Τρίτη, 29 Μαρτίου 2011

Ο ΠΟΙΗΤΗΣ ΜΙΛΤΟΣ ΣΑΧΤΟΥΡΗΣ


ΜΙΛΤΟΣ ΣΑΧΤΟΥΡΗΣ
Με καταγωγή από την Ύδρα, γεννήθηκε στις 29 Ιουλίου του 1919 στην Αθήνα και ήταν δισέγγονος του ναυάρχου του '21 καπετάν Γιώργη Σαχτούρη.



Ο Γεώργιος Σαχτούρης (1783-1841) ήταν αγωνιστής του 1821 και αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού.Γεννήθηκε στην Ύδρα και ασχολήθηκε με τις ναυτικές δραστηριότητες. Πήρε μέρος στην επανάσταση του 1821 και συμμετείχε σε πολλές ναυμαχίες όπως αυτές των Πατρών, Σπετσών, Γέροντα, Σάμου κ.α. Επίσης συμμετείχε και στην επιχείρηση της Αλεξάνδρειας. Με την έλευση του Καποδίστρια διορίστηκε αρχηγός της μοίρας των ακτών της Μεσσηνίας. Γρήγορα όμως τάχθηκε με τους αντιπολιτευόμενούς του.Με τον ερχομό του Όθωνα κατατάχθηκε στο Πολεμικό Ναυτικό, έφθασε μέχρι τον βαθμό του αντιναυάρχου, ενώ διετέλεσε και διοικητής του πολεμικού ναυστάθμου του Πόρου.Απεβίωσε στην Ύδρα το 1841 και παιδιά του είναι οι: Δημήτριος, Κωνσταντίνος και Μιλτιάδης Σαχτούρης. Δισέγγονός του είναι ο Μίλτος Σαχτούρης.


Το 1937 εγγράφηκε με προτροπή του πατέρα του στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, αλλά μετά το θάνατό του την εγκατέλειψε για να αφοσιωθεί ψυχή τε και σώματι στην ποίηση.
Δεν άσκησε ποτέ του κανένα βιοποριστικό επάγγελμα και αυτός ήταν ένας από τους λόγους που δεν απόκτησε οικογένεια.
Οι γονείς δίσταζαν να δώσουν το χέρι της κόρης τους στον γαμπρό Μιλτιάδη Σαχτούρη.
«Όχι, γιατί ποιητής δεν είναι επάγγελμα» του έλεγαν και του έκλειναν την πόρτα.
Το 1943 γνωρίστηκε με τον Nίκο Eγγονόπουλο, μια συνάντηση που στάθηκε καθοριστική για τον ποιητή Σαχτούρη.
Τον επόμενο χρόνο εμφανίστηκε στα ελληνικά γράμματα με ποίημά του στο περιοδικό «Τα Νέα Γράμματα».

Τιμήθηκε με τρία βραβεία: Το 1956 με το Α' Βραβείο του διαγωνισμού «Νέοι Ευρωπαίοι Ποιητές» της RAI για τη συλλογή του «Όταν σας μιλώ», το 1962 με το Β' Κρατικό Βραβείο Ποίησης για τη συλλογή του «Τα Στίγματα» και το 1987 με το Α' Κρατικό Βραβείο Ποίησης για το έργο του «Εκτοπλάσματα».
Ο Σαχτούρης είναι ποιητής του κλειστού χώρου, αντιηρωικός, εκφραστής και απολογητής της κατακερματισμένης και καθημαγμένης ανθρώπινης ύπαρξης.
Απορρίπτει την παραδοσιακή γραφή και στρέφεται στον συμβολισμό και τον υπερρεαλισμό. Διαφοροποιείται από τους σύγχρονους ομοτέχνους του, επειδή οικοδομεί το έργο του με εφιαλτικές εικόνες και σύμβολα, που πλησιάζουν περισσότερο τον εξπρεσιονισμό.
Υπερτονίζει το παράλογο, ενώ από τον Υπερρεαλισμό από τον οποίον ξεκίνησε, κρατά τη φαντασία και την παραίσθηση, όχι όμως και τη συνειρμική εκφορά του λόγου.
Είναι ποιητής του ατομικού άγχους, αλλά μέσα στο έργο του είναι διάσπαρτος ο απόηχος του άγχους μιας ολόκληρης εποχής.
Κι όμως, η ποίησή του δεν είναι απαισιόδοξη.
Ο δημιουργός της ομολογεί «Πάντα θα 'χουμε ανάγκη από ουρανό».
Έργα του έχουν μεταφραστεί στη γαλλική, αγγλική, ιταλική, γερμανική, πολωνική και βουλγαρική.
Ποιήματά του έχουν μελοποιηθεί από τους Μάνο Χατζιδάκι, Αργύρη Κουνάδη, Γιάννη Σπανό, Κυριάκο Σφέτσα και Νίκο Ξυδάκη.

