Κυριακή, 29 Δεκεμβρίου 2013

Πρόσκληση από τον Δήμο Ύδρας για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας






Π Ρ Ο Σ Κ Λ Η Σ Η

Ο Δήμαρχος, το Δημοτικό Συμβούλιο και οι Εργαζόμενοι στον Δήμο Ύδρας, σας προσκαλούν στην κοπή της Πρωτοχρονιάτικης Πίτας, την Τετάρτη 1η Ιανουαρίου στις 11:00, στην Αίθουσα Συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου.

Ελάτε να κάνουμε όλοι μαζί το πρώτο βήμα στην Νέα Χρονιά 2014, που φέρνει την Ελπίδα, την Αγάπη, την Αλληλεγγύη και το Χαμόγελο σε όλους μας.

Φέτος ένα ξεχωριστό δώρο, ανάμνηση για πολλούς και εμπειρία για άλλους, όπως κάθε χρόνο, θα είναι δικό σας.
Το ημερολόγιο του 2014, είναι γεμάτο από  νοσταλγία μιας  άλλης εποχής, που όλοι αγαπήσαμε και δεν πρέπει να ξεχάσουμε.


ο Δήμαρχος Ύδρας


Άγγελος Λ. Κοτρώνης





Το ημερολόγιο είναι ευγενική χορηγία των Εκδόσεων “Μίλητος”

Όταν η Σοφία Λόρεν έβαζε φωτιά στην Ύδρα με την προκλητική εμφάνισή της!

Η φωτογραφία με το βρεγμένο ρούχο από την ταινία Το παιδί και το δελφίνι του 1957, καθιέρωσε τη Σοφία Λόρεν ως ένα από τα παγκόσμια σύμβολα του σεξ.
Η τότε 24χρονη άγνωστη Ιταλίδα είχε ξετρελάνει τους Έλληνες κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων στην Ύδρα.
Ειδικά οι σκηνές που, ως κόρη σφουγγαρά, αναδύεται από τη θάλασσα θεωρούνται ανεπανάληπτες ως σήμερα.
Η φωτογραφία της Σοφίας Λόρεν στο νησί του Σαρωνικού εκτόξευσε τον ελληνικό τουρισμό.
Ήταν η πρώτη ξένη παραγωγή που γυρίστηκε στη χώρα και έγινε η αφορμή για να γυριστούν τη δεκαετία του ΄60 πολλές χολιγουντιανές ταινίες.
Άλλη μια χρήσιμη πληροφορία. Οι ντόπιοι ακόμη θυμούνται ότι εννιά μήνες μετά τα γυρίσματα της ταινίας υπήρξε μία έξαρση των γεννήσεων στο νησί.



πηγή:  http://tvkosmos.gr/article.asp?newsid=2107682#.UsAXQfvpxRQ

Παρασκευή, 27 Δεκεμβρίου 2013

Μια ξεχωριστή Λαϊκή βραδιά στην Ψαροπούλα


ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΜΑΣ ΥΔΡΑ



Το Μοναδικό μικρό νησί που αναφέρει ο Όμηρος με πολιτιστική διάσταση.
Το Μοναδικό μικρό νησί που δημιούργησε τη μεγαλύτερη εμπορική ναυτική και πολεμική δύναμη της μεσογείου.
Το Μοναδικό μικρό νησί πού έγινε η αιτία να διεκδικήσει η Ελλάδα την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα  της ακρόπολης  των Αθηνών.
Το Μοναδικό Νησί στο κόσμο πού έβγαλε: Δεκάδες εθνικούς ήρωες, ένα εθνικό ήρωα άλλης χώρας, πέντε πρωθυπουργούς και διοίκησε την Ελλάδα 14 φορές.
Το Μοναδικό νησί κέντρο λήψης αποφάσεων της επανάστασης.
Το Μοναδικό νησί με τα περισσότερα διατηρητέα κτίρια της ελληνικής επανάστασης στην Ελλάδα.
Το Μοναδικό μικρό νησί της μεσογείου όπου γράφτηκε ένα τραγούδι, μια από τις μεγαλύτερες εμπορικές επιτυχίες του κόσμου.
Το Μοναδικό μικρό νησί πού έχουν προταθεί ταινίες του  δύο φορές για κινηματογραφικό οσκαρ. .

ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΚΕΧΑΓΙΟΓΛΟΥ

Σάββατο, 21 Δεκεμβρίου 2013

Οι “ξεχωριστές” ευχές του δημάρχου Ύδρας

Christougenniatiki_karta_2013_web


Οι ευχές που στέλνει κάθε χρόνο ο δήμαρχος Ύδρας Άγγελος Κοτρώνης για τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά, είναι με συνέπεια “ξεχωριστές”, καθώς τις συνοδεύει με την απεικόνιση ενός ιδιαίτερου έργου τέχνης, στο εικαστικό σκέλος της κάρτας που στέλνει.
Έτσι και φέτος, έστειλε μια κάρτα που οπτικοποιεί την ελπίδα, και το μήνυμά είχε την αντίστοιχη στόχευση:
“Τα Χριστούγεννα συμβολίζουν την Αγάπη και την Ελπίδα που πρέπει να γεμίζουν τις καρδιές όλων μας.
Σε δύσκολες εποχές σαν τη σημερινή, ας ακούσουμε τον διπλανό μας, ας αγκαλιάσουμε το πρόβλημά του, ας δώσουμε τη μάχη μαζί”, έγραψε χαρακτηριστικά στην ευχετήρια κάρτα του ο δήμαρχος Ύδρας Άγγελος Κοτρώνης.

 http://ysterografa.gr/greece/aftodioikisi-greece/oi-jexoristes-eyxes-tou-dimarxou-ydras

21 Δεκεμβρίου, πρώτη ημέρα του χειμώνα - Χειμερινό Ηλιοστάσιο


Πρώτη ημέρα του χειμώνα - Χειμερινό Ηλιοστάσιο
21 Δεκεμβρίου σήμερα, και η google αποφάσισε να τιμήσει με το doodle της, την πρώτη ημέρα του χειμώνα.
Τα χαράματα της 21ης Δεκεμβρίου ξεκινάει η μικρότερη ημέρα του χρόνου, το χειμερινό ηλιοστάσιο.
Εδώ και χιλιάδες χρόνια οι άνθρωποι έδιναν ιδιαίτερη σημασία στην ημέρα αυτή, πολύ πριν καν υπάρξει ο μήνας Δεκέμβρης.
Πριν από 5.000 χρόνια είχε κατασκευαστεί ένα σημαντικότατο μνημείο επάνω σε έναν νεφροειδούς σχήματος λόφο, στην κορυφή της περιοχής που σήμερα γνωρίζουμε ως Newgrange στην Ιρλανδία, 48 περίπου χιλιόμετρα βορειοδυτικά του Δουβλίνου.
Ο θάλαμος σε σχήμα σταυρού στην καρδιά του λόφου, βρίσκεται στο τέλος ενός στενού διαδρόμου με μήκος 19 μέτρα. Στο χειμερινό ηλιοστάσιο, τεσσεράμισι λεπτά μετά την ανατολή, οι ακτίνες του ήλιου γλιστράνε μέσα από μία σχισμή που βρίσκεται πάνω από την πόρτα, διαπερνούν τον διάδρομο και φωτίζουν τα σκαλιστά σχέδια του θαλάμου.
Οι αστρονόμοι της σύγχρονης εποχής έκαναν υπολογισμούς λαμβάνοντας υπόψη τους την ελαφριά αλλαγή της κλίσης της Γης εδώ και 5.000 χρόνια και ανακάλυψαν ότι το φαινόμενο αυτό θα συνέβαινε τότε, μόλις τεσσεράμισι λεπτά νωρίτερα, δηλαδή ακριβώς την ώρα της αυγής.
Το πότε και το που ανατέλλει και δύει ο ήλιος στις μέρες μας, δε θεωρείται πλέον τόσο σημαντικό. Τα σπίτια και οι εργασιακοί μας χώροι είναι επαρκώς φωτισμένα και σε πείσμα των ισχυρισμών, ότι οι σκοτεινές ημέρες του χειμώνα μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά την ψυχολογία μας, οι περισσότεροι άνθρωποι καταφέρνουμε να περάσουμε τη σκοτεινιά του χειμώνα χωρίς σοβαρά προβλήματα.
Φαίνεται πως οι πραγματικά δύσκολες μέρες του χειμώνα δεν είναι τότε που οι ώρες της ηλιοφάνειας είναι λιγότερες, αλλά τον Φλεβάρη και στις αρχές του Μάρτη, όπου το κρύο είναι ιδιαίτερα τσουχτερό.
Το Δεκέμβρη αντιλαμβανόμαστε τη σκοτεινιά ως κάποιο διακοσμητικό στοιχείο της νύχτας, που δένει μυστηριακά με τα χριστουγεννιάτικα φώτα και θεωρούμε ως ένα είδος πολυτέλειας να βρούμε καταφύγιο δίπλα στη φωτιά από το τζάκι. Το ημίφως των ημερών αυτών αποτελεί ένα στοιχείο της μαγείας της εποχής αυτής.
Εάν προσπαθούσαμε να παρατηρήσουμε τι συμβαίνει με τον ήλιο στο χειμερινό ηλιοστάσιο, σε μια προσπάθεια να μιμηθούμε τους αρχαίους μας προγόνους στο χτίσιμο μνημείων που έδιναν έμφαση στο φαινόμενο αυτό, θα συνειδητοποιούσαμε την αργή κίνηση του ηλίου που ταλαντεύεται κάθε χρόνο μεταξύ της κυριαρχίας του φωτός και της σκιάς.
Καθώς η γη περιστρέφεται γύρω από τον ήλιο, το ένα ημισφαίριο δέχεται ολοένα και περισσότερο φως, ενώ συγχρόνως στο αντίθετο ημισφαίριο η ημέρα μικραίνει και το φως του ήλιου λιγοστεύει. Δύο φορές το χρόνο το φθινόπωρο και την άνοιξη - η εναλλαγή αυτή μεταξύ της σκοτεινότητας και της φωτεινότητας προσεγγίζει ένα μέσο σημείο και τότε υπάρχει ισημερία.
Την αυγή του χειμερινού ηλιοστασίου ξεκινάει η πιο μικρή ημέρα του χρόνου, με διάρκεια 9 ώρες και 11 λεπτά, ενώ ο ήλιος ανεβαίνει μόλις 25 μοίρες πάνω από τον ορίζοντα και λάμπει το μεσημέρι με μία ισχύ 455 watt ανά τετραγωνικό μέτρο. Στο θερινό ηλιοστάσιο, στις 21 Ιουνίου, η ημέρα διαρκεί 15 ώρες και 10 λεπτά και ο ήλιος βρίσκεται 72 μοίρες πάνω από τον ορίζοντα, εκπέμποντας ακτινοβολία ισχύος 1.167 watt ανά τετραγωνικό μέτρο κατά την ώρα του μεσημεριού.
Αυτοί οι υπολογισμοί έχουν γίνει με τη χρήση των σύγχρονων μαθηματικών. Ωστόσο, βαθιά μέσα σε κάθε θηλαστικό υπάρχει ένας εξαιρετικά ευαίσθητος υπολογιστής, που αντιλαμβάνεται την μεταβολή της κλίσης της ηλιακής ακτινοβολίας που φτάνει στη γη. Προκαλεί μία ποικιλία συμπεριφορών, όπως αλλαγές στις συνήθειες τροφής και αναπαραγωγής του ζωικού βασιλείου, μέχρι και μαζικές αποδημήσεις ή πτώση σε χειμερία νάρκη.
Η αλληλεπίδραση του φωτός και του σκότους ταξιδεύει μέσα σ' έναν στενό διάδρομο που ξεκινά από τον αμφιβληστροειδή του ματιού και το οπτικό νεύρο, προς τον υποθάλαμο και τον μικροσκοπικό θάλαμο της επίφυσης. Αντί να φωτίσει σκαλιστά σχέδια, όπως συμβαίνει με τον εσωτερικό θάλαμο του μνημείου στο Newgrange, ρυθμίζει την παραγωγή της ορμόνης μελατονίνης από την επίφυση. Η έκκριση της μελατονίνης καταστέλλεται κατά τη διάρκεια της ημέρας και απελευθερώνεται τη νύχτα.
Ερευνητές έχουν διαπιστώσει ότι η μελατονίνη παίζει έναν ρόλο κλειδί στη ρύθμιση των κιρκαδικών (ημερήσιων) ρυθμών, που συμπεριλαμβάνουν τον ύπνο και την εγρήγορση, και των κιρκάνιων (ετήσιων) κύκλων, που αφορούν συγκεκριμένες εποχιακές συμπεριφορές, που λαμβάνουν χώρα την ίδια εποχή κάθε χρόνο.

Μέχρι το τέλος Ιανουαρίου το πολυαναμενόμενο ασθενοφόρο στην Ύδρα




Όπως μας αποκάλυψε ο Χειρουργός Ογκολόγος κ. Παναγιώτης Μανίκης, πρόεδρος του Κουλούρειου νοσοκομείου Ύδρας , και Διευθυντής ΕΣΥ στο Ειδικό Αντικαρκινικό Νοσοκομείο Μεταξά, η απόκτηση του πολυαναμενόμενου ασθενοφόρου από το νοσοκομείο της Ύδρας ,είναι πλέον πραγματικότητα κατόπιν της ευγενικής δωρεάς του κ. Γεωργίου Κοτομμάτη και εντατικών πολύχρονων προσπαθειών.  Πρόκειται για ένα απόλυτα εξοπλισμένο ασθενοφόρο , διαμορφωμένο ειδικά για τους δρόμους της Ύδρας , ενώ το προσωπικό που θα το συνοδεύει, παρουσία βεβαίως και των γιατρών του νησιού μας,  θα είναι εκπαιδευμένο να ανταποκριθεί σε κάθε ανάγκη που θα παρουσιαστεί.  Έχουν αποκτηθεί ήδη οι απαραίτητες άδειες από το ΕΚΑΒ, και μόλις παραδοθούν οι πινακίδες από το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών το ασθενοφόρο θα καταφθάσει στην Ύδρα περί τα τέλη του Ιανουαρίου περίπου. Μια ανάσα σιγουριάς και ασφάλειας για τους κατοίκους του νησιού.

Σοφία Μωρές


Παρασκευή, 20 Δεκεμβρίου 2013

Το Flying Cat 4 στην Ύδρα

Άμεση ήταν η ανταπόκριση της Hellenic Seaways μετά τις διαμαρτυρίες του Δημάρχου Ύδρας κ. Άγγελου Κοτρώνη μετά τα επανειλημμένα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Ύδρα αλλά και τα υπόλοιπα νησιά του Αργοσαρωνικού με τις θαλάσσιες συγκοινωνίες, και ιδιαίτερα μετά το πρόσφατο περιστατικό της προσάραξης του Ιπτάμενου Δελφινιού 17 στην βραχονησίδα Τσελεβίνια.

Σήμερα το πρωί οι κάτοικοι της Ύδρας με ανακούφιση υποδέχτηκαν το Flying Cat 4 το οποίο θα παραμείνει στην γραμμή τουλάχιστον μέχρι την επισκευή του Δελφινιού.

Πέμπτη, 19 Δεκεμβρίου 2013

Ο Δήμαρχος Ύδρας στα γραφεία της Hellenic Seaways


Ύδρα,  Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2013


Ο Δήμαρχος Ύδρας στα γραφεία της Hellenic Seaways


Ύστερα από το ατυχές συμβάν του F/D 17 και προκειμένου να αποφευχθούν περαιτέρω προβλήματα στην θαλάσσια συγκοινωνία της Ύδρας με τα γειτονικά νησιά και τον Πειραιά, ο Δήμαρχος Ύδρας Άγγελος Κοτρώνης, επισκέφτηκε σήμερα Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου, τα κεντρικά γραφεία της  HELLENIC SEAWAYS, όπου συναντήθηκε με στελέχη της εταιρείας με σκοπό την εξεύρεση λύσης στο θέμα που έχει ανακύψει.


Ο Δήμαρχος ζήτησε την άμεση δρομολόγηση πλοίου προς αντικατάσταση του F/D 17 και εξέφρασε την δυσαρέσκεια και την αγωνία την δική του αλλά και των δημοτών της Ύδρας, για τα συχνά προβλήματα στην συγκοινωνία του νησιού.


Οι εκπρόσωποι της εταιρείας δεσμεύτηκαν ότι θα προχωρήσουν άμεσα (από Παρασκευή 20/12) στην δρομολόγηση του πλοίου F/CAT 4, χωρητικότητας 440 επιβατών για όσο διάστημα διαρκέσει η επισκευή του F/D 17. Επίσης, ενημέρωσαν  το Δήμαρχο ότι ήδη σχεδιάζουν την δρομολόγηση δύο ακόμα ιπτάμενων δελφινιών στην γραμμή του Αργοσαρωνικού με σκοπό  την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των κατοίκων.



Από το Γραφείο Τύπου

Ύδρα: Ιπτάμενο δελφίνι προσάραξε σε βραχονησίδα


 

προσάραξε στη βραχονησίδα Τσελεβίνια που βρίσκεται στο θαλάσσιο χώρο ανάμεσα στον Πόρο και την ΎδραΜετέφερε 29 επιβάτες που είναι όλοι καλά στην υγεία τους - Όλοι οι επιβάτες μεταφέρθηκαν στον Πόρο και από εκεί στον Πειραιά με λεωφορείο

Περιπέτεια εν πλω για τους 29 επιβάτες του ιπτάμενου δελφινιού που είχε αποπλεύσει από την Ύδρα με προορισμό τον Πειραιά.

Λίγο πριν τις 19:30 το δελφίνι, σύμφωνα με την ενημέρωση του λιμενικού από τον καπετάνιο του σκάφους, προσάραξε στη βραχονησίδα Τσελεβίνια που βρίσκεται στο θαλάσσιο χώρο ανάμεσα στον Πόρο και την Ύδρα.

Σύμφωνα με την ίδια ενημέρωση και οι 29 επιβάτες είναι καλά στην υγεία τους.

Στο σημείο έσπευσαν μια λάντζα και ένα αλιευτικό σκάφος που παρέλαβαν τους 29 επιβάτες και τους μετέφεραν στον Πόρο από όπου λεωφορεία θα τους μεταφέρουν στον Πειραιά.

Τα έξι μέλη του πληρώματος παρέμειναν στο δελφίνι το οποίο αποκολλήθηκε επιτυχώς από τη βραχονησίδα με την βοήθεια των σκαφών που έσπευσαν σε βοήθεια.

Στην περιοχή την ώρα του περιστατικού έπνεαν βόρειοι άνεμοι εντάσεως έξι Μποφόρ.


 http://www.protothema.gr/greece/article/338091/udra-iptameno-delfini-prosaraxe-se-vrahonisida/

Σάββατο, 14 Δεκεμβρίου 2013

Επιστημονικά, δεοντολογικά και με σεβασμό ...

Επιστημονικά, δεοντολογικά και με σεβασμό ... Της Ντίνας Αδαμοπούλου
Αρχειονόμου-Ιστορικού, Διευθύντριας του Ιστορικού Αρχείου-Μουσείου Ύδρας

ΤΑ ΚΑΝΟΝΙΑ ΤΗΣ ΝΑΥΑΡΧΙΔΟΣ ΤΟΥ ΑΝΔΡΕΑ ΜΙΑΟΥΛΗ
Επιστημονικά, δεοντολογικά και με σεβασμό ...
Αγαπητή Κυρία Διευθύντρια της Φ.τ.Υ.,
Σε σχέση με το προκύψαν θέμα της τοποθέτησης των φερόμενων και τυπικά ως «Κανονιών της ναυαρχίδος του Ανδρέα Μιαούλη» στο γνωστό βάθρο κάτω από το αρχοντικό Κουντουριώτη και επειδή το όλο ζήτημα άπτεται σαφώς της ιστορικής αλήθειας και αντικειμενικότητας θα ήθελα - και λόγω της ιδιότητάς μου- να καταθέσω και την προσωπική μου άποψη επί του θέματος, η οποία βεβαίως συμφωνεί καθόλα με την άποψη των φίλων και συμπολιτών μας, του αντιναυάρχου (ε.α.) κ. Δημήτρη Λισμάνη και του πρ. αντιδημάρχου Γιώργου Κουκουδάκη.
Είναι αδιανόητο, θεωρώ, να παραποιείται ένα ιστορικό μνημείο-τεκμήριο, αντάξιο του ιστορικού παρελθόντος ενός ένδοξου και ηρωϊκού νησιού, όπως η Ύδρα, και ενός τρισμέγιστου τέκνου της όπως ο αρχιναύαρχος του ναυτικού Αγώνα του 1821 Ανδρέας Μιαούλης με μια, στην κυριολεξία, άκριτη προχειρότητα ...
Σαφώς το συγκεκριμένο αυτό βάθρο «αναζητά» τα κειμήλια που χρόνια ολόκληρα έφερε στους ώμους του ως ιερή παρακαταθήκη και που τα αναδείκνυε για να θυμίζουν την παρελθοντική δόξα. Σαφώς και η έλλειψή τους προκαλεί την αίσθηση απορίας στον περαστικό διαβάτη και μια θλίψη για την απώλεια και ένα αισθητικό «χάσμα» στον υποψιασμένο θεατή... .
Ωστόσο και δεοντολογικά, και μουσειολογικά αν θέλετε, σε καμία περίπτωση δεν αντικαθίσταται το αυθεντικό τεκμήριο-κειμήλιο με άλλα παραπλήσια του είδους, επειδή απλώς έτυχε να υπάρχουν διαθέσιμα... Η αντικατάσταση γίνεται μόνο στην έσχατη περίπτωση που επιβάλλεται κάτι τέτοιο αλλά και τότε βασική προϋπόθεση είναι η συγκεκριμένη αντικατάσταση να γίνει με αυστηρά επιστημονικές προδιαγραφές και κυρίως με πανομοιότυπα αντίγραφα του είδους, εάν και εφόσον βεβαίως υπάρχει η σχετική (δυσβάστακτη σε πολλές περιπτώσεις) οικονομική δυνατότητα (λ.χ. στο ΙΑΜΥ ο σταυρός του Μιαούλη, το έκθεμα δηλαδή ακριβώς κάτω από την ταριχευμένη καρδιά του ήρωα, είναι ένα αυθεντικό αντίγραφο -το οποίο εκθέτουμε ελλείψει του πρωτοτύπου. Το σημαίνουμε όμως αυτό, ως οφείλαμε δεοντολογικά, το διευκρινίζουμε και το αναγράφουμε ευκρινέστατα και στις δύο γλώσσες ελληνικά και αγγλικά, στη συνοδευτική λεζάντα του εκθέματος: «Ο σταυρός του Ανδρέα Μιαούλη: Αντίγραφο / The cross of Admiral Andreas Miaoulis. Copy».
Τα αυθεντικά εξάλλου κανόνια της ναυαρχίδας του Μιαούλη που ως γνωστόν απωλέσθηκαν -κλάπηκαν από τους Ιταλούς, ανήκαν στoν τύπο της «καρονάδας» (carronade). Επρόκειτο δηλαδή για βραχύκαννα, μπρούτζινα κανόνια τα οποία εφευρέθηκαν στα τέλη του 1770 από τον στρατηγό Robert Melville (λόγω της ανάγκης του ναυτικού για ένα κανόνι με μεγάλο όγκο πυρός σε μικρή απόσταση) πρωτοκατασκευάστηκαν από την CarronIronworks Comrany στο Carron της Σκωτίας -εξ ού και η ονομασία τους- το δε ελληνικό ναυτικό τα υιοθέτησε από το 1779 και εξής.
Και πάντως σε καμία περίπτωση τα αυθεντικά κανόνια του Μιαούλη δεν ήταν ούτε μοιάζουν με τα φρουριακά, επάκτια πυροβόλα που κακώς τοποθετήθηκαν πρόσφατα, ως «Κανόνια της ναυαρχίδος του Ανδρέα Μιαούλη», στο συγκεκριμένο αυτό βάθρο.
Συνεπώς και αισθητικά και κυρίως ιστορικά επιβάλλεται, θεωρώ, η αποκατάσταση της πραγματικότητας στο μνημείο, με ή χωρίς τις παραπάνω προϋποθέσεις - προδιαγραφές.
Με ευχαριστίες για τη φιλοξενία!


πηγή: http://www.fonitisydras.com/index.php/themata/interview/item/707-episthmonika_deontologika_kai_me_sevasmo

Πέμπτη, 12 Δεκεμβρίου 2013

Εγκαίνεια Δημοτικής Πινακοθήκης Αγρινίου και έκθεση χαρακτικών του Παναγιώτη Τέτση

Εγκαινιάζεται η Δημοτική Πινακοθήκη

Την Τρίτη 17 Δεκεμβρίου 2013 και  ώρα 7 μ.μ. θα πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια της ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗΣ ΑΓΡΙΝΙΟΥ (οδός Δημητρίου Βότση αρ. 2).
cf84ceadcf84cf83ceb7cf82-cebbceb1cf8acebaceae-ceb1ceb3cebfcf81ceac
Ταυτόχρονα  εγκαινιάζεται  η έκθεση χαρακτικών του Παναγιώτη Τέτση από τη συλλογή του Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τράπεζας.
Τα εγκαίνια θα γίνουν παρουσία του Παναγιώτη Τέτση και του διευθυντή του ΜΙΕΤ κ. Διονύση Καψάλη.
Τα χαρακτικά έργα της συλλογής του ΜΙΕΤ καλύπτουν χρονολογικό φάσμα δημιουργίας 20 ετών, από την πρώτη καλλιτεχνική περίοδο έως τη δεκαετία του ’80, δίνοντας έτσι στο θεατή μια ολοκληρωμένη εικόνα για το χαρακτικό έργο του Παναγιώτη Τέτση.
Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 2 Φεβρουαρίου 2014 και θα λειτουργεί : Τρίτη έως Σάββατο 10:00-13:00 & 18:00-20:30, Κυριακή 10:00-13:00 (Δευτέρα κλειστά), με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.

Παναγιώτης Τέτσης (βιογραφικό) 
Ο Παναγιώτης Τέτσης γεννήθηκε το 1925 στην Ύδρα. Εκεί έζησε τα παιδικά και τα πρώτα εφηβικά του χρόνια και το 1937 εγκαταστάθηκε στον Πειραιά. Το 1940 πήρε τα πρώτα μαθήματα ζωγραφικής από τον Γερμανό ζωγράφο και χαράκτη Φρισλάντερ αλλά η καθοριστική στροφή στην καλλιτεχνική ζωή του έγινε όταν γνώρισε τους «πραγματικούς δασκάλους» του, Δημήτρη Πικιώνη και Νίκο Χατζηκυριάκο-Γκίκα. Το 1943 ξεκίνησε σπουδές ζωγραφικής στο προπαρασκευαστικό τμήμα της ΑΣΚΤ στην Αθήνα, κοντά στους Δημήτριο Μπισκίνη και Παύλο Μαθιόπουλο.
633C2085B5A12C12693F974A31D5D213Ακολούθησε η εισαγωγή του στα εργαστήρια της Σχολής – κοντά στον Κωνσταντίνο Παρθένη – απ’ όπου αποφοίτησε το 1949. Μέλος της ομάδας Αρμός Α και αργότερα της ομάδας Αρμός Β, το 1951 διορίστηκε επιμελητής στην έδρα του ελεύθερου σχεδίου, με καθηγητή τον Νίκο Χατζηκυριάκο-Γκίκα, στην Ανωτάτη Σχολή Αρχιτεκτόνων του ΕΜΠ. Από το 1953 έως το 1956 εγκαθίσταται στο Παρίσι, με υποτροφία του ΙΚΥ.
Εκεί, στην EcoledesBeaux-Arts, διδάσκεται την τέχνη της χαλκογραφίας από τον E.J.Goerg. Ο Παναγιώτης Τέτσης ωριμάζει στη διάρκεια της δεκαετίας του ‘50, εποχή που τα αφηρημένα κινήματα έχουν αρχίσει να επηρεάζουν τους νέους καλλιτέχνες στην Ελλάδα. Από το 1958 έως το 1976 διδάσκει στο Ελεύθερο Σπουδαστήριο Καλών Τεχνών (γνωστό αργότερα ως Σχολή Βακαλό) ενώ παράλληλα (έως το 1962) διδάσκει ελεύθερο σχέδιο στη Σχολή Σχεδιαστών του Αθηναϊκού Τεχνολογικού Ομίλου. Το 1958 το ελληνικό τμήμα της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Τέχνης τον εκλέγει μεταξύ Ελλήνων υποψηφίων για το διεθνές βραβείο του Μουσείου Γκούγκενχαϊμ, όπου και εκτίθεται το έργο του. Ακολουθεί (1962) το Βραβείο Κριτικών για το έργο Το Ναυπηγείο, ενώ το 1970 ορίζεται εκπρόσωπος της Ελλάδας στην Μπιενάλε Βενετίας.
29z-thumb-largeΛόγω των ειδικών πολιτικών συνθηκών αρνείται τη συμμετοχή.Ο Παναγιώτης Τέτσης δίδαξε από το 1976 μέχρι το 1991 στην ΑΣΚΤ και το 1989 εξελέγη Πρύτανης της Σχολής. Το 1993 έγινε Ακαδημαϊκός. Από την αρχή της καριέρας του μέχρι σήμερα έχει κάνει 60 ατομικές εκθέσεις στην Αθήνα και σε άλλες ελληνικές πόλεις, σε πινακοθήκες και σε ιδιωτικές αίθουσες τέχνης. Μεγάλες αναδρομικές εκθέσεις του έχουν γίνει στην Κύπρο, τη Φλωρεντία, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στην Άνδρο, στην Ύδρα.
Έργα του έχουν συμπεριληφθεί σε σημαντικές ομαδικές εκθέσεις: ΑΣΚΤ-Εθνική Πινακοθήκη (1987), Σύγχρονη Ελληνική Χαρακτική (TheFineArtsSociety-Λονδίνο 1983), Η Φυσιογνωμία της Μεταπολεμικής Τέχνης στην Ελλάδα- Εξπρεσιονισμός (Γκαλερί Νέες Μορφές-1982), Διεθνής Έκθεση Χαρακτικής (Τόκιο 1964), Διεθνής Έκθεση Χαρακτικής (Λουγκάνο, Ελβετία-1960), Μπιενάλε Αλεξάνδρειας (1959), Μουσείο Guggenheim (Νέα Υόρκη-1958), Μπιενάλε Σάο Πάουλο (Βραζιλία-1957).
Για το έργο του Παναγιώτη Τέτση έχουν εκδοθεί  4 μονογραφίες κι ένα βιβλίο με κείμενά του για την τέχνη. Ο ίδιος μετέφρασε και προλόγισε το βιβλίο του ιταλού ζωγράφου του 14ου αιώνα, ΤσενίνοΤσενίνι, «Πραγματεία περί Ζωγραφικής», σημαντικό για τις τεχνικές της σχολής του Τζότο.

http://agrinioreport.com/

Δήμος Ύδρας, πρόγραμμα εορταστικών εκδηλώσεων Χριστουγέννων και πρωτοχρονιάς


Τρίτη, 10 Δεκεμβρίου 2013

Ύδρα, Γαρμπής


Κάθε μια από τις πέτρες της πατρίδας μου
Μάρτυρες και θεατές αγώνων , ανθρώπων και θεών
Κάθε μια και μια ψυχή και λίγο αίμα
Όλων εκείνων που ήρθαν και παρήλθαν
Κι οι μνήμες ταξιδεύουν στα πέρατα του σύμπαντος
Και σε κάποιες αναλαμπές επίγνωσης
Στα βλέμματα
στα πνεύματα των απογόνων
Κι εγώ μαζί ένας απ'αυτούς
Στο βράχο μου με δέος ξαποσταίνω
Μετά απ' όλη τη πορεία που είχε χαραχτεί
Κι ακούσια ακολούθησα ως δεδομένη
Δεν θυμόμουνα....λυπάμαι
Δεν ήξερα... αλλά μαθαίνω

Το μόνο που ένιωθα ήταν 
Ένας νόστος απερίγραπτος
Που τώρα λίγο-λίγο χόρτασε
Απ' την πατρίδα, τον γυρισμό
Τις πέτρες, τους λόφους, τα πουρνάρια της
Τη θάλασσά της 
Τους αγέρηδες 
Τους καπετάνιους τους μεγάλους
Την ψυχή τους
Την ιστορία της την χαραγμένη
την όχι σε χάρτινες σελίδες

Μα παντού όπου κοιτάς
Όπου οσμίζεσαι
Όπου αγγίζεις
Κάθε στιγμή της μέρας
Στα μυστικά και τις αλήθειες
Που κουβαλούν οι αγέρηδες
οι ίδιοι
που πάντα κατοικούσανε εδώ
Και ξέρουν 
Και γνωρίζουν
Κι έχουν δει
Κι όταν σιγά - σιγά τη γλώσσα τους μαθαίνεις
Όλα θα σου τα πουν
Όσο αντέξεις
Τ' αβάσταχτο αυτό της γνώσης βάρος

Σοφία Μωρές
Ύδρα η πατρίδα της ψυχής μου
Οι δρόμοι της θύελλας

Ακούστε ζωντανά την Προϊσταμένη του ΙΑΜΥ κ. Ντίνα Αδαμοπούλου



Στα πλαίσια ειδικού αφιερώματος για την Ύδρα του Ραδιοφωνικού Σταθμού της Ελλάδος, σήμερα και αύριο το πρωί,σε δυο συνεχείς εκπομπές (11.00 π.μ. με 12.30 μ.μ.), θα μιλήσει η Προϊσταμένη των Γ.Α.Κ./ΙΑΜ Ύδρας Κωνσταντίνα Αδαμοπούλου, για ιστορικά θέματα που αφορούν το Νησί μας.



ακούστε ζωντανά:  http://www.radio895.gr/index.php/live

Island Vacations: Car-Free Destinations for Your Big Summer Trip


One of Greece's Saronic islands, the car-less Hydra is known for its cosmopolitan nature, with lots of seaside snack bars, cafés, tavernas, restaurants, bars, and clubs for people-watching at all hours of the day. There are a multitude of beaches for swimming in blue waters (though only one, Mandraki, is sandy, as opposed to rocky), as well as historic sites—including old monasteries, stone windmills, and great stone manors that date back to the 18th century. For a look inside one, try the historic house of Lazaros Kountouriotis, which operates as part of the National Historical Museum.
Getting Around: Travel here is mostly by foot, but if you're worried about carting around your luggage on an island with no motorized transport, you can always hire a muleteer to bring it by donkey. Sure, you can ride one yourself, too—if you don't mind looking like a tourist.
Getting There: If you're coming from the port of Piraeus, close to Athens, you're hovering. High-speed hydrofoils with names like FlyingCat and FlyingDolphin, from Hellenic Seaways , will ferry you to the destination. The downside: Despite the speedy names of the vehicles, it's a long trip, taking between 90 minutes and two hours. If that's too long, you can always find a way to drive to Metoxi and park, then come to the island via a 12-minute ferry trip from Hydra Lines.
FYI: Celeb-watchers should keep an eye out, as notables have been known to either keep vacation homes here or frequently visit (Leonard Cohen and Joan Collins among them).

 http://www.cntraveler.com/daily-traveler/2013/05/photos-car-free-island-destinations_slideshow_Hydra-Island_7

Άγονη γραμμή Κήθυρα, Σπέτσες, Ύδρα, Πόρος, Μέθανα


Το τεράστιο πρόβλημα με την ακτοπλοϊκή συγκοινωνία, που αντιμετωπίζουν τα Κύθηρα, οι Σπέτσες, η Ύδρα, ο Πόρος και τα Μέθανα καυτηριάζει με επιστολή του στον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, ο Αντιπεριφερειάρχης Νήσων Δημήτρης Κατσικάρης.
Αν και κύκλοι του υπουργείου Ναυτιλίας, με δηλώσεις τους στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, λένε ότι το πρόβλημα είναι προσωρινό για τα Κύθηρα, οι κάτοικοι ανησυχούν και είναι απομονωμένοι. Να σημειωθεί ότι η θέση που προβάλλει το υπουργείο είναι ότι ότι αυτήν τη στιγμή το επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «Βιτσέντζος Κορνάρος» που πραγματοποιεί το συγκεκριμένο δρομολόγιο βρίσκεται σε επίσημη ακινησία για την ετήσια επιθεώρησή του έως τις 31/12/2013, όπως ορίζει ο νόμος. Παράλληλα, τόνιζαν, ότι η σύμβασή του για την πραγματοποίηση του συγκεκριμένου δρομολογίου λήγει στις 31/10/2014.
Όμως σημειώνει στην επιστολή του ο κος Κατσικάρης: «Κύριε υπουργέ,
Με μεγάλη έκπληξη πληροφορηθήκαμε την απόφαση διακοπής των ακτοπλοϊκής σύνδεσης των Αντικυθήρων με την Κρήτη, μια απόφαση που γυρίζει το ρολόι της ιστορίας 60 χρόνια πίσω, με καταστροφικές συνέπειες για το ιστορικό και μικρότερο νησί της Περιφέρειας Αττικής.

Τον τελευταίο καιρό, βρίσκεται σε εξέλιξη μια συντονισμένη προσπάθεια ακτοπλοϊκών εταιριών που δραστηριοποιούνται στο νησιωτικό μας σύμπλεγμα, να «αποδράσουν» από τις υποχρεώσεις τους έναντι των πολιτών, επιλέγοντας εκείνες, σύμφωνα με τα στενά τους συμφέροντα, πότε θα εξυπηρετούν τα μικρά νησιά μας και πότε όχι.
Μετά τις Σπέτσες και την Ύδρα που δεν έχουν συμβατικά πλοία, τον Πόρο και τα Μέθανα που δεν εξυπηρετούνται, έρχεται τώρα το τελειωτικό χτύπημα με την αποδρομολόγηση του πλοίου στα Αντικύθηρα -τον τελευταίο φάρο ζωής και πολιτισμού της Περιφέρειας Αττικής- με μια αναιτιολόγητη κίνηση που θα έχει καταστροφικά αποτελέσματα για τους πολίτες.

Οι θαλάσσιες μεταφορές αποτελούν δημόσιο αγαθό και τα Αντικύθηρα δεν μπορεί να αφεθούν στην τύχη τους, επειδή κάποιοι ενδιαφέρονται μόνο για τα κέρδη τους και δεν κατανοούν ότι πίσω από τους αριθμούς υπάρχουν άνθρωποι που επιμένουν να φυλάττουν Θερμοπύλες.
Γνωρίζοντας τις ευαισθησίες σας για τα ανθρώπινα ζητήματα και την αδήριτη ανάγκη ανάπτυξης των νησιών μας, σας καλώ να αλλάξετε αυτή την άδικη απόφαση που με κρατική βούλα οδηγεί να γίνουν τα Αντικύθηρα μια ακόμη ακατοίκητη βραχονησίδα.

Μια τέτοια κατάληξη των Αντικυθήρων θα είναι ντροπή και κόλαφος για τον σύγχρονο πολιτισμό μας και θα φέρουμε όλοι ευθύνη απέναντι στην ιστορία - γι’ αυτό η απόφαση πρέπει να αλλάξει εδώ και τώρα. Βέβαιος για την ευαισθησία σας, αναμένω τις ενέργειές σας».

 http://www.moriasnow.gr/article/agoni-grammi-kithyra-spetses-ydra-poros-methana

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ ΚΑΙ ΑΝΕΡΓΟΥΣ

«Επιταγή Εισόδου στην Αγορά Εργασίας για 75.000 ανέργους  από 22 - 62 ετών για το 2014»

ΑΞΙΟΤΙΜΟΙ  ΚΥΡΙΟΙ, ΕΣ
ΣΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΥΜΕ  ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΗ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ Η ΟΠΟΙΑ ΑΦΟΡΑ  ΤΗΝ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΩΣΤΕ ΝΑ ΠΡΟΣΛΑΒΟΥΝ ΑΝΕΡΓΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΡΓΑΣΘΟΥΝ.
ΑΝ ΚΑΙ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΘΕΩΡΕΙΤΕ ΔΥΣΚΟΛΗ (ΛΟΓΩ  ΤΗΣ ΤΕΡΑΣΤΙΑΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΠΟΥ ΠΛΗΤΤΕΙ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ) ΣΑΣ ΣΥΣΤΗΝΟΥΜΕ ΝΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΤΕ ΝΑ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΕ ΚΑΠΟΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ.
Η ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΦΑΚΕΛΟΥ ΕΙΝΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ ΜΑΣ.
ΓΙΑ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙΤΕ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ.

ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ Σ ΚΕΧΑΓΙΟΓΛΟΥ  

Κυριακή, 8 Δεκεμβρίου 2013

Τις γλυκές μέρες του χειμώνα, πλεύστε μακριά από την καθημερινότητά σας στα κοντινά νησιά του Αργοσαρωνικού!

Η χειμερινή ιστιοπλοΐα στην Ελλάδα είναι μια πραγματικά ξεχωριστή εμπειρία. 
Πλεύστε με το ιστιοπλοϊκό σας απολαμβάνοντας τη νηνεμία κατά την περίοδο των Αλκυονίδων. Αφήστε το μυαλό να ταξιδέψει και παραδοθείτε στην ήρεμη ομορφιά του φυσικού τοπίου και στη γαλήνη της καθημερινής ζωής στα ελληνικά νησιά. Τώρα είναι η πιο κατάλληλη εποχή για να ανακαλύψετε την πραγματική Ελλάδα: περάστε με τους ντόπιους ένα νωχελικό πρωινό σε κάποιο παραδοσιακό καφενείο, δοκιμάστε τις αυθεντικές γεύσεις της ελληνικής κουζίνας σε κάποιο από τα μικρά μεζεδοπωλεία και γίνετε μέρος της πραγματικής καθημερινότητας των ελληνικών νησιών μακριά από το «θόρυβο» του καλοκαιριού.

Σπέτσες


Ανοίξτε πανιά για Σπέτσες, ένα νησί με ένδοξο ιστορικό παρελθόν! Προσεγγίζοντας το λιμάνι, θα βρείτε να σας περιμένουν παλιές άμαξες: επιλέξτε αυτές για μια διαφορετική περιήγηση στο νησί.
Μέσω της παραλιακής διαδρομής από την Ντάπια μέχρι το παλιό λιμάνι, θα φτάσετε στο ναό της Παναγίας της Αρμάτας. Μην ξεχάσετε να επισκεφτείτε τα παλιά καρνάγια που μαρτυρούν τη συνεισφορά των Σπετσών στον τομέα της ναυπηγικής. Ακολουθήστε τις ποδηλατικές διαδρομές του νησιού ή κάντε μια ήσυχη βόλτα με ποδήλατο στην πόλη και θαυμάστε μεγαλοπρεπή κτήρια μοναδικής αρχιτεκτονικής.
Επισκεφτείτε ιστορικά μνημεία, όπως το σπίτι της Μπουμπουλίνας και νιώστε την ιστορία του να σας «αγκαλιάζει». Περιηγηθείτε στους χώρους όπου έζησε η ηρωίδα και ανακαλύψτε μοναδικά τεχνουργήματα από τον 18ο και 19ο αιώνα: χειροποίητα έπιπλα, αγγλικές πορσελάνες και σπάνια βιβλία. Ανεβείτε και πάλι στο ιστιοφόρο σας για μια βόλτα στις όμορφες παραλίες του νησιού και τη Σπετσοπούλα. Μην ξεχάσετε να επιστρέψετε το Σεπτέμβριο για να συμμετάσχετε στους πλούσιους εορτασμούς για τη γιορτή της Αρμάτας!

Ύδρα

Επόμενος σταθμός το αγαπημένο νησί των διασημοτήτων: η Ύδρα! Όπως ξέρετε, στο νησί αυτό τα τροχοφόρα απαγορεύονται!
Απολαύστε τις βόλτες σας πάνω σε ένα γαϊδουράκι και φτάστε μέχρι το πιο απομακρυσμένο σημείο! Εκτός από αγαπημένο προορισμό των ιστιοπλόων, η Ύδρα παρουσιάζει και ιδιαίτερο αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον, καθώς πολυτελείς κατοικίες φιλοτεχνημένες από Ιταλούς τεχνίτες κοσμούν το νησί. 

Σήμερα, τα αρχοντικά των αγωνιστών του 1821 έχουν μετατραπεί σε μουσεία. Ζήστε αυτή τη μοναδική εμπειρία: ταξιδέψτε στο παρελθόν μέσα από την επίσκεψή σας στους χώρους όπου κάποτε οι ίδιοι οι ήρωες της Επανάστασης δημιούργησαν Ιστορία. Αν πάλι σας ενδιαφέρουν τα θρησκευτικά μνημεία, μπορείτε να επιλέξετε κάποιες από τις 300 εκκλησίες και τις 6 μονές που υπάρχουν διάσπαρτες στο νησί. 
Οι σινεφίλ μπορούν να θαυμάσουν παλιές εικόνες της Ύδρας στην ταινία «Το παιδί και το Δελφίνι» που γυρίστηκε το 1957 στο νησί, με πρωταγωνιστές τη Σοφία Λόρεν και τον Αλέξη Μινωτή.

Πόρος

Ο Πόρος είναι ο επόμενος προορισμός μας. Καθώς μπαίνετε στο λιμάνι, θαυμάστε την πόλη του νησιού που είναι χτισμένη αμφιθεατρικά πάνω σε δύο λόφους. Το αρχαιολογικό του μουσείο φιλοξενεί σημαντικά εκθέματα από τη Μυκηναϊκή έως και τη Ρωμαϊκή εποχή, καθώς και ευρήματα από αρχαία ναυάγια που ανακαλύφθηκαν στον Αργοσαρωνικό Κόλπο. Αναζητήστε τα ερείπια του Ναού του Ποσειδώνα στο βόρειο μέρος του νησιού. Ο Αθηναίος ρήτορας Δημοσθένης αυτοκτόνησε εδώ πίνοντας δηλητήριο κυνηγημένος από τον Φίλιππο της Μακεδονίας. 
Τέσσερα χιλιόμετρα στα ανατολικά της πόλης του Πόρου, θα βρείτε το πιο εντυπωσιακό θρησκευτικό μνημείο του νησιού: τη Μονή της Ζωοδόχου Πηγής, η οποία χτίστηκε το 18ο αι. Περιστοιχίζεται από ψηλά τείχη χωρίς ανοίγματα, ενώ τριάντα κελιά σώζονται μέχρι τις μέρες μας. Επισκεφτείτε τη βιβλιοθήκη της μονής, όπου θα σας εντυπωσιάσει η σπάνια συλλογή από εκκλησιαστικά βιβλία και πατριαρχικoί κώδικες εκατοντάδων χρόνων. Μην ξεχάσετε να πιείτε από το νερό της πηγής που είναι γνωστό για τις θεραπευτικές του ιδιότητες. 
Περάστε με το καϊκάκι απέναντι στον Γαλατά και επισκεφτείτε το φημισμένο Λεμονόδασος. Απολαύστε από εκεί τη μαγευτική θέα προς το νησί. Αναχωρώντας από τον Πόρο, κάντε μια βόλτα στα κοντινά νησάκια: το Μπούρτζι, οχυρό του Βυζαντινού ναυάρχου Νασάρ∙ το Μοδί με το ναυάγιο από τη Μυκηναϊκή περίοδο και το Δασκαλειό με το παρεκκλήσι αφιερωμένο στην Παναγία.

Σάββατο, 7 Δεκεμβρίου 2013

Η λειτουργία του Αγίου Νικολάου στο μαντράκι της Ύδρας



Σήμερα Σάββατο7 Δεκεμβρίου το πρωί, τελέστηκε λειτουργία στη μνήμη του Αγίου Νικολάου, στο ομώνυμο εκκλησάκι που βρίσκεται στη περιοχή Μαντράκι της Ύδρας.
Πολλοί ήταν οι πιστοί που παρακολούθησαν την λειτουργία που τελέστηκε όπως κάθε χρόνο από τον π. Ιωανίκιο Καλαφάτη μέσα σε μια κατανυκτική ατμόσφαιρα. 
Στη συνέχεια και δίπλα στη θάλασσα κατά την ώρα της Λιτανείας της εικόνας έγινε δέηση κατά την ώρα της Λιτανείας όπου ο ιερέας παρακάλεσε για την ασφαλή επάνοδο των ναυτικών μας , και όλοι μνημόνευσαν εκείνους που το υγρό στοιχείο κράτησε για πάντα κοντά του.
 

Τετάρτη, 4 Δεκεμβρίου 2013

Θυελλώδης διάσωση μέσα στη νύχτα


 Μάχη με τα κύματα” για το πλήρωμα φρεγάτας μέσα στη νύχτα για την σωτηρία δύο ατόμων που βρέθηκαν αντιμέτωπα με τη θύελλα ανοιχτά της Μονεμβασιάς.
Σε χρόνο ρεκόρ το πλήρωμα της φρεγάτας ΥΔΡΑ ανακλήθηκε μέσα στη νύχτα και απεπλευσε από το Ναύσταθμο σε χρόνο ρεκόρ με προορισμό τη θαλάσσια περιοχή της Μονεμβασιάς, όπους θαλαμηγός η οποία είχε αποπλεύσει για Πόρτο Χέλι ήταν σε κίνδυνο. Στην παράτολμη επιχείρηση συμμετείχαν και δύο ελικόπτερα, ενα του Πολεμικού Ναυτικού και ενα Super Puma της Πολεμικής Αεροπορίας.

Το ερώτημα είναι βέβαια πως μια θαλαμηγός αποπλέει με ανέμους 10 μποφώρ !

Όπως ήταν φυσικό οι δυο επιβαίνοντες στη θαλαμηγό εξέπεμψαν sos και όπως ήταν αναμενόμενο η μόνη λύση ήταν το ΠΝ.

Δόθηκε εντολή στη Φρεγάτα ΥΔΡΑ για άμεσο απόπλου . Η αντίδραση ήταν ακαριαία και η επιχείρηση ολοκληρώθηκε σε εξαιρετικά δύσκολες και επικίνδυνες συνθήκες τα ξημερώματα. Ήταν το καλύτερο “τεστ” των αντανακλαστικών του ΠΝ και της Πολεμικής Αεροπορίας.  Το Super Puma της οποίας μετέφερε σε ασφαλές μέρος τους 2 επιβαίνοντες.

Βέβαια κάποιος πρέπει να εξηγήσει πως είναι δυνατόν όποιος θέλει αποπλέει μέσα σε θύελλα θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή του αλλά και το σύστημα έρευνας και διάσωσης το οποίο σ΄ ότι αφορά στο ΠΝ λειτουργεί μεν αλλά κοστίζει κιόλας.  



http://www.onalert.gr/stories/thyellodis-diasosi-mesa-sti-nyxta

Τρίτη, 3 Δεκεμβρίου 2013

3 Δεκεμβρίου 1912: Η Ναυμαχία της Έλλης



Η Ναυμαχία της Έλλης ήταν η πρώτη από την εποχή του Αγώνα της Ανεξαρτησίας αναμέτρηση του ελληνικού και του τουρκικού στόλου, κατά τον Α' Βαλκανικό Πόλεμο. Πραγματοποιήθηκε το πρωί της 3ης Δεκεμβρίου 1912 (16 Δεκεμβρίου με το νέο ημερολόγιο) στ' ανοιχτά του ακρωτηρίου Έλλη (Ελές-Μπουρνού στα τουρκικά) της χερσονήσου της Καλλίπολης, κοντά στην είσοδο των Στενών των Δαρδανελλίων. Διήρκεσε μία ώρα και έληξε με νίκη των ελληνικών δυνάμεων.
Τους πρώτους μήνες του Α' Βαλκανικού Πολέμου ο ελληνικός στόλος κυριαρχούσε στο Αιγαίο. Υπό την ηγεσία του Υδραίου υποναυάρχου Παύλου Κουντουριώτη (1855-1935), αρχικά απελευθέρωσε τη Λήμνο και εγκατέστησε στον όρμο του Μούδρου το προκεχωρημένο αγκυροβόλιο του Στόλου. Ακολούθησε η απελευθέρωση του Αγίου Όρους, των νησιών του βορείου και ανατολικού Αιγαίου (Θάσος, Σαμοθράκη, Ίμβρος, Τένεδος, Άγιος Ευστράτιος, Μυτιλήνη, Χίος). Αντίθετα, ο τουρκικός στόλος υπό τη διοίκηση του ναυάρχου Ραμίζ Μπέη παρέμεινε προστατευμένος στα στενά των Δαρδανελίων, χωρίς να επιχειρήσει έξοδο στο Αιγαίο.
Στα τέλη Νοεμβρίου υπήρχαν πληροφορίες ότι ο τουρκικός στόλος θα επιχειρούσε έξοδο στο Αιγαίο. Το απόγευμα της 1ης Δεκεμβρίου ο ελληνικός στόλος υπό τον υποναύαρχο Παύλο Κουντουριώτη απέπλευσε από το ορμητήριό του στον Μούδρο, όταν πληροφορήθηκε ότι το τουρκικό καταδρομικό «Μετζηδιέ» εθεάθη στην είσοδο των Δαρδανελλίων. Η περιπολία του ελληνικού στόλου κράτησε μέχρι το πρωί της 3ης Δεκεμβρίου 1912, χωρίς να φανεί κανένα ίχνος του εχθρού.
Στις 8 το πρωί της ημέρας αυτή κι ενώ ο ελληνικός στόλος είχε πορεία από βορρά προς νότο, έγινε αντιληπτή η έξοδος του τουρκικού στόλου στο Αιγαίο.
Λίγο αργότερα αναγνωρίσθηκαν τα θωρηκτά «Χαϊρεδίν Βαρβαρόσας», ναυαρχίδα του Ραμίζ Μπέη, «Τουργκούτ Ρέις», «Μεσουντιέ», «Ασαρ -ι- Τεφίκ», το καταδρομικό «Μετζηδιέ» και μερικά αντιτορπιλλικά.  Ο ελληνικός στόλος του Αιγαίου αποτελείτο από τη ναυαρχίδα «Αβέρωφ», τα τρία παλιά θωρηκτά «Ύδρα», «Σπέτσαι» και «Ψαρά», τα τέσσερα νεότευκτα ανιχνευτικά τύπου Λέων, τα δύο νεότευκτα αντιτορπιλλικά «Νέα Γενεά» και «Κεραυνός» και τα οκτώ παλαιότερα μικρά αντιτορπιλικά των τύπων Θύελλα και Νίκη.
Αμέσως σήμανε συναγερμός. Στις 8:55 ο Κουντουριώτης διατάσσει τα ανιχνευτικά να ταχθούν σε μια στήλη αριστερά και σε απόσταση 1000 μέτρων από τη γραμμή των ελληνικών θωρηκτών, ενώ τα υπόλοιπα αντιτορπιλικά πήραν θέσεις προς την πρύμνη των θωρηκτών. Στις 9:00 τα τουρκικά θωρηκτά στράφηκαν προς βορρά, πλέοντας κοντά στην ακτή, ώστε να εξασφαλίσουν την κάλυψη των πυροβόλων των επακτίων φρουρίων και να αυξήσουν τη δύναμη πυρός τους. Ακαριαία ήταν και η αντίδραση του ελληνικού στόλου, που άλλαξε πορεία και τέθηκε σε καταδίωξη του εχθρικού στόλου. Από τον «Αβέρωφ» εκπέμπεται τότε προς τα πλοία του ελληνικού στόλου το ιστορικό σήμα του ναυάρχου Κουντουριώτη: «Με τη βοήθεια του Θεού και τας ευχάς του Βασιλέως και εν ονόματι του Δικαίου, πλέω μεθ’ ορμής ακαθέκτου και με πεποίθησιν εις την Νίκην κατά του εχθρού του Γένους».
Οι πορείες των δύο στόλων άρχισαν να συγκλίνουν και στις 9:05 βρίσκονταν σε απόσταση 14 χιλιομέτρων. Ο Κουντουριώτης ανέμενε να αρχίσει πρώτος ο εχθρός το πυρ, θέλοντας να αποφύγει τη σπατάλη πυρομαχικών έως ότου η απόσταση μειωθεί, ώστε να επιτρέπει δραστική βολή. Πράγματι  στις 9:22 η τουρκική ναυαρχίδα άνοιξε πρώτη πυρ από απόσταση 12.500 μέτρων. Ο «Αβέρωφ» ανταπέδωσε τα πυρά και η μάχη γενικεύτηκε.
Από το ξεκίνημα της σύγκρουσης τα τουρκικά θωρηκτά συγκέντρωσαν τα πυρά τους στη νεότευκτη ναυαρχίδα του ελληνικού στόλου. Το πυρ τους ήταν αρκετά ταχύ και πυκνό, δεν συνδυαζόταν όμως με την ανάλογη ακρίβεια. Αλλά και τα πυρά του ελληνικού στόλου δεν ήταν πολύ ακριβέστερα. Ο «Αβέρωφ» ρίχτηκε στη μάχη χωρίς να έχει προλάβει να εκτελέσει ασκήσεις πυρών μάχης, τα δε παλαιά θωρηκτά είχαν πανάρχαια πυροβόλα με πρωτόγονα μέσα σκόπευσης και διεύθυνσης βολής.
Στις 9:35 η απόσταση μεταξύ των δύο αντιπάλων είχε κατέλθει στα 9.500 μέτρα. Τότε ο ναύαρχος Κουντουριώτης αποφάσισε να θέσει σε εφαρμογή ένα σχέδιο, που από καιρό είχε ωριμάσει μέσα του, δηλαδή να  να εκμεταλλευτεί την υπεροχή ταχύτητας της ναυαρχίδας του για να υπερφαλαγγίσει από πρώρας την εχθρική παράταξη, εφαρμόζοντας τον «ελιγμό Ταυ», που πρώτος είχε εφαρμόσει ο γιαπωνέζος ναύαρχος Τόγκο κατά του ρωσικού στόλου στη Ναυμαχία της Τσουσίμα (27-28 Μαΐου 1905). Αποφάσισε να δράσει ανεξάρτητα από τον λοιπό στόλο, υψώνοντας το σχετικό σήμα Ζ και διέταξε τον κυβερνήτη της ναυαρχίδας του Σοφοκλή Δούσμανη να αυξήσει την ταχύτητα μέχρι το μέγιστο και όρμησε ακάθεκτος κατά του εχθρού.
Ο Τούρκος ναύαρχος, αιφνιδιασμένος από τον ελιγμό του αντιπάλου του, διατάσσει διαδοχική στροφή των πλοίων κατά 180 μοίρες προς τα δεξιά. Η εξέλιξη αυτή σήμανε τη διάσπαση της γραμμής και την άτακτη υποχώρησή του προς τα Στενά γύρω στις 10:00. Η ευκαιρία ήταν μοναδική για τον «Αβέρωφ» να καταδιώξει τα υποχωρούντα τουρκικά πλοία και να πετύχει αποφασιστικό πλήγμα κατά του εχθρικού στόλου. Δυστυχώς, όμως, η ταχύτητα πυρός του είχε μειωθεί δραστικά, εξαιτίας προβλημάτων στα κλείστρα των πυροβόλων.
Την ίδια ώρα, τα υπόλοιπα λοιπά ελληνικά πλοία έβαλαν κατά των υποχωρούντων τουρκικών από απόσταση 5.000 μέτρων. Στις 10:25 το πυρ έπαυσε από τα ελληνικά πλοία, καθώς τα τουρκικά χάθηκαν στα στενά των Δαρδανελλίων.
Η Ναυμαχία της Έλλης είχε τελειώσει με μία ακόμη λαμπρή σελίδα να προστίθεται στη ναυτική ιστορία της Ελλάδας. Ο ελληνικός στόλος παρέμεινε κοντά στα Στενά έως τις 14:30, οπότε αποχώρησε με πορεία προς τον Μούδρο, όπου κατέπλευσε νωρίς το βράδυ.
Η επικράτηση του ελληνικού στόλου  οφειλόταν κατά ένα μεγάλο μέρος στον τολμηρό ελιγμό του Κουντουριώτη, αλλά και την υπεροχή του «Αβέρωφ» έναντι των πλοίων του τουρκικού στόλου. Η ενέργεια αυτή του Έλληνα ναυάρχου είχε ως αποτέλεσμα να βρεθεί ο «Αβέρωφ» μέσα στο βεληνεκές των επάκτιων πυροβόλων και να υποστεί ορισμένες επιφανειακές βλάβες στα υπερστεγάσματα. Τα τουρκικά πλοία είχαν βαρύτερες ζημιές, αλλά και απώλειες στο έμψυχο δυναμικό τους, με 58 νεκρούς και 40 τραυματίες.
Οι ελληνικές απώλειες ανήλθαν σε ένα νεκρό υπαξιωματικό, τον σηματωρό Κατζιτζάρη και τον ανθυποπλοίαρχο Μαμούρη, που πέθανε λίγες ημέρες αργότερα από μόλυνση του τραύματός του. Οι τραυματίες ανήλθαν στους επτά.
Η Ναυμαχία της Έλλης αποτέλεσε στρατηγικής σημασίας νίκη του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού. Ο έλεγχος του Αιγαίου παγιώθηκε, ενώ οι Τούρκοι δεν μπόρεσαν να χρησιμοποιήσουν τον θαλάσσιο δρόμο, ώστε να ενισχύσουν τις δυνάμεις τους που μάχονταν σε Μακεδονία και Θράκη.

http://www.defencenet.gr/defence/item/3-%CE%B4%CE%B5%CE%BA%CE%B5%CE%BC%CE%B2%CF%81%CE%AF%CE%BF%CF%85-1912-%CE%B7-%CE%BD%CE%B1%CF%85%CE%BC%CE%B1%CF%87%CE%AF%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%AD%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CF%82

Νεκτάριος, ο νέος διάκονος της Μητροπόλεως Ύδρας

  Είναι στιγμές που αισθάνεσαι ευτυχής βλέποντας την πορεία ανθρώπων που πίστεψες, εμπιστεύτηκες και συνεργάστηκες μαζί τους. Συνηδειτοποιώντας μέσα σε αυτούς τους μίζερους και κίβδηλους καιρούς ότι υπάρχουν νέοι που έχουν όνειρα υψηλά, στόχους μεγάλους και πορεία σταθερή και απαρέγκλιτη. Νοιώθεις σιγουριά και εσύ ο ίδιος όταν  δίπλα σου υπάρχουν άνθρωποι που δεν χαραμίζονται και δεν αρκούνται στα λίγα, στα φθηνά, στα καθιερωμένα.
  Ο λόγος για τον εικονιζόμενο νέο διάκονο της Μητροπόλεως Ύδρας Σπετσών Αιγίνης Ερμιονίδος και Τροιζηνίας κ. Νεκτάριο Δαρδανό που έλαβε τον πρώτο βαθμό της ιερωσύνης το Σάββατο 30 Δεκεμβρίου στο Μητροπολιτικό Ναό της Ύδρας.
  Ο κατά κόσμον Κωνσταντίνος Δαρδανός αφού περάτωσε τις Γυμνασιακές και Λυκειακές σπουδές του στην Ύδρα, φοίτησε στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών από την οποία απεφοίτησε πριν μερικούς μήνες. Διεκπεραίωσε τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις  και μόλις έλαβε το απολυτήριο του από το Πολεμικό Ναυτικό εισήλθε στην Ιερωσύνη. Συγχρόνως συνεχίζει τις σπουδές του στη Θεολογική  Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Παιδί πολυμελούς ιερατικής οικογένειας κατόρθωσε με τις σπουδές του κάτι που ίσως φαντάζει ακατόρθωτο για ένα παιδί μιας νησιώτικης μικρής κοινωνίας. Να σπουδάσει με επιτυχία αν και προέρχεται από μικρά σχολεία  των νησιών μας. Όταν όμως υπάρχει βούληση οι δυσκολίες ξεπερνώνται και το όνειρο γίνεται πραγματικότητα. Από μικρός μέσα στην Εκκλησία να διακονεί, να ψάλλει, να κατηχεί νέα παιδιά ως άλλος Άγιος Δημήτριος να αναλώνεται τα καλοκαίρια  στις Κατασκηνώσεις της Αίγινας και του Πόρου.
   Την Παρασκευή  το απόγευμα κατά τη διάρκεια  του Εσπερινού στον Μητροπολιτικό Ναό Ύδρας έγινε η τελετή της μοναχικής κουράς του και ονομάστηκε "Νεκτάριος" από το Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Ύδρας κ. κ. Εφραίμ. Κάτι που σηματοδοτεί  την αρχή της καινούργιας ζωής του,  της αφιερωμένης στην Εκκλησία και στον άνθρωπο. Το πρωί του Σαββάτου κατά τη διάρκεια  της Θ. Λειτουργίας έγινε η χειροτονία  του εις διάκονο σε ένα κατάμεστο ναό που από νωρίς το πρωί είχε γεμίσει από πιστούς φίλους , συγγενείς, ενορίτες που ήρθαν κοινωνοί στη χαρά του μυστηρίου. Η συγκίνηση των οικείων και φιλικών προσώπων έκδηλη στα μάτια όλων, κυρίως όμως  στα μάτια του πατέρα Ακίνδυνου Δαρδανού σαρκικού πατέρα  του διακόνου, που έβλεπε το πρώτο του παιδί να ακολουθεί τα βήματά του, τα χνάρια του και να εισέρχεται στην ιερωσύνη. Μεγάλη τιμή, μεγάλη η προσφορά. Όπως χαρακτηριστικά είπε ο διάκονος στη χειροτονητήρια ομιλία  του, "η ιερωσύνη δεν μας επιβλήθηκε, την επιλέξαμε". Πραγματικά η ιερωσύνη  δεν προέκυψε για το νεαρό διάκονο, όπως μπορεί να συμβαίνει αλλού. Ήταν ο σπόρος ( εκ κοιλίας μητρός)  που ρίζωσε στη ψυχή του, φύτρωσε και βλάστησε και την κατάλληλη στιγμή έδωσε καρπό.
 Όπως πολύ εύστοχα παρατήρησε ο αρχιμ. π. Ευδόκιμος Καρακουλάκης στην Εκκλησία άναψε μια λαμπάδα η οποία θα φωτίζει στο εξής. Και αυτή η λαμπάδα είναι η προσφορά  του νέου διακόνου στην Εκκλησία. Και η προσφορά αυτή είναι τα νειάτα του.
  Ευχόμαστε κάθε πνευματική πρόοδο, φίλεργη και φιλάνθρωπη πορεία. Παράλληλα ευχαριστούμε  για τις μοναδικές προ - Χριστουγεννιάτικες στιγμές που ζήσαμε στην Ύδρα το προηγούμενο Σαββατοκύριακο.
 
 http://odosaeginis.blogspot.gr/2013/12/blog-post_3.html
 

Leonard Cohen - the Greece years



This month Australia plays host to Leonard Cohen, the world famous Canadian poet, novelist, singer, songwriter and professional manic-depressive. What many people do not know is that Leonard Cohen learned the Greek language in his twenties, loves the Greek way of life and carries the komboloi; his home for twenty years was on Hydra.
Cohen now gives concerts in front of tens of thousands of people, but the first concert he ever gave was in the back room of the Katsikas Brothers Grocery Store on the Hydra waterfront in 1960. Through his life on Hydra he also has a most interesting connection with Melbourne.
One of Leonard Cohen's closest friends, Steve Sanfield, said, "One of the things I wanted to mention… is really how important those Greece years and the Greek sensibility were to Leonard and his development. Leonard likes Greek music and Greek food, he speaks Greek pretty well for a foreigner, and there's no rushing with Leonard, it's 'Well, let's have a cup of coffee and we'll talk about it.' He and I both carry komboloi."
What were the 'Greece years' and how did Leonard Cohen come to speak Greek and love the Greek way of life?

In March of 1960 London was cold and wet. One day Leonard Cohen, then a young unknown Canadian poet, was returning to his apartment from a visit to the dentist when London decided to turn on one of those downpours that only London can. Seeking shelter from the rain he walked into a branch of the Bank of Greece. There he began talking to a teller who told him about Greece and its sun-drenched beaches.
A few weeks later, Leonard arrived in Piraeus, where he boarded a ferry for Hydra, one of the Saronic islands, then 4 hours from Piraeus. When he arrived he discovered an English-speaking community of artists and writers headed by the Australian writers George Johnston and Charmian Clift. George and Charmian invited Leonard to stay in the spare room of their house. Seven months later Leonard Cohen, aged 26, bought a house on the hill above Hydra town. This became his permanent home.
George Johnston and Charmian Clift had arrived on Hydra in 1955 with their two young children and soon after bought a house. This house became known as the 'House by the Well' or 'The Australia House' by the bemused locals.
George Johnston was born in Melbourne and his family lived in Elsternwick. He was a talented writer and a journalist at Melbourne's The Argus newspaper. Charmian Clift was born in Kiama, NSW. She also was a talented writer and worked at The Argus.

George and Charmian met in January of 1946 in The Argus building, which is still situated on the corner of Elizabeth and La Trobe streets, and immediately fell in love. They were married 2 years later in Sydney after George was appointed features editor of the Sydney Sun. Both George and Charmian wanted to write novels. Their first collaboration High Valley in 1949 won the Sydney Morning Herald Literary prize. After a posting to London as editor of the London Sun, George and Charmian moved first to Kalymnos and then to Hydra to write novels full-time.
Hydra had almost no electricity, few telephones and no cars or trucks. But it had an ever-changing bohemian community which George and Charmian immediately fell in love with. George and Charmian were in their element, very hospitable, hard drinking and partying and presided over the cosmopolitan assortment of authors, painters and musicians who frequented the island. In the '50s many movies were also made on Hydra so many famous actors and directors frequented: Michael Cacoyannis, Sophia Loren, Alan Ladd, Melina Mercouri, Tony Perkins, and many others. George and Charmian became close friends with Michael Cacoyanis and most of the actors.
Leonard Cohen also became a close friend of the Johnstons. As far as Cohen was concerned the Johnstons were doing exactly what Cohen wanted to do, live on an exotic Greek island and write novels.
At lunchtime they sat outside the Katsikas Brothers store on the waterfront, waiting for the ferry from Piraeus which brought mail and more artists and writers looking for adventure. At night they would sit under the old pine tree at Douskos Taverna and talk philosophy, politics, religion, drink and sing.
It was here that Cohen began writing the song Bird On A Wire. The song reflects the changing landscape on Hydra when telephone and electricity poles and wires were installed and Cohen saw birds sitting on the wires just outside his bedroom window.

It was here that George Johnston introduced Cohen to his most famous muse, Marianne. It was on Hydra that Cohen lived with Marianne for nearly 10 years. She was the inspiration for the song So Long Marianne.
In February of 1964 George and Charmian decided to move back to Australia. Leonard gave up trying to be a novelist and began turning his poems into songs. He went to New York and offered his song Suzanne to Judy Collins. She recorded Suzanne in 1966. In February 1967 Judy Collins introduced Leonard to a New York audience as the writer of Suzanne. He has been performing on the world stage ever since. The current world tour is likely to be the last, as he turns 80 in September of 2014.
Leonard Cohen is a classic gentleman with incredible charm. The influence of the Greek people of Hydra, George Johnston, Charmian Clift, Marianne, still show as he strokes the komboloi. Many of his poems and songs tell the story of that golden era of the 1960s on Hydra.
* There are hundreds of photographs of the bohemian community of Hydra on the Google LIFE Magazine archive.


metamarks