Παρασκευή, 30 Μαρτίου 2012

Ύδρα: Στα χρώματα της παράδοσης και της πασχαλιάς

Η Άνοιξη είναι αναμφίβολα η καλύτερη εποχή του χρόνου για να επισκεφθείτε την Ύδρα, καθώς από το σύμπλεγμα του Αργοσαρωνικού αυτό είναι το νησί που η φύση έχει αδικήσει περισσότερο από κάθε άλλο ως προς την πληθώρα όμορφων παραλιών. Ωστόσο, πρόκειται για έναν προορισμό ιδανικό για ολιγοήμερες διακοπές, αφού διαθέτει επαρκείς προτάσεις για βόλτες -επί όνου- στη φύση αλλά και στα γραφικά σοκάκια της, για καφεδάκι με θέα και για διαμονή σε εξαιρετικά ξενοδοχεία.


Από τα πρώτα λεπτά που πατάει ο επισκέπτης το πόδι του στο απάνεμο λιμανάκι της Ύδρας αντιλαμβάνεται πως ο τόπος είναι «φορτωμένος» ιστορία. Οι προμαχώνες με τα κανόνια που προστάτευαν το νησί, αριστερά και δεξιά στο λιμάνι, και το μπρούτζινο άγαλμα του Α. Μιαούλη σε καλοδέχονται έτοιμοι να αφηγηθούν μεγάλες στιγμές από τα χρόνια της Επανάστασης.

Θα αναφερθούμε στα αξιοθέατα παρακάτω, καθώς οι πεζοπορικές διαδρομές στο ανοιξιάτικο τοπίο της Ύδρας είναι αυτές που θα σας κερδίσουν, χωρίς να σας κουράσουν. Ξεκινήστε από το λιμάνι και κατευθυνθείτε δεξιά, προς τον παραλιακό δρόμο που ανηφορίζει, για να βρεθείτε μετά από δεκαπέντε περίπου λεπτά στην μικρή παραλία Καμίνι. Πριν την παραλία θα συναντήσετε την Κοντυλένια, ένα ταβερνάκι-καφέ-μπαρ, όπου ανάλογα την ώρα της ημέρας μπορείτε να καθίσετε είτε για ψαροφαγία είτε για ποτό, αλλά και για να απολαύσετε καταπληκτική θέα –λέγεται πως από εκεί θα θαυμάσετε το καλύτερο ηλιοβασίλεμα.

Παρόλο που αξίζει να ανακαλύψετε μόνοι σας τις όμορφες διαδρομές του νησιού, οφείλουμε να σας αποκαλύψουμε αυτήν που θα σας οδηγήσει στο υψηλότερο σημείο του, με την πιο πανοραμική θέα. Θα ξεκινήσετε από την εκκλησία του Πολιούχου Αγ. Κωνσταντίνου του Υδραίου, στην καρδιά της πόλης, και θα ακολουθήσετε το μονοπάτι που οδηγεί στη Μονή Προφήτη Ηλία –για την ιστορία, κατά την Επανάσταση λειτούργησε ως φυλακή.

Στη διαδρομή θα συναντήσετε πευκόφυτο δάσος διάσπαρτο από αγριολούλουδα, όπως σπάνιες σπέντζες, κυκλάμινα και παπαρούνες, αλλά και το παλιό γυναικείο μοναστήρι, στο προαύλιο του οποίου θα βρείτε στέρνα με πόσιμο νερό που θα σας δροσίσει. «Έρως» ονομάζεται η υψηλότερη βουνοκορφή της Ύδρας (588 μέτρα) και από εκεί θα ευχαριστηθείτε δροσιά και θέα στον Αργοσαρωνικό. Η διαδρομή προς τον προφήτη Ηλία θα διαρκέσει περί τα 45 λεπτά, αλλά είναι εύκολη και ξεκούραστη, ενώ από τον προφήτη Ηλία προς το βουνό θα ανηφορήσετε σε κακοτράχαλο μονοπάτι για 15 ακόμα λεπτά.

