Στον πολεμικό στόλο της Αργεντινής υπήρξαν πλοία, με τα ονόματα «Γεωργίου» και «Σπύρου» στις πλώρες τους. Το νήμα της ιστορίας που τα βάφτισε, χάνεται στον χρόνο. Μοιάζει με παραμύθι και ξεκίνησε λίγο μετά το 1800, στην Υδρα και τη Μυτιλήνη, πριν διασχίσει τον Ατλαντικό Ωκεανό, για να φτάσει στη Λατινική Αμερική και το ΜπουένοςΑιρες. Είναι η ιστορία δύο Ελλήνων ναυτικών, που εγκαταλείποντας τις ιδιαίτερες πατρίδες τους, μέσα από ένα περίεργο παιχνίδι συγκυριών, έφτασαν να συγκαταλέγονται ανάμεσα τους εθνικούς ήρωες της Αργεντίνικης Ανεξαρτησίας.
Η πρώτη παρουσία των Ελλήνων στην Αργεντινή και γενικότερα στη Λατινική Αμερική συνδέεται άμεσα με τις πρώτες εξερευνητικές αποστολές στη Ν. Αμερική, αποστολές που οργανώθηκαν από τις μεγάλες ναυτικές δυνάμεις της εποχής.
Όπως αναφέρει στα χρονικά του ο ιστοριογράφος των ταξιδιών του Κολόμβου, Βαρτολομέ δε Λας Κάσας, οι καραβέλες των εξερευνητών είχαν επανδρωθεί από δοκιμασμένους και έμπειρους θαλασσοπόρους όλων των προελεύσεων και κατά συνέπεια και από Έλληνες που κατά παράδοση διέθεταν πάντα ιδαίτερες ναυτικές ικανότες και εμπειρία.
Έχει διαπιστωθεί, ότι στις αποστολές που επηκολούθησαν αυτές του Κολόμβου (1492) για την εξερεύνηση του εσωτερικού των νέων χωρών και την αποίκηση τους - νομιμοποιώντας έτσι την ισπανική κυριαρχία -, επανδρώνουν τα πληρώματα πολλοί Έλληνες ναυτικοί. Αρκετοί από αυτούς έμελλαν στη συνέχεια να παραμείνουν μόνιμα στις νέες αποικίες και μάλιστα συχνά σε νευραλγικές και υπεύθυνες θέσεις.
Πράγματι, ανατρέχοντας στις εθνικές ιστορίες της Αργεντινής, του Περού και της Χιλής, βρίσκουμε σε έγγραφα και κείμενα της εποχής - από το 1500 μέχρι το 1800 - να αναφέρονται συχνά ονόματα που υποδηλώνουν ελληνική καταγωγή. Τα ονόματα αυτά είναι ενδεικτικά των τόπων προέλευσης των Ελλήνων. Έτσι συναντάμε τα επώνυμα Γραικός (Greco), Χανιώτης (de Candia, o Candiotis), Ροδίτης (Roditis) (Rodas) κ.λ.π.
Οι Έλληνες ήταν παρόντες στους απελευθερωτικούς αγώνες της Αργεντινής, καθώς και στις προσπάθειες για την πολιτική οργάνωση της χώρας σαν ανεξάρτητο κράτος.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhaYFkIQKi9QctwH6CMfB42LgxIWkWf4ShrNTuldFyZAg34YQi-x3k64JB9pxFAMRbmVYtFRqCTNd9kQICQ9TsDPZDEdDVtDq1CimoYNZo5lS-S7dZmhEfYvfURCctWuUNzv9FiBjwT23F1/s1600/cebdceb9cebacf8ccebbceb1cebfcf82cebacebfcebbcebcceb1cebdceb9ceaccf84ceb7cf82.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjwu_f3ja87kgF3855tDygvDz708JzPdaJcyNV39T-nd9-cdY2MTmcN6FryZMd8xSqszdo3il0jfbygFSCmd_yV1txqJIzhj0O_DTfGOlxeNKdipWDOn1FOKtQBHh8v6y6oFhrNGBCg4BuF/s1600/kolmaniatis.jpg)
Οι παραπάνω Υδραίοι ναυτικοί, με την τόλμη και γενναιότητα τους, έχουν κερδίσει μια μόνιμη θέση στην ιστορία της Αργεντινής. Στις 30 Αυγούστου του 1937, η πολεμική σχολή του Ναυτικού της Αργεντινής πήρε το όνομα του Nicolas JORGE, ενώ μια πολεμική φρεγάτα πήρε το όνομα του Σπύρου (ARA ESPIRO).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου