Πέμπτη, 26 Σεπτεμβρίου 2013

Στις 26 - 28 Σεπτεμβρίου 2013 η 15η Συνάντηση στην Ύδρα



Η αθρόα συμμετοχή είναι το κύριο χαρακτηριστικό της Συνάντησης ασφαλιστών και αντασφαλιστών που διοργανώνει ηΈνωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) στην Ύδρα από 26 έως 28 Σεπτεμβρίου 2013. 

Το ενδιαφέρον από Έλληνες και ξένους, στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς είναι για ακόμη μια χρονιά πολύ μεγάλο αποδεικνύοντας πως η Συνάντηση της Ύδρας αποτελεί πλέον θεσμό για την ασφαλιστική αγορά. 

Διακεκριμένοι ομιλητές θα μοιραστούν την τεχνογνωσία και την εμπειρία τους στα εξής θέματα:

-    Η διασφάλιση του μέλλοντος των συντάξεων : Ο αυξανόμενος ρόλος των συμπληρωματικών συνταξιοδοτικών σχημάτων

-    Ασφαλιστικές λύσεις έναντι φυσικών καταστροφών

Επιπλέον, ιδιαίτερα πλούσιο θα είναι φέτος το ψυχαγωγικό πρόγραμμα της Συνάντησης της Ύδρας :

Την Πέμπτη, 26 Σεπτεμβρίου θα πραγματοποιηθεί cocktail με την ευγενική χορηγία της AON BENFIELD 

Την Παρασκευή, 27 Σεπτεμβρίου θα πραγματοποιηθούν κατά σειρά :

-Cocktail party με την ευγενική χορηγία της MATRIX INSURANCE & REINSURANCE BROKERS S.A.

-Συναυλία με τον καταξιωμένο διεθνούς φήμης τενόρο, Μάριο Φραγκούλη με την ευγενική χορηγία της ΕΥΡΩΠΗ ΑΕΓΑ.


Οι συμμετέχοντες στο 15ο Hydra Meeting  θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν τον καταξιωμένο καλλιτέχνη, σε μια μοναδική συναυλία που θα πραγματοποιηθεί στις 27 Σεπτεμβρίου, στην Ταράτσα του Ιστορικού Μουσείου της Ύδρας.

Ο δημοφιλής καλλιτέχνης θα μας ταξιδέψει με την αισθαντική φωνή του στον κόσμο της μουσικής και του κινηματογράφου με ένα πλούσιο μουσικό πρόγραμμα βασισμένο σε διάσημες μελωδίες από musical, κινηματογραφικές ταινίες, αλλά και αγαπημένα τραγούδια Ελλήνων και ξένων δημιουργών.

-Δείπνο με την ευγενική χορηγία της GUY CARPENTER & CO LTD.


 http://www.insuranceworld.gr/default.php?pname=Article&art_id=10359&cat_id=4
 http://www.nextdeal.gr

Τρίτη, 24 Σεπτεμβρίου 2013

Ο "Πορτοκαλής Ήλιος"... έδυσε για πάντα

Από το blog thesshiping.com  πληροφορηθήκαμε πως ο παλαιός 'Πορτοκαλής Ήλιος" δεν υπάρχει πιά. Το άλλοτε περήφανο βαποράκι του Σαρωνικού, που καλωσόριζε τους επιβάτες του και τους προσέφερε στιγμές μοναδικές με τα ταξίδια του, σήμερα δεν έχει μείνει τίποτα να το θυμίζει, παρά μόνο κάποια καρτ- ποστάλ, φωτογραφίες, ταινίες και μνήμες παλαιών επιβατών. Τα τελευταία χρόνια μετά το ατύχημά του έξω από το λιμάνι της Αίγινας ως μικρό κρουαζιερόπλοιο "Γιωργής", ήταν παροπλισμένο στα ναυπηγεία της Θεσσαλονίκης, όπου περίμενε να του ορίσουν την τύχη του. Τελικά τον περασμένο χειμώνα παραδόθηκε στη φλόγα του διαλυτή του στη Θεσσαλονίκη και σήμερα πλέον είναι μια παλιά καλή ανάμνηση.  Ακολούθησε έτσι την μοίρα όλων εκείνων των μικρών αλλά πολυαγαπημένων πλοίων του Σαρωνικού που πρόσφερε μοναδικά ταξίδια στους επιβάτες του χρωματίζοντας τα δύσκολα χρόνια των δεκαετιών του '60 και '70, με στιγμές ανεμελιάς στα καταστρώματα του, κάτω από τις πορτοκαλί τέντες.
 
   Ποιός ήταν όμως ο "Πορτοκαλής";
   Στη δεκαετία του '60 ο εφοπλιστής Κώστας Λάτσης διαφημίζει τη δρομολόγηση του μεγάλου για την εποχή εκείνη επιβατηγού στον Αργοσαρωνικό. Είχαν προηγηθεί η "Εριέττα" και ο "Σπύρος" τα λεγόμενα και "πούλμαν" της εποχής. Με το εντυπωσιακό όνομα "Πορτοκαλής Ήλιος" το πρώην πλοίο - καζίνο μετατρέπεται σε επιβατηγό και αναλαμβάνει τη γραμμή προσεγγίζοντας καθημερινά την Αίγινα, τα Μέθενα, τον Πόρο, την Ύδρα, την Ερμιόνη και τις Σπέτσες. Στην κυριολεξία άφησε εποχή και μεσουράνησε στη γραμμή όχι μόνο εξαιτίας της ονομασίας του αλλά και με την πολυτέλεια και άνεση που πρόσφερε για την εποχή του. Τα ταξίδια στο Σαρωνικό ταυτίστηκαν με τον "Πορτοκαλή Ήλιο"
   Αρχές  της δεκαετίας του '80 εγκαταλείπει τη γραμμή και  "χάνεται" κάπου στο Αιγαίο κάνοντας μικρά δρομολόγια πότε από το Ηράκλειο για την αντικρινή νησία "Ντία" ή για Σαντορίνη και πότε από την Ουρανούπολη για Άγιον Όρος κάνοντας τον περίπλου του Άθω, χωρίς να περάσει ποτέ απαρατήρητο. Τη δεκαετία του 2000 κάτω από νέα πλοιοκτησία ανακαινίζεται εκ βάθρων με νέα μοντέρνα και εντυπωσιακή γραμμή επιστρέφει στον Αργοσαρωνικό, στην κυριολεξία αγνώριστο με το όνομα ΄Γιωργής" και εκτελεί καθημερινές κρουαζιέρες σε Αίγινα - Πόρο - Ύδρα. Σε μία από αυτές σκοντάφτει ένα απόγευμα στο ύφαλο που υπάρχει έξω από το λιμάνι της Αίγινας. Τραυματίζεται ανεπανόρθωτα και παροπλίζεται.
 Το περήφανο σκαρί θα μείνει πάντα αξέχαστο στη μνήμη όσων αγαπούν τα ταξίδια με πλοία φευγάτα, πανέμορφα  που φέρουν στα πλευρά τους παράξενα ονόματα γεμάτα μύθο και αθωότητα. Γεμάτα μυρωδιές, ανάσες και ιδρώτα από παιδικά καλοκαίρια.
   Παραθέτουμε ένα μικρό απόσπασμα από το "Θησαυρό της Βαγίας" της Ζ. Σαρρή, αποχαιρετώντας το πλοίο που χαρακτήρισε τις παιδικές διακοπές άλλων δεκαετιών:
"Ο Πορτοκαλής Ήλιος ξεμάκραινε από το λιμάνι του Πειραιά. Οχτώ το πρωί και η ζέστη κιόλας ίδρωνε το κορμί, κολλούσε πάνω στο δέρμα. Η θάλασσα ασάλευτη θα ' μοιαζε αληθινό γυαλί, αν δεν ήταν οι άσπροι αφροί που ξεσήκωνε το καράβι χαράζοντάς την. Κόσμος πολύς, περισσότερες γυναίκες και παιδιά, που ξεκινούσαν για κάποιο νησί του Σαρωνικού, την Αίγινα, τον Πόρο, την Ύδρα ή τις Σπέτσες. Τα σχολεία είχαν κλείσει κι οι μητέρες είχαν ετοιμάσει τις καλοκαιριάτικες αποσκευές, βατραχοπέδιλα, μάσκες, σαγιονάρες, ψάθινα ή πάνινα καπέλα.... Στο κατάστρωμα οι πολυθρόνες ήταν όλες  πιασμένες κι ούτε ένα σκαμνί αδειανό. Στα σαλόνια έκανε τόση ζέστη, που όλοι οι επιβάτες προσπαθούσαν να βολευτούν έξω, με την ελπίδα να δροσιστούν από τον αέρα της θάλασσας. Σε μια άκρη της κουπαστής, δύο αγόρια, θα ήταν δεκατεσσάρων χρονών, κοιτούσαν στ' ανοιχτά και συζητούσαν.
- Πέρσι , την ίδια ακριβώς μέρα ταξιδεύαμε με το ΚΑΜΕΛΙΑ.Τούτο το καράβι φαίνεται πιό μεγάλο, πιό καλό, έλεγε ο Κλου ο σγουρόξανθος, ψηλός με ωραία μελιά μάτια.
-Ναι αλλά πέρσι πηγαίναμε στον Πόρο, ενώ φέτος.....
.... στα μεγάφωνα ακούστηκε μια φωνή: "Παρακαλούνται οι κύριοι επιβάτες  που προορίζονται για την Αίγινα να ετοιμαστούν για την αποβίβαση, το πλοίο θα αναχωρήσει αμέσως". Ο ΠΟΡΤΟΚΑΛΗΣ ΗΛΙΟΣ έμπαινε στο λιμάνι......................................"

Δευτέρα, 23 Σεπτεμβρίου 2013

ΡΕΜΠΈΤΙΚΗ ΣΥΝΑΥΛΊΑ ΣΤΙΣ 5 ΟΚΤΩΒΡΊΟΥ ΣΤΗΝ "ΞΕΡΉ ΕΛΙΆ"

O Ed Emery και το Ινστιτούτο Ρεμπετολογίας διοργανώνουν το 13ο Ρεμπέτικο Συνέδριο Ύδρας που θα διεξαχθεί από την Παρασκευή 4 έως και την Κυριακή 6 Οκτωβρίου 2013 στην αίθουσα "Μελίνα Μερκούρη". Ο Κώστας Φέρρης, σκηνοθέτης της ταινίας «Ρεμπέτικο», θα έρθει με το group «Τetras cafe aman» για να πραγματοποιήσει στην Ύδρα μαζί με τους SOAS REBETIKO BAND και Ali Fuat Aydin το Σάββατο 5 Οκτωβρίου 2013 και ώρα 20:45 ρεμπέτικη συναυλία στην ταβέρνα "Ξερή Ελιά".

Η Ύδρα στις Βρυξέλλες




• Μαθητές από Τήλο, Μεγανήσι, Χάλκη και Ύδρα «τα λένε» στην Ε.Ε.
• Επίσκεψη του Δικτύου Μικρών Νησιών στις Βρυξέλλες
Αποστολή Portnet.gr / Ελπίδα Γραμματικοπούλου
Πως θα σας φαινόταν αν δεν μπορούσατε να πάτε στο σχολείο σας, αν είχατε ιατρεία χωρίς γιατρό ή ακόμη να πάτε σε ένα σινεμά ή ένα θέατρο ή να επισκεφθείτε ένα φίλο που μένει λίγα μίλια μακριά;

Τα ερωτήματα αυτά υποχρεώθηκαν να ακούσουν ευρωβουλευτές, στελέχη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και γενικότερα παράγοντες της Κομισιόν από μαθητές λυκείων της Ύδρας, Μεγανησίου, Τήλου και Χάλκης. Μικρών νησιών, με λίγους κατοίκους και πολλά προβλήματα.
Η αποστολή των νέων στην καρδιά της Ευρώπης, στις Βρυξέλλες, πραγματοποιήθηκε μετά από πρόσκληση του ευρωβουλευτή Γιώργου Σταυρακάκη και με την συνδρομή και ανταπόκριση του Δικτύου Μικρών Νησιών. Σκοπός της αποστολής των μαθητών να γνωρίσουν και να αντιληφθούν τη δομή, τη λειτουργία και το ρόλο που θα παίξουν στη ζωή τους τα όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης .
Οι έφηβοι – μαθητές με την αυθεντικότητα και τον αυθορμητισμό που τους χαρακτηρίζει έθεσαν τα καυτά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι των μικρών νησιών στην καθημερινότητά τους και πραγματικά δυσκόλεψαν τους υπεύθυνους της ΕΕ με τις καίριες ερωτήσεις τους για την ανεργία, τις μεταφορές, την υγεία, την εκπαίδευση, τις νέες τεχνολογίες
Κατά τη διάρκεια της αποστολής τα σχολεία είχαν τηλεοπτική συνάντηση με ευρωβουλευτές (Χάνες Σβόμποντα, Γιώργος Σταυρακάκης, Συλβάνα Ράπτη, Γιώργος Παπανικολάου, Σοφοκλής Σοφοκλέους) και θέμα «το Μέλλον της Ευρώπης».
Δείτε εδώ το video. 
Το πρόγραμμα περιλάμβανε επίσης ξενάγηση στην πόλη των Βρυξελλών, επίσκεψη στο διαδραστικό κέντρο ενημέρωσης για την Ευρώπη parlamentarium, ημερήσια εκδρομή στις πανέμορφες πόλεις Χάγη και Μπρυζ.
Ο πρόεδρος του Ελληνικού Δικτύου Μικρών Νησιών Λευτέρης Κεχαγιόγλου, ο οποίος οργάνωσε την αποστολή δήλωσε σχετικά: «Ελπίζω και εύχομαι τα παιδιά μας να ευχαριστήθηκαν την παραμονή τους στις Βρυξέλλες, να έλαβαν τα πρώτα ερείσματα για το πόσο σημαντικό είναι να βρίσκεσαι στο κέντρο των αποφάσεων της ζωής μας και εύχομαι να συνεχίσουν να μαθαίνουν και να εκμεταλλεύονται βέβαια τις Βρυξέλλες προς δικό τους όφελος, μιας και η γενιά του Λυκείου μας θα μεγαλώσει σε μία ενωμένη Ευρώπη. Εμείς ως Ελληνικό Δίκτυο Μικρών Νησιών θα είμαστε πάντα δίπλα τους σε ότι μας χρειαστούνε, τόσο σε θέματα Ευρωπαϊκής Ένωσης, όσο και ως Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μικρών Νησιών.»

Σάββατο, 21 Σεπτεμβρίου 2013

Η επιστροφή του «Νεράιδα» ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 20 Σεπτεμβρίου 2013





     Το "Νεράιδα" αναχωρεί από το λιμάνι της Ύδρας. (circa 1960) (Πηγή: Πολιανίδης Σώζων)            
 Επτά δεκαετίες μετά τη ναυπήγησή του και εξήντα χρόνια μετά το πρώτο του δρομολόγιο στον Αργοσαρωνικό, το πλοίο «Νεράιδα» επιστρέφει στα λιμάνια του, αυτή τη φορά ως πλωτό μουσείο. Το ιταλικού σχεδιασμού σκαρί, που ναυπηγήθηκε το 1939 στο Fiume (σημερινή Rijeka) των ακτών της Κροατίας, πλήρως ανακατασκευασμένο και μεταμορφωμένο σε ένα σύγχρονο πλωτό μουσείο, ξεκίνησε, στις 14 Σεπτεμβρίου 2013, ένα ταξίδι στους παραδοσιακούς του προορισμούς, τις Σπέτσες, την Ερμιόνη, την Ύδρα, τον Πόρο, τα Μέθανα και την Αίγινα. Θα παραμένει σε κάθε λιμάνι για δύο με τρεις ημέρες, προκειμένου να μπορέσουν να το επισκεφθούν μαθητές, ντόπιοι αλλά και επισκέπτες των περιοχών αυτών. Το ταξίδι αυτό θα ολοκληρωθεί στις 29 Σεπτεμβρίου


   Η καθέλκυση του Laurana στο λιμάνι του Fiume (1939) [Πηγή: Maritime and History Museum of Croatia Littoral Rijeka]

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ
Στις αρχές του 1950, το «Νεράιδα» σάλπαρε για πρώτη φορά στον Αργοσαρωνικό με το όνομα «Laurana» που του είχαν δώσει οι Ιταλοί ιδιοκτήτες του δέκα περίπου χρόνια πριν. Με το όνομα αυτό είχε εξυπηρετήσει ακτοπλοϊκά δρομολόγια στις βόρειες ακτές της Αδριατικής, είχε θητεύσει κατά τη διάρκεια του Β΄ παγκοσμίου πολέμου ως διασωστικό πλοίο του ιταλικού στόλου και στη συνέχεια είχε δρομολογηθεί στη γραμμή Μάλτα-Συρακούσες. Με το όνομα αυτό, επίσης, το αγόρασε ο Γιάννης Λάτσης τον Δεκέμβρη του 1949 από μαλτέζικη ακτοπλοϊκή εταιρεία. Σύντομα, ξεκίνησαν οι εργασίες επισκευής του και δρομολογήθηκε στη γραμμή του Αργοσαρωνικού, την οποία εξυπηρέτησε έως το 1974.

 Το Νεράιδα στο λιμάνι της Ύδρας (circa 1960) (Πηγή: Αντ. Ράμπιας)
 Είχε την τιμή να βαπτιστεί «Νεράιδα» από τον Νικόλαο Πλαστήρα, σε τελετή που πραγματοποιήθηκε στο λιμάνι της Ύδρας και μετά από ονομαστική ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε εν πλω. Είχε, επίσης, την ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει, τις δεκαετίες του 1950 και του 1960, σε πλήθος ελληνικών ταινιών αλλά και το 1957 στη χολιγουντιανή παραγωγή «Το Παιδί και το Δελφίνι» του Jean Negulesco, με πρωταγωνιστές τη Sophia Loren, τον Alan Ladd και τον Clifton Webb. Πάνω από όλα όμως, είχε την τύχη να μεταφέρει, για περίπου είκοσι πέντε χρόνια, χιλιάδες έλληνες και ξένους, ντόπιους και τουρίστες, στα λιμάνια του Αργοσαρωνικού, άλλους για επαγγελματικούς λόγους και άλλους για διασκέδαση και αναψυχή.


    Ο Γιάννης Λάτσης επιβιβάζεται στο Νεράιδα ενώ τον ακολουθούν ο Σπύρος Βογανάτσης , Α’ Μηχανικός του πλοίου και Ηλίας Ποριώτης, καπετάνιος (Άγνωστη Ημερομηνία) (Πηγή: Σπ. Βογανάτσης)
Παρόλο που ήταν ένα από τα μικρότερα και, οπωσδήποτε, ένα από τα λιγότερο προσοδοφόρα πλοία του στόλου του καπετάν-Γιάννη Λάτση, πάντα ο ίδιος και η οικογένειά του το θεωρούσαν το πιο τυχερό. Αρκετοί, άλλωστε, ακόμα θυμούνται τον ίδιο στο λιμάνι του Πειραιά άλλοτε να κόβει εισιτήρια, άλλοτε να μοιράζει κάρτες ελευθέρας επιβίβασης κι άλλοτε να μεταφέρει τις αποσκευές των επιβατών του «Νεράιδα». Έτσι,  δεν ακολούθησε τη μοίρα της πλειονότητας των πλοίων που συμπληρώνουν τον κύκλο της ζωής τους και δεν οδηγήθηκε ποτέ για διάλυση. Αντίθετα, παρέμεινε παροπλισμένο στην Ελευσίνα για πάνω από τριάντα χρόνια, έως το 2007, οπότε και η οικογένεια αποφάσισε τη μετασκευή η οποία διήρκεσε περίπου 3 χρόνια.


.       Οι Σοβιετικοί Κοσμοναύτες, A. Leonov και P. Belyayev με μέλη του πληρώματος Νεράιδα κατά τη διάρκεια ημερήσιας κρουαζιέρας (1965)

ΤΟ «ΝΕΡΑΪΔΑ» ΣΗΜΕΡΑ
Σήμερα, το «Νεράιδα» πλέει και πάλι με ελληνική σημαία και αυτή τη φορά παραμένει λίγες ώρες παραπάνω στα λιμάνια της, χωρίς να βιάζεται να προλάβει το δρομολόγιο. Το πλωτό μουσείο αφηγείται την ιστορία του πλοίου από την καθέλκυση έως και την ανακατασκευή του αλλά και την πορεία του Γιάννη Λάτση στο χώρο των επιχειρήσεων, τοποθετημένη στο ευρύτερο πολιτικό και οικονομικό πλαίσιο του μεγαλύτερου μέρους του 20ού αιώνα.


    Άποψη του καταστρώματος επιβατών του Νεράιδα στην Ελευσίνα, πριν την έναρξη εργασιών ανακατασκευής (Σεπτέμβριος  2007) (Φωτ: Γ. Πατρικιάνος)
Το «Νεράιδα» ανήκει στο νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία «Πλωτό Μουσείο Νεράιδα» που χρηματοδοτείται αποκλειστικά από το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση, με κύριους σκοπούς την ανάδειξη και προώθηση της ιστορίας της ελληνικής εμπορικής και ποντοπόρου ναυτιλίας, την προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα, την προστασία του περιβάλλοντος και την προβολή της επιχειρηματικής πορείας του ιδιοκτήτη της, του Γιάννη Λάτση, μέσα από δράσεις εκπαιδευτικού και πολιτιστικού χαρακτήρα. Βασική αποστολή του, όμως, παραμένει η ανάδειξη της ιστορίας του ίδιου του πλοίου, μια ιστορία που συμπυκνώνει και συμβολίζει το κομβικό, και συχνά παραγνωρισμένο, έργο που επιτέλεσαν και επιτελούν τα πλοία και οι άνθρωποι της ακτοπλοΐας στη χώρα μας.  

     Άποψη από τον προθάλαμο του Μουσείου  (Φωτο: Σ. Μαυρομμάτης)


       Για τη μεταφορά του στην Κροατία , το Νεράιδα φορτώθηκε στο φορτηγό-πλοίο βαρέων μεταφορών Maria (9 Σεπτεμβρίου 2007) (Φωτ: Γ. Πατρικιάνος)



Η καθέλκυση του Νεράιδα στην Κροατία (16 Ιανουαρίου 2010) (Φωτ: B. Vucak




  Το Νεράιδα δισχίζει τη διώρυγα της Κορίνθου (29 Απριλίου 2010) (Φωτ: Ε. Πατρίκιος)




metamarks