Ειδική αναφορά οφείλουμε να κάνουμε και στις θαλάσσιες διαδρομές από το λιμάνι της Ύδρας, οι οποίες –καθώς μηχανοκίνητα δεν επιτρέπονται στο νησί- σύντομα θα καταλάβετε πως είναι απαραίτητες για να βρεθείτε στα παραθαλάσσια χωριά του. Τα πιο οργανωμένα από αυτά είναι ο Βλυχός, στον οποίον βρίσκονται δύο εξαιρετικές ταβέρνες (δείτε παρακάτω) και το Μανδράκι, το παλιό πολεμικό λιμάνι του νησιού, στο οποίο υπάρχει ένα μεγάλο ξενοδοχειακό συγκρότημα και οργανωμένη παραλία. Αν επιλέξετε να κάνετε τον γύρο της Ύδρας με το καΐκι, το οποίο φεύγει καθημερινά στις 11.00 το πρωί από το λιμάνι, θα έχετε την δυνατότητα να επισκεφθείτε όλες τις δυσπρόσιτες παραλίες, τους όρμους αλλά και μερικά απόκρημνα ξωκλήσια.

Αξιοθέατα 
Μαρτυρίες και ενθύμια θα βρει ο λάτρης της ιστορίας στο Ιστορικό Αρχείο-Μουσείο της Ύδρας, ενώ τόσο στον Καθεδρικό Ναό της Ύδρας, στο κέντρο του λιμανιού, αλλά και στο Μουσείο νεότερης ιστορίας της Ύδρας, στο πευκόφυτο αρχοντικό του Γεωργίου και Παύλου Κουντουριώτη φυλάσσονται κειμήλια, εικόνες αλλά και ντοκουμέντα από την ζωή στο νησί.

Ωστόσο, τα αξιοθέατα, και δη τα αρχιτεκτονικά, δεν σταματούν εδώ. Το κέντρο του νησιού είναι γεμάτο καλοδιατηρημένα αρχοντικά, το κάθε ένα εκ των οποίων με την δική του ιστορία: το Αρχοντικό του Τσαμαδού στην άκρη του λιμανιού στέγασε μετά την Επανάσταση την Σχολή Εμποροπλοιάρχων, ενώ αρκετά κοντά βρίσκεται και το Αρχοντικό του Κριεζή. Δυτικά της πόλης θα δείτε το Αρχοντική του Τομπάζη, στο οποίο στεγάζεται σήμερα η Σχολή Καλών Τεχνών. Τέλος, αν αγαπάτε την τέχνη, αξίζει να βρεθείτε στην Αίθουσα Τέχνης και Συναυλιών «Μελίνα Μερκούρη», η οποία φιλοξενεί όλο τον χρόνο έργα διάσημων καλλιτεχνών. 


της Έλενας Μπούλια

 



Πέμπτη, 29 Μαρτίου 2012

ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΣΤΗΝ ΥΔΡΑ, ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ HYDROUSSA


Το παρόν δεν αποτελεί διαφήμιση παρά απλά μια προσπάθεια προβολής και προώθησης των παροχών των επαγγελματιών και - όχι μόνο- της Ύδρας. 

Στη μαγευτική Ύδρα, το πιο κοσμοπολίτικο νησί του Αργοσαρωνικού, στην Πλατεία Βότση, με τις λεμονιές, λίγα μόλις λεπτά από το λιμάνι, βρίσκεται το ξενοδοχείο Hydroussa.
Πριν κάποια χρόνια αποτέλεσε το φόντο για δυο από τις πιο διάσημες κινηματογραφικές ταινίες, «Το παιδί και το Δελφίνι» με τη Σοφία Λώρεν και «Το κορίτσι με τα μαύρα» με την Έλλη Λαμπέτη.
Μοναδικό δείγμα τοπικής αρχιτεκτονικής, διαθέτει 40 φιλόξενα δωμάτια με έντονα τα στοιχεία του νησιωτικού χρώματος, εξαιρετικής αισθητικής σάλα και τραπεζαρία και μια πανέμορφη και γραφική αυλή πλημμυρισμένη από λουλούδια. Το άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό του θα σας περιμένει για να σας αποκαλύψει το πραγματικό νόημα της παραδοσιακής Υδραίικης φιλοξενίας.

Το ξενοδοχείο Hydroussa διαθέτει μία εξαιρετικής αισθητικής σάλα και τραπεζαρία και μια πανέμορφη και γραφική αυλή πλημμυρισμένη από λουλούδια. 

Ο χώρος του εστιατορίου διατίθενται και για συνέδρια και επαγγελματικές συναντήσεις έως 30 ατόμων κατόπιν ειδικής συμφωνίας. Στους κοινόχρηστους χώρους του ξενοδοχείου διατίθεται δωρεάν wireless internet ενώ στο ήρεμο και χαλαρωτικό περιβάλλον της αυλής λειτουργεί αναψυκτήριο.















Πλατεία Βότση, Τ.Κ. 180 40 Ύδρα - Τηλ.: 22980 53580, 22980 53581, 22980 52400, Fax: 22980 52161
http://www.hydroussa-hydra.gr

Τρίτη, 27 Μαρτίου 2012

ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΑΓΑΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΑΡΙΟ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗ



Αδελφότης των Υδραίων Αθηνών
Έτος Ιδρύσεως 1890
 
Αγαπητά μέλη και αγαπητοί φίλοι, 

Ως μέλος του Δ.Σ. του Lifeline Hellas, σας ενημερώνω για τη συναυλία αγάπης που πραγματοποιείται με την ευγενική συμμετοχή του Μάριου Φραγκούλη και των φίλων του τη Δευτέρα 2 Απριλίου στο θέατρο Παλλάς στις 20.00.

Οι καλλιτέχνες ενώνουν τις φωνές τους και τραγουδούν αφιλοκερδώς για τη δημιουργία της Τράπεζας Οφθαλμών στην Ελλάδα, μία πρωτοβουλία του σωματείου Lions,καθώς και για τους σκοπούς του Lifeline Hellas.

Η  LIFELINE HELLAS είναι ένας ανθρωπιστικός οργανισμός τον οποίο ίδρυσε η ΑΒΥ Πριγκίπισσα Αικατερίνη της Σερβίας με σκοπό την παροχή και τον εφοδιασμό εξοπλισμού και υλικού για την ανακούφιση των ανθρώπων και ιδίως των παιδιών που αντιμετωπίζουν σκληρές συνθήκες διαβίωσης σε κάθε περιοχή και χώρα του κόσμου.

Τη βραδιά θα τιμήσει με την παρουσία της η Νομπελίστα Ειρήνης Betty Williams, ενώ μέρος των εσόδων θα διατεθεί για το διεθνή οργανισμό αλληλεγγύης για τα παιδιά WCCCI (www.wccci.org).

Παρακάτω θα βρείτε τα σημεία πώλησης των εισιτηρίων. Κάντε κλικ εδώ για την αφίσα της συναυλίας, ή εδώ για τη φόρμα συμμετοχής στο κοκτέιλ που θα ακολουθήσει στο φουαγιέ του θεάτρου μετά την παράσταση, μεταξύ 22:00 -24:00.

Με φιλικούς χαιρετισμούς

Γιάννης Σαχίνης
Πρόεδρος

Προπώληση εισιτηρίων: Παλλάς, Βουκουρεστίου 5, Αθήνα, τηλ: 210 321 3100
Προπώληση εισιτηρίων με πιστωτική κάρτα: 210 810 8181
Κρατήσεις μέσω internet: www.ellthea.gr και στο www.tickethour.com

Δευτέρα, 26 Μαρτίου 2012

ΤΙΜΗ ΣΤΟΝ ΓΙΑΝΝΗ ΡΑΠΠΑ

Θέλησα μέσα από αυτή τη προσπάθεια να βοηθήσω στην αναβίωση και υπενθύμιση τόσο του έργου του ζωγράφου Γιάννη Ράππα όσο και του ανθρώπου του ίδιου.  Διέθεσα λοιπόν όσο υλικό υπήρχε στο αρχείο του Μπάμπη Μωρές, ενός από τους ανθρώπους που τον πιστέψανε και τον προώθησαν στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.  Έτσι για να μη ξεχνάμε τους ανθρώπους που περάσανε αλλά δεν πρέπει να λησμονηθούν ποτέ.
ΣΟΦΙΑ ΜΩΡΕΣ

O Γιάννης Ράππας γεννήθηκε το 1905 στην Ύδρα.  Από μικρό παιδί μέχρι και τα 55 του χρόνια, ασκούσε το επάγγελμα του ψαρά για να μπορεί να θρέψει τη πολυμελή οικογένειά του, καθώς ήταν πατέρας οκτώ παιδιών.  Η πρώτη του ενασχόληση με τη ζωγραφική όπως είχε δηλώσει ο ίδιος στον Τύπο τη δεκαετία του 1960 , ήταν όταν επιχείρησε κάποια στιγμή να βάψει το σκαρί της βάρκας του.  Έκτοτε, έφτιαχνε περιστασιακά ταμπέλες για διάφορα μαγαζιά της Ύδρας.  Το 1960 άρχισε να σχεδιάζει βάρκες και σπίτια πάνω σε χασαπόχαρτα,  Τα σχέδια αυτά έλκυσαν την προσοχή του επίσης Υδραίου και γνωστού ζωγράφου Νικόλαου Χατζηκυριάκου Γκίκα, ο οποίος τον παρότρυνε να ασχοληθεί επαγγελματικά με την ζωγραφική.  Ο ίδιος μάλιστα υπήρξε έκτοτε ο πρώτος, και ένας από τους κυριότερους πελάτες του Ράππα.
Ο Ράππας στην ηλικία πλέον των 55 χρόνων , συνέχισε να δουλεύει τον χειμώνα στα παραγάδια, και παράλληλα να ζωγραφίζει τοπία της Ύδρας.  Όπως είχε δηλώσει ο ίδιος στα πρώτα χρόνια της καλλιτεχνικής του δραστηριότητας, τα τοπία του ήταν έρημα γιατί του ήταν δύσκολο να ζωγραφίζει ανθρώπους.  Το έργο του «Η Ναυμαχία του Ναυρίνου» απέδειξε  ότι ήταν άξιος στο να εκτελεί σπουδαία έργα μεγάλων διαστάσεων.  Σιγά – σιγά, προσέθεσε νέα χρώματα στην παλέτα του και το σχέδιό του απέκτησε μεγαλύτερη ελευθερία.  Πρόσωπα άρχισαν να εμφανίζονται στις συνθέσεις του, κυρίως  σε απεικονίσεις εσωτερικών καταστημάτων.  Παράλληλα, συνέχισε να απεικονίζει ως επί το πλείστον τοία, πάντα εμπνευσμένα από την αγαπημένη του Ύδρα.  Στους περισσότερους πίνακές του απεικονίζει δρόμους και διαβατικά της Ύδρας και των χωριών της, μέρη στα οποία περπάτησε και έζησε όλη του τη ζωή.  Η Ύδρα ήταν τη δεκαετία του ΄60 ένα νησί με έντονη καλλιτεχνική και κοσμοπολίτικη ζωή.  Το γεγονός αυτό έφερε σε επαφή τον ζωγράφο Περικλή Βυζάντιο, τον εφοπλιστή Κ. Βερνίκο, και πολλούς άλλους διάσημους, οι οποίοι έγινα πελάτες του.  
Αυτό που κάνει τον λαϊκό ζωγράφο και ψαρά της Ύδρας, ξεχωριστό είναι η ειλικρίνεια, η απλότητα και  η ζεστασιά που αντικατοπτρίζονται στο έργο του, το οποίο φαντάζει καθαρά ελληνικό Την ελληνικότητα τονίζει το φως του ήλιου, η θάλασσα και οι σκηνές της καθημερινής ζωής.  Οι πίνακές του προκαλούν θαυμασμό για την γραφική ομορφιά αλλά και το μεράκι που τους διακρίνει .. Τα χρώματα που χρησιμοποιεί είναι γήινα και  ζωντανά. Η απόδοση της προοπτικής σε πολλά έργα δεν είναι σως΄τη, ο αυτοδίδακτος καλλιτέχνης όμως καταθέτει ένα ειλικρινές κομμάτι της ψυχής του.  Για το λόγο αυτό, αλλά και για τη θεματολογία του , ο Γιάννης Ράππας κατατάσσεται στους σύγχρονους Έλληνες λαϊκούς ζωγράφους.  Η πνευματική και οικονομική άνθηση σε συνδυασμό με το μαχητικό πνεύμα, που χαρακτηρίζουν την Ελλάδα του 18ου αιώνα, είχαν ως συνέπεια την καλλιτεχνική ανάσταση του ελληνικού λαού και τη δημιουργία της τέχνης που αποκαλούμε λαϊκή.  Η λαϊκή ζωγραφική γνώρισε ιδιαίτερη ανάπτυξη από τον 18ο αιώνα ως και τις αρχές του 0ού.  Ο αυθορμητισμός, η φαντασία πέρα από περιορισμούς στο θέμα, ταχρώματα, την ιδέα, αλλά και το στήσιμο των προσώπων και των αντικειμένων, κάνουν την λαϊκή ζωγραφική μια από τις πιο αυθεντικές εκφράσεις των τεχνών.  Ο καλλιτέχνης αποδίδει αυτό που τον συγκινεί και τον κάνει να βγαίνει από μέσα του με ένα δικό του τρόπο κάτι σαν παρόρμηση, χωρίς να αναζητά την αποτελεσματική απεικόνιση του πραγματικού.  Δεν παραμένει προσκολλημένος σε μια συγκεκριμένη γραμμή και νοοτροπία, και κατά αυτόν τον τρόπο αισθάνεται και ελεύθερος από τεχνικές και ιδέες κατευθυνόμενες.  Η αντίληψη αυτή βρίσκεται  σε πλήρη ταύτιση με την καλλιτεχνική δημιουργία του Γιάννη Ράππα.  Η ηθική απολαβή που γνώρισε ο Ράππας κατά τη διάρκεια της ζωής του ήταν μεγάλη.  Η μόνιμη στήριξη των συμπατριωτών του και η εκδήλωση συμπάθειας τόσο από Έλληνες όσο και ξένους για το έργο του υπήρξε σπουδαία.  Μάλιστα ένα άρθρο του περιοδικού Εικόνες το 1962 δε δίστασε να το αποκαλέσει το νέο Θεόφιλο.  Πολλές αναδρομικές εκθέσεις οργανώθηκαν προς τιμή του στη Λαγουδέρα στην Ύδρα , από τα πρώτα κιόλας χρόνια της καλλιτεχνικής του δημιουργίας, με γάλο αριθμό πωλήσεων.. Ο ίδιος υπήρξε άνθρωπος απλός και προσηνής.  Είχε δηλώσει μάλιστα στο ίδιο περιοδικό πως δεν καταλάβαινε τη μοντέρνα τέχνη, καθώς όπως έλεγε χαρακτηριστικά «δεν υπάρχει τίποτα να δεις».

Κατερίνα Δαβέτα
Πτυχιούχος του τμήματος Ιστορίας
Αρχαιολογίας και Διαχείρησης  Πολιτισμικών Αγαθών
του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου

Δημοσίευση στο περιοδικό Βιβλιοφιλία






Κυριακή, 25 Μαρτίου 2012

Ιστιοπλοϊκοί Αγώνες Ύδρα-Φάληρο 2012

Ολοκληρώθηκε σήμερα Κυριακή 25 Μαρτίου ο 39ος αγώνας Ιστιοπλοίας της Ελληνικής Επανάστασης - Ύδρα 2012.  Η Εκκίνηση δόθηκε στις 10 το πρωί, και ο προορισμός το Φάληρο.  Τα πληρώματα των σκαφών θα πρέπει να έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους, αφού η απόλυτη μπουνάτσα δεν είναι και ότι καλύτερο για το πανί. Ευχόμαστε κάθε επιτυχία




ΣΟΦΙΑ ΜΩΡΕΣ

ΥΔΡΑ, 25η ΜΑΡΤΙΟΥ 2012

 Στα πλαίσια του εορτασμού της 25ης Μαρτίου, σήμερα Κυριακή τελέστηκε η καθιερωμένη δοξολογία στον Ιερό Καθεδρικό Ναό Ύδρας καθώς και επιμνημόσυνος δέηση, πανηγυρικός λόγος,  ποιήματα και τραγούδια από  τη χορωδία Γυμνασίου - Λυκείου. Ακολούθησε η παρέλαση των μαθητών των σχολείων καθώς και των σπουδαστών της Σχολής Εμπορικού Ναυτικού μπροστά στις αρχές του νησιού.

Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε δεξίωση στο δημαρχείο και απονομή χρηματικών βραβείων από έσοδα κληροδοτήματος Φαμελιάρη στους επιτυχόντες στα ΤΕΙ και ΑΕΙ το 2011, και έτσι ολοκληρώθηκε και φέτος με πολύ επιτυχία το πρόγραμμα εορτασμού της Εθνικής μας Εορτής.








ΣΟΦΙΑ ΜΩΡΕΣ

Σάββατο, 24 Μαρτίου 2012

39ος ΑΓΩΝΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ - Υ∆ΡΑ 2012


Ο Πανελλήνιος Όμιλος Ιστιοπλοΐας Ανοικτής Θαλάσσης (Π.Ο.Ι.Α.Θ.) διοργάνωσε και φέτος με επιτυχία τον 39ο αγώνα της Ελληνικής Επαναστάσεως – Ύδρα 2012, όπως πάντα άλλωστε από το 1973.   Η εκκίνηση έλαβε χώρα στο Φάληρο και ο τερματισμός ήταν το λιμάνι της Ύδρας.  Τα πληρώματα των σκαφών κατέκλυσαν την παραλία της Ύδρας όπου και διασκέδασαν μέχρι αργά το βράδυ.  Το Σάββατο 24 Μαρτίου , στις 13:00 μ.μ. ,πραγματοποιήθηκε στο εστιατόριο «Omilos» (πρώην Λαγουδέρα) Ύδρας η απονομή επάθλων στα πληρώματα των σκαφών που διακρίθηκαν και κατέλαβαν τις πρώτες θέσεις σε κάθε κατηγορία. Ο κ. Θεοφάνης Κεφαλλωνίτης, εκ μέρους του Προέδρου του Υ.Ν.Ο. καλωσόρισε όλους τους ιστιοπλόους και το Δ.Σ του Π.Ο.Ι.Α.Θ..Το λόγο έλαβε ο Δήμαρχος Ύδρας κ. Άγγελος Κοτρώνης, ο οποίος με τη σειρά του καλωσόρισε τα πληρώματα των σκαφών και απένειμε τα μετάλλια στα πληρώματα των σκαφών που διακρίθηκαν, όπως και ο κ. Γιάννης Μπελεγρής αν. Διοικητής της Σχολής Εμποροπλοιάρχων Ύδρας.
Η ατμόσφαιρα ήταν πολύ ζεστή, και οι πολυάριθμοι επισκέπτες διασκέδασαν στην όμορφη αυτή εκδήλωση που διοργανώθηκε στον «Όμιλο», με γέλια, πειράγματα, αναψυκτικά, γλυκά και τη συνοδεία ζωντανής μουσικής.








ΣΟΦΙΑ ΜΩΡΕΣ


Παρασκευή, 23 Μαρτίου 2012

Πέμπτη, 22 Μαρτίου 2012

ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΣΤΗΝ ΥΔΡΑ, ΠΕΙΡΑΤΗΣ



Είναι το σημείο συνάντησης του νησιού. Το ιστορικό καφέ-μπαρ λειτουργεί από το 1976, όταν το μποέμ ήταν συνώνυμο της Υδρας. Ανοιχτά από νωρίς για πρωινό και καφέ και μέχρι πολύ αργά το βράδυ για ποτό και ξέφρενο χορό. 




+30 22980 52711 
http://www.piratebar.gr 




















Το παρόν δεν αποτελεί διαφήμιση παρά απλά μια προσπάθεια προβολής και προώθησης των παροχών των επαγγελματιών και - όχι μόνο- της Ύδρας. 


Κυριακή, 18 Μαρτίου 2012

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ ΤΗΣ ΑΝΤΡΕΑ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ


Ο Όμιλος Unesco Πειραιώς & Νήσων και οι εκδόσεις Αρμός παρουσιάζουν το ποιητικό ημερολόγιο της Αντρέα Δημητρίου, για το κατεχόμενο χωριό Καπούτι-Μόρφου της Κύπρου, την Τρίτη 27 Μαρτίου 2012, στις 8.00 μ.μ., στη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά (γωνία Φίλωνος, Καραολή & Δημητρίου 29, Πειραιάς, τηλ. 210 4967757).

Χαιρετισμό θα απευθύνει  ο Πρέσβης της Κυπριακής Δημοκρατίας, κ. Ιωσήφ Ιωσήφ
και ο Πρόεδρος του Ομίλου Unesco Πειραιώς & Νήσων, κ. Ιωάννης Μαρωνίτης.

Θα μιλήσουν ο ποιητής κ. Νάνος Βαλαωρίτης, ο Πρόεδρος της Εταιρείας Συγγραφέας, κριτικός λογοτεχνίας κ. Αλέξης Ζήρας, η ποιήτρια κ. Κατερίνα Αγγελάκη-Ρουκ και ο συγγραφέας, αρθρογράφος κ. Δημήτρης Παπαχρήστου.  Την εκδήλωση συντονίζει ο εκδότης του Αρμού κ. Γιώργος Χατζηιακώβου.

Ποιήματα θα διαβάσει η ηθοποιός Κάτια Γέρου

Θα ακολουθήσει σύντομο μουσικό πρόγραμμα με τον Θανάση Δασκαλάκη και την Αντρέα.

Το ημερολόγιο πλαισιώνεται από φωτογραφίες και ποιήματα της Αντρέα Δημητρίου, που απεικονίζουν την ομορφιά μαζί με την ερήμωση, τη νοσταλγία μαζί με το ρεαλισμό. Τα ποιήματα έχουν μεταφραστεί από την ίδια και τα περισσότερα προέρχονται από την ποιητική της συλλογή The mountains couldn't walk away του Πανεπιστημίου La Trobe της Μελβούρνης.
Την μετάφραση των ποιημάτων στην ελληνική γλώσσα έχει επιμεληθεί ο Νάνος Βαλαωρίτης.

Σε δήλωσή του ο Πρόεδρος του Ομίλου UNESCO Νομού Πειραιώς και Νήσων και Αντιπρόεδρος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Ομίλων Συλλόγων και Κέντρων UNESCO (WFUCA) Υπεύθυνος για την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική κ. Ιωάννης Μαρωνίτης υπογράμμισε πως «το ημερολόγιο επαναφέρει στο προσκήνιο τα δεινά, που υπέστη η Κύπρος από την τουρκική εισβολή καθώς και τη συστηματική σύληση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, από το 1974 έως σήμερα»

''Η ποίηση της Αντρέα Δημητρίου είναι σημαντική γιατί καταφέρνει να δημιουργήσει το δικό της ύφος μέσα από υλικό και γεγονότα που είναι προσωπικά και ιστορικά.  Ο θυμός και απόγνωση που νιώθει για την απώλεια της γενέθλιας γης μεταφράζεται σε λιτή και άμεση γλώσσα χωρίς στόμφο, με απλές φράσεις που λένε πολλά. Αυτά τα ποιήματα χαρακτηρίζονται από μια ζωτικότητα η οποία αντισταθμίζει το θρηνητικό είδος που έχει κληρονομηθεί από την αρχαιότητα''. Νάνος Βαλαωρίτης

 ''Ελληνίδα της διασποράς η Αντρέα Δημητρίου -σημαδεμένη από τις τραγικές αναμνήσεις της εισβολής του Αττίλα στην πατρίδα της την Κύπρο- από την 'προβλήτα του χρόνου' της δεύτερης πατρίδας της, της Αυστραλίας, αναβιώνει την εμπειρία της μέσω της γραφής για να θεραπεύσει το τραύμα της παιδικής ηλικίας.  Το ποιητικό αποτέλεσμα έρχεται να δικαιώσει με τον καλύτερο τρόπο την 'μεταφορά''.  Βασίλης Βασιλικός

''Το 'Τραγούδι της Κυρήνειας' της Αντρέα Δημητρίου είναι μια πτήση πέρα και πάνω από τα ερείπια ενός ιστορικού νησιού...  Μέσα σ' αυτό το τραγούδι ακούω τη φιλοσοφία να καλεί τον Ιμπ Ταρκάν Αλ Φαραμπί, - φιλόσοφο του ισλαμικού κόσμου, που γεννήθηκε τον 10ο αιώνα-  να συμμαχήσει με τον Ηράκλειτο από την Έφεσσο και τον Ζήνωνα από το Κίτιο της Λάρνακας, για να σβήσουν την γραμμή του Αττίλα, που είναι το αποτύπωμα της εισβολής και της λεηλασίας.  Αυτό περιγράφεται με τον πιο 'ανεξιχνίαστο και μεταφυσικό τρόπο' μέσα από αυτή την δέησή της Αντρέα  για την Κύπρο''. Jean-Pierre Faye, Γάλλος Ποιητής και Φιλόσοφος 

ΣΟΦΙΑ ΜΩΡΕΣ





ΠΝΟ (Ναυτική Ομοσπονδία) 19,20 Μαρτίου 48ωρη Απεργία


Μετά την άκαρπη συνάντησή τους με τους υπουργούς Ανάπτυξης και Εργασίας, οι ναυτεργάτες προχωρούν από τη Δευτέρα στις 48ωρες κυλιόμενες απεργίες που είχαν προαναγγείλει, ζητώντας μεταξύ άλλων την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων και τη διατήρηση του καμποτάζ. Στην πρώτη απεργία, που θα αρχίσει στις 6 το πρωί της Δευτέρας και θα λήξει στις 6 το πρωί της Τετάρτης, προβλέπεται να συμμετάσχουν τα πληρώματα σε όλες τις κατηγορίες πλοίων.

Από τις απεργιακές κινητοποιήσεις αναμένεται να δημιουργηθούν προβλήματα στην τροφοδοσία των νησιών, και ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης ζήτησε την παρέμβαση του υπουργείου Ανάπτυξης προκειμένου να βρεθεί λύση για τα ευπαθή προϊόντα.

Παραγωγοί της Κρήτης και φορείς του νησιού συγκεντρώθηκαν το Σάββατο στα γραφεία της Περιφέρειας και, σύμφωνα με πηγές του Αθηναϊκού Πρακτορείου δήλωσαν αποφασισμένοι να προστατέψουν τα προϊόντα τους.

Η Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας θα συνεδριάζει μία ημέρα πριν τελειώσει η κάθε απεργία, προκειμένου να αποφασίζει και νέα 48ωρη.

Στις κινητοποιήσεις συμμετέχουν επίσης οι εργαζόμενοι του ΝΑΤ (Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο) και του Οίκου Ναύτου, οι οποίοι μάλιστα θα προχωρήσουν από τη Δευτέρα σε κατάληψη των κτιρίων

Το Σάββατο, η συνάντηση της ΠΝΟ με τους υπουργούς Ανάπτυξης και Ναυτιλίας, Άννα Διαμαντοπούλου, και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Γιώργο Κουτρουμάνη, διεξήχθη σε πολύ τεταμένο κλίμα, ενώ κάποια στιγμή αποχώρησαν από το διάλογο οι εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ένωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού αλλά και ο εκπρόσωπος των συνταξιούχων ναυτικών.

«Οι ναυτικοί δεν απεργούν αλλά συνήθως γίνεται κατάληψη πλοίων» υποστήριξε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Απόστολος Βεντούρης, κληθείς να σχολιάσεις τις κινητοποιήσεις.

Την ανησυχία τους για τις επιπτώσεις που θα έχει η απεργία των ναυτικών στην αγορά, εξέφρασε με ανακοίνωσή του και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Διεθνούς Διαμεταφοράς και Logistics.

Το πρωί της Δευτέρας αναμένεται επίσης να συνεδριάσουν τα σωματεία των πλοηγών, προκειμένου να αποφασίσουν αν τελικά θα συμμετάσχουν στις κινητοποιήσεις με τη μορφή στάσεων εργασίας ή 48ωρων επαναλαμβανόμενων. Σημειώνεται ότι η είσοδος και έξοδος στο λιμάνι των κρουαζιερόπλοιων αλλά και των ποντοπόρων φορτηγών πλοίων που μεταφέρουν κοντέινερ η καύσιμα γίνεται μόνο με πλοηγικά σκάφη.

Τι ζητούν οι ναυτεργάτες

Στα αιτήματα των ναυτεργατικών σωματείων περιλαμβάνεται η υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας για το 2012 και η διατήρηση του καμποτάζ στην ακτοπλοΐα.

Αυτό όμως που προκαλεί την έντονη δυσφορία τους είναι η απόφαση για μείωση των συντάξεων των ναυτικών κατά 7% αναδρομικά από 1ης Ιανουαρίου, η ένταξη του Οίκου Ναύτου στον ΕΟΠΥΥ από 1ης Απριλίου, αλλά και η επιχειρούμενη, όπως υποστηρίζουν, κατάργηση του γραφείου ευρέσεως ναυτικής εργασίας και η ένταξή του στον ΟΑΕΔ, καθώς η εποπτεία του ΝΑΤ ανήκει πλέον στο υπουργείο Εργασίας.

Οι ναυτεργάτες ζητούν επίσης τη διατήρηση της αυτοτέλειας του ΕΛΟΕΝ (Ειδικού Λογαριασμού Οικογενειακών Επιδομάτων Ναυτικών) που στηρίζεται αποκλειστικά και μόνο από πόρους των ναυτικών και όχι από το κράτος, ενώ κατηγορούν την κυβέρνηση ότι «έβαλε χέρι» στα αποθεματικά του λογαριασμού.

Σύμφωνα με την ΠΝΟ, ο λογαριασμός του ΕΛΟΕΝ από το 1950 θα έπρεπε υποχρεωτικά να είναι στην Τράπεζα της Ελλάδος. Ωστόσο, με νόμο του 1997 δόθηκε η δυνατότητα στην Τράπεζα της Ελλάδος να διαχειριστεί ένα μέρος των χρημάτων και να τα μετατρέψει σε ομόλογα. Έτσι, μετά το «κούρεμα» των ομολόγων για την αναδιάρθρωση του δημοσίου χρέους, από τα 51,5 εκατομμύρια ευρώ στο λογαριασμό, αυτή τη στιγμή υπάρχουν 32 εκατ.


metamarks