Τούτη η μελέτη είναι η πρώτη και μοναδική έως σήμερα πού καταγράφει τον βαθμό ικανοποίησης των μικρονησιωτικών κοινωνιών.
Δυστυχώς αυτή είναι η πραγματική εικόνα στις θαλάσσιες μεταφορές και τις τηλεματικές υπηρεσίες στα ελληνικά μικρά νησιά.
Ασθενείς μένουν μέρες αποκλεισμένοι σε νησιά, πλοία ακατάλληλα σε μέγεθος και τύπο οργώνουν τις θάλασσες, τα χρήματα των άγονων γραμμών μειώνονται, οι ανάγκες επιδότησης αυξάνουν, πλοία μας λείπουν, ιντερνέτ δεν υπάρχει, πολλές φορές ούτε ηλεκτρικό ρεύμα, και ο χειμώνες προβλέπεται βαρύς.
Μία επανέκδοση διπλώματος οδήγησης σε ΚΕΠ μικρού νησιού καθυστερεί πάνω από 4 μήνες.
Το ακτοπλοϊκό εισιτήριο πανάκριβο και οι πρωτοβουλίες θολές. Κανείς δεν μπορεί να μας πει πόσα και τι είδους πλοία μας λείπουν, σύμφωνα με την φέρουσα μεταφορική ικανότητα των νησιών μας βέβαια.
Η κυβέρνηση δείχνει να επιθυμεί κατά την διάρκεια της Ελληνικής Προεδρίας στην ΕΕ να το σηκώσει το θέμα ψιλά. Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι θετική. Μιλά για πρώτη φορά για την κάλυψη όλων των εξόδων στις γραμμές δημοσίου συμφέροντος οι οποίες εξυπηρετούν μικρά νησιά. Το Συμβούλιο Νησιωτικής Πολιτικής πρέπει να παίξει τον ρόλο του. Ας ελπίσουμε σε κάτι καλύτερο.
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΕΘΝΟΣ 14 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2013
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΒΑΘΜΟ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ
Αξιόπλου / Ασφάλεια των πλοίων πού εκτελούν δρομολόγια στο νησί σας.
|
Το 10% του ΟΧΙ προκύπτει από πλοία με ισχνές βλάβες, ακυρώσεις δρομολογίων, χώροι ενδιαίτησης οι οποίοι μυρίζουν καύσιμα, χαλασμένους εξοπλισμούς κλπ
|
Φθηνό εισιτήριο.
|
Το Όχι του φθηνού εισιτηρίου προκύπτει πολλές φορές συγκρινόμενο και με το αεροπορικό. Ενδεικτική αναφέρουμε ότι το εισιτήριο Πειραιάς Σπέτσες – Πειραιάς κοστίζει 70 ευρώ και το αεροπορικό εισιτήριο Άθωνα- Ρώμη Αθήνα 90 ευρώ.
Το δε πολύ φθηνό προκύπτει από μικρές πορθμειακού τύπου γραμμές όπου το εισιτήριο κοστίζει κάτω των 2 ευρώ
|
Τακτική σύνδεση με κέντρο
|
Ικανοποιεί τον μεταφορικό όγκο του νησιού σας
|
Η Ερώτηση αναφέρεται στο μεταφορικό όγκο του νησιού σε επιβάτες. Συνήθως οι θετικές απαντήσεις προέρχονται είτε από πολύ μικρές αποστάσεις, όπου ένα σκάφος μπορεί εύκολα να κάνει και έκτακτα δρομολόγια, είτε από μικρά νησιά τα οποία εξυπηρετούνται από μεγάλα πλοία.
|
Μεταφορά πραγμάτων /εμπορευμάτ
|
Αναφέρετε στην δυνατότητα εντός 24 ωρών να μεταφερθούν προϊόντα στα νησιά ή όπου η απόσταση είναι μεγαλύτερη αναφέρετε στη δυνατότητα απευθείας μεταφορά με ένα πλοίο από το κέντρο στο νησί.
|
Μεταφορά δεδομένων (data) (τηλεπικοινωνιακές, τηλεματικές μεταφορές)
|
Αναφέρετε σε ασύρματα δίκτυα, wi-fi, broadband net, κλπ. Ενώ υπάρχουν και νησιά με τακτικές πολύωρες διακοπές ρεύματος. Ενδεικτικά αναφέρουμε φέτος τον 15 Αύγουστο έμειναν από ΑΤΜ η Ιος, η Σίκινος κλπ
| |
Συμπεράσματα:
1. Δεν έχει γίνει ακόμη στην πατρίδα μας η καταγραφή της φέρουσας μεταφορικής ικανότητας ανά νησί. Ποιες είναι δηλαδή ανά μήνα οι ανάγκες μεταφοράς σε ανθρώπους και πράγματα ανά νησί.
2. Αποτέλεσμα της μη καταγραφής είναι ότι δεν γνωρίζουμε τις ανάγκες των νησιών μας και ως εκ τούτου δεν μπορεί να προβλεφθεί ο σωστός τύπος και μέγεθος πλοίου ανά νησί και εποχή (πχ χειμερινή, καλοκαιρινή περίοδο κλπ).
3. Δεν υπάρχει κανείς ελληνικός φορέας ο οποίος να έχει μελετήσει το μεταφορικό σύστημα στα νησιά και να είναι σε θέση να ενημερώσει τον οποιοδήποτε, τι πλοία και πόσα μας λείπουν κλπ.
4. Τηλεπικοινωνιακές, Τηλεματικές Εφαρμογές. Δυστυχώς εδώ η κατάσταση είναι ακόμη σε νηπιακή ηλικία. Παρατηρούνται προβλήματα πού δεν τιμούν καμία ευρωπαϊκή χώρα. Τα ελληνικά μικρά νησιά τα οποία και θα έπρεπε να ήταν στη πρώτη γραμμή ανάπτυξης των τηλεματικών εφαρμογών ακόμη και για εθνικούς λόγους, στη πράξη συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου