Καθώς οι σελίδες των φετινών fashion editorial γέμισαν wannabe Σοφία Λόρεν και Τζάκι Ωνάση και τα κοσμοπολίτικα μεσογειακά θέρετρα των ’60s φιγουράρισαν στον Τύπο ως η απόλυτη ταξιδιωτική μόδα, εμείς βάζουμε μπαντάνα και επιστρέφουμε στην Ύδρα, το νησί που το πάλαι ποτέ jet set αγάπησε περισσότερο από κάθε άλλο… εντεύθεν του Κάπρι.
Mediterranean chic βουτιές, κατευθείαν από τα βραχάκια.
Όχι, δεν μας χτύπησε η φετινή Mediterranean nostalgia που μας θέλει να βολτάρουμε στην Κυανή Ακτή ως άλλες Γκρέις Κέλι με μαντήλια Herm+s τυλιγμένα σαν τουρμπάν. Τα μαντήλια, τα καφτάνια με γεωμετρικά σχήματα, οι φαρδιές φούστες, τα κάπρι και οι μεγάλες ψάθινες τσάντες ανέκαθεν μας έγνεφαν από την ντουλάπα κάθε φορά που ετοιμάζαμε τις βαλίτσες μας για το τελευταίο σεπτεμβριάτικο γουικέντ στην Ύδρα. Μέχρι και τσόκαρα Scholl θα πάρουμε φέτος –εμείς φταίμε που ξανάγιναν της μόδας;–, να κάνουμε κλαπ κλαπ στην promenade του λιμανιού, (σχεδόν) όπως η Όντρεϊ Χέπμπορν στις ασπρόμαυρες φωτογραφίες από τις glam κρουαζιέρες του ’70. Δεν ήταν η μόνη σταρ που εγκατέλειψε για μερικές ώρες το κότερό της για μια βόλτα στη θρυλική περαντζάδα του λιμανιού. Πρώτη διδάξασα η Σοφία Λόρεν, που ως σέξι δύτρια Φαίδρα βούτηξε στα βαθυγάλαζα νερά της Ύδρας στα τέλη της δεκαετίας του ’50 για τις ανάγκες της ταινίας «Το Παιδί και το Δελφίνι», κάνοντας το νησί των Κουντουριώτηδων το απόλυτο κοσμικό θέρετρο και το παλιό υδραίκο σπίτι όπου έμενε, ένα λαμπερό Ξενία που θα φιλοξενούσε στο εξής όσους από τους διάσημους έρχονταν εδώ χωρίς τα κότερά τους.
Η διαφημιστική καμπάνια για το ελληνικό Κάπρι είχε ήδη γίνει, χωρίς ο ΕΟΤ να κουνήσει το δαχτυλάκι του. Για δύο σχεδόν δεκαετίες η Ύδρα δεν έπαψε να πολιορκείται από τα φλας: ο Ωνάσης και η Τζάκι, η Μπριζίτ Μπαρντό, η Ελίζαμπεθ Τέιλορ, η Ζαν Μορό, ο Σπύρος Νιάρχος, ο Τζον Λένον, άπαντες οι σταρ του ελληνικού κινηματογράφου, από τη Μελίνα Μερκούρη της «Φαίδρας» μέχρι τη γοργόνα-Μαίρη Χρονοπούλου και το μάγκα-Φαίδωνα Γεωργίτση πέρασαν, μεταξύ άλλων, από τα σοκάκια της, βούτηξαν κατευθείαν από το σκάφος ή τα βραχάκια στα βαθιά της νερά και διασκέδασαν στους καναπέδες της θρυλικής Λαγουδέρας, του night club όπου παίχτηκαν οι πιο λαμπερές σκηνές της κοσμικής Ύδρας των ’50s-’60s. Αρκετές δεκαετίες μετά, μπορεί τα φλας να έχουν σβήσει και η Λαγουδέρα να έχει κλείσει, το σκηνικό όμως διατηρείται σχεδόν απαράλαχτο, χάρη στην επιμονή των μόνιμων κατοίκων να κρατήσουν τη φυσιογνωμία του νησιού.
Το γαϊδουράκι και το καΐκι παραμένουν τα μόνα μεταφορικά μέσα, τα υδραίικα αρχοντικά υπόσχονται retro chic διαμονή και το ηλιοβασίλεμα στα κανόνια, πιο όμορφο από ποτέ. Το κάπρι σας και φύγαμε.
Η διαφημιστική καμπάνια για το ελληνικό Κάπρι είχε ήδη γίνει, χωρίς ο ΕΟΤ να κουνήσει το δαχτυλάκι του. Για δύο σχεδόν δεκαετίες η Ύδρα δεν έπαψε να πολιορκείται από τα φλας: ο Ωνάσης και η Τζάκι, η Μπριζίτ Μπαρντό, η Ελίζαμπεθ Τέιλορ, η Ζαν Μορό, ο Σπύρος Νιάρχος, ο Τζον Λένον, άπαντες οι σταρ του ελληνικού κινηματογράφου, από τη Μελίνα Μερκούρη της «Φαίδρας» μέχρι τη γοργόνα-Μαίρη Χρονοπούλου και το μάγκα-Φαίδωνα Γεωργίτση πέρασαν, μεταξύ άλλων, από τα σοκάκια της, βούτηξαν κατευθείαν από το σκάφος ή τα βραχάκια στα βαθιά της νερά και διασκέδασαν στους καναπέδες της θρυλικής Λαγουδέρας, του night club όπου παίχτηκαν οι πιο λαμπερές σκηνές της κοσμικής Ύδρας των ’50s-’60s. Αρκετές δεκαετίες μετά, μπορεί τα φλας να έχουν σβήσει και η Λαγουδέρα να έχει κλείσει, το σκηνικό όμως διατηρείται σχεδόν απαράλαχτο, χάρη στην επιμονή των μόνιμων κατοίκων να κρατήσουν τη φυσιογνωμία του νησιού.
Το γαϊδουράκι και το καΐκι παραμένουν τα μόνα μεταφορικά μέσα, τα υδραίικα αρχοντικά υπόσχονται retro chic διαμονή και το ηλιοβασίλεμα στα κανόνια, πιο όμορφο από ποτέ. Το κάπρι σας και φύγαμε.
Δέσποινα Ζευκιλή dzeykili@athinorama.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου