπουργούς Ανάπτυξης και Εργασίας, οι ναυτεργάτες προχωρούν από τη Δευτέρα στις 48ωρες κυλιόμενες απεργίες που είχαν προαναγγείλει, ζητώντας μεταξύ άλλων την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων και τη διατήρηση του καμποτάζ. Στην πρώτη απεργία, που θα αρχίσει στις 6 το πρωί της Δευτέρας και θα λήξει στις 6 το πρωί της Τετάρτης, προβλέπεται να συμμετάσχουν τα πληρώματα σε όλες τις κατηγορίες πλοίων.

Από τις απεργιακές κινητοποιήσεις αναμένεται να δημιουργηθούν προβλήματα στην τροφοδοσία των νησιών, και ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης ζήτησε την παρέμβαση του υπουργείου Ανάπτυξης προκειμένου να βρεθεί λύση για τα ευπαθή προϊόντα.

Παραγωγοί της Κρήτης και φορείς του νησιού συγκεντρώθηκαν το Σάββατο στα γραφεία της Περιφέρειας και, σύμφωνα με πηγές του Αθηναϊκού Πρακτορείου δήλωσαν αποφασισμένοι να προστατέψουν τα προϊόντα τους.

Η Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας θα συνεδριάζει μία ημέρα πριν τελειώσει η κάθε απεργία, προκειμένου να αποφασίζει και νέα 48ωρη.

Στις κινητοποιήσεις συμμετέχουν επίσης οι εργαζόμενοι του ΝΑΤ (Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο) και του Οίκου Ναύτου, οι οποίοι μάλιστα θα προχωρήσουν από τη Δευτέρα σε κατάληψη των κτιρίων

Το Σάββατο, η συνάντηση της ΠΝΟ με τους υπουργούς Ανάπτυξης και Ναυτιλίας, Άννα Διαμαντοπούλου, και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Γιώργο Κουτρουμάνη, διεξήχθη σε πολύ τεταμένο κλίμα, ενώ κάποια στιγμή αποχώρησαν από το διάλογο οι εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ένωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού αλλά και ο εκπρόσωπος των συνταξιούχων ναυτικών.

«Οι ναυτικοί δεν απεργούν αλλά συνήθως γίνεται κατάληψη πλοίων» υποστήριξε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Απόστολος Βεντούρης, κληθείς να σχολιάσεις τις κινητοποιήσεις.

Την ανησυχία τους για τις επιπτώσεις που θα έχει η απεργία των ναυτικών στην αγορά, εξέφρασε με ανακοίνωσή του και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Διεθνούς Διαμεταφοράς και Logistics.

Το πρωί της Δευτέρας αναμένεται επίσης να συνεδριάσουν τα σωματεία των πλοηγών, προκειμένου να αποφασίσουν αν τελικά θα συμμετάσχουν στις κινητοποιήσεις με τη μορφή στάσεων εργασίας ή 48ωρων επαναλαμβανόμενων. Σημειώνεται ότι η είσοδος και έξοδος στο λιμάνι των κρουαζιερόπλοιων αλλά και των ποντοπόρων φορτηγών πλοίων που μεταφέρουν κοντέινερ η καύσιμα γίνεται μόνο με πλοηγικά σκάφη.

Τι ζητούν οι ναυτεργάτες

Στα αιτήματα των ναυτεργατικών σωματείων περιλαμβάνεται η υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας για το 2012 και η διατήρηση του καμποτάζ στην ακτοπλοΐα.

Αυτό όμως που προκαλεί την έντονη δυσφορία τους είναι η απόφαση για μείωση των συντάξεων των ναυτικών κατά 7% αναδρομικά από 1ης Ιανουαρίου, η ένταξη του Οίκου Ναύτου στον ΕΟΠΥΥ από 1ης Απριλίου, αλλά και η επιχειρούμενη, όπως υποστηρίζουν, κατάργηση του γραφείου ευρέσεως ναυτικής εργασίας και η ένταξή του στον ΟΑΕΔ, καθώς η εποπτεία του ΝΑΤ ανήκει πλέον στο υπουργείο Εργασίας.

Οι ναυτεργάτες ζητούν επίσης τη διατήρηση της αυτοτέλειας του ΕΛΟΕΝ (Ειδικού Λογαριασμού Οικογενειακών Επιδομάτων Ναυτικών) που στηρίζεται αποκλειστικά και μόνο από πόρους των ναυτικών και όχι από το κράτος, ενώ κατηγορούν την κυβέρνηση ότι «έβαλε χέρι» στα αποθεματικά του λογαριασμού.

Σύμφωνα με την ΠΝΟ, ο λογαριασμός του ΕΛΟΕΝ από το 1950 θα έπρεπε υποχρεωτικά να είναι στην Τράπεζα της Ελλάδος. Ωστόσο, με νόμο του 1997 δόθηκε η δυνατότητα στην Τράπεζα της Ελλάδος να διαχειριστεί ένα μέρος των χρημάτων και να τα μετατρέψει σε ομόλογα. Έτσι, μετά το «κούρεμα» των ομολόγων για την αναδιάρθρωση του δημοσίου χρέους, από τα 51,5 εκατομμύρια ευρώ στο λογαριασμό, αυτή τη στιγμή υπάρχουν 32 εκατ.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

metamarks