Ο Μίλτος Σαχτούρης έφυγε από τη ζωή στις 29 Μαρτίου του 2005.


> Όταν πέθανε ο πατέρας μου το ’39 και ξέσπασε ο πόλεμος του ’40, πήρα και έκαψα όλα τα πανεπιστημιακά μου βιβλία. Είπα: «Τέρμα η Νομική!». Τα ’καψα, τρόπος του λέγειν. Τα πιο πολλά τα πούλησα. Ή τα αντάλλαξα με γαλλικά βιβλία: συλλογές ποιημάτων και άλλα. Το Διεθνές Δίκαιον, θυμούμαι, με ένα Λαρούς. Και έκτοτε δόθηκα απερίσπαστος, χωρίς αναστολές, στην ποίηση.
>>Τα ποιήματά μου εγώ δεν τα γράφω κομματιαστά. Ούτε τα ανακαλύπτω σιγά-σιγά. […] μου ξεπηδάνε από μέσα μου μονοκόμματα. Καμιά φορά δύσκολα, αλλά ολόκληρα. Άλλη ιστορία, αν μερικά τα παιδεύω και βδομάδες ολόκληρες, από δω και από κει. Είχα ταξιδέψει, θυμάμαι, ένα καλοκαίρι εκδρομή με τη Γιάννα <Περσάκη – ζωγράφο, σύντροφο βίου του ποιητή>. Εγώ κλείστηκα και δούλευα τρία ποιήματα μαζί […]. Και τα τρία ταυτόχρονα. Ούτε κατάλαβα αν πήγα και πού πήγα εκδομή: Αίγινα; Πόρος;
>>> Για τα χρώματα, που αναφέρονται συχνά στα ποιήματά μου. Ιδίως το μαύρο και το κόκκινο του αίματος, το χρώμα της ζωής και των ημερών μου. Μα την αίσθησή τους την είχα από πάντοτε μέσα μου. Από δώδεκα χρονών άρχισα και ζωγράφιζα. Τα είδε μια μέρα ο πατέρας μου, δικαστικός αυστηρός που με προόριζε για τα νομικά, και τα ’σκισε: «Τι! Ζωγράφος θα γίνεις…», μου είπε.
>>>> Τα ποιήματά μου δεν είναι απαισιόδοξα. Απεναντίας, είναι σαν τα ξόρκια. Ξορκίζουν το κακό. Μοιάζουν με μάσκες αφρικάνικες. Με μάσκες ζώων και προγόνων, για να ξορκιστεί ο θάνατος. Όπως συμβαίνει απαράλλαχτα και με τις μάσκες των ιθαγενών.
>>>>> Τον ποιητή τίποτε δεν τον εγγίζει, ούτε ο χρόνος. Γιατί έχει μέσα του το παιδικό, το γεροντικό και το δαιμονικό συγχρόνως.

Δευτέρα, 28 Μαρτίου 2011

Ιστιοπλοϊκοί αγώνες,Ύδρα 25-27 Μαρτίου 2011


Ο Πανελλήνιος  Όμιλος Ιστιοπλοΐας Ανοικτής Θαλάσσης (Π.Ο.Ι.Α.Θ.) διοργάνωσε και φέτος με επιτυχία τον 38ο αγώνα της Ελληνικής Επαναστάσεως – Ύδρα 2011. Η εκκίνηση δόθηκε στις 10:00 π.μ. ,την Παρασκευή 25 Μαρτίου 2011, με αφετηρία το Φαληρικό Όρμο και προορισμό τη μαγευτική Ύδρα! Ο άνεμος στην αρχή βοήθησε τα πληρώματα των 75 σκαφών, όμως μετά τον Πόρο ο άνεμος έπεσε και δυσκόλεψε τα σκάφη. Το πρώτο σκάφος κατέπλευσε στην Ύδρα γύρω στις 16:10 μ.μ. Μέχρι στις 18:30 μ.μ. τερμάτισαν σχεδόν όλοι οι τύποι σκαφών. Τα πληρώματα «έδεσαν» και γέμισαν τις ταβέρνες του νησιού, όπου έφαγαν και διασκέδασαν μέχρι αργά το βράδυ. Το Σάββατο 26 Μαρτίου 2011, στις 13:00 μ.μ. ,πραγματοποιήθηκε στο εστιατόριο «Omilos» (πρώην Λαγουδέρα)  Ύδρας η απονομή επάθλων στα πληρώματα των σκαφών που διακρίθηκαν και κατέλαβαν τις πρώτες θέσεις σε κάθε κατηγορία. Ο κ. Θεοφάνης Κεφαλλωνίτης, εκ μέρους του Προέδρου του Υ.Ν.Ο. και του Δ.Σ, καλωσόρισε όλους τους ιστιοπλόους και το Δ.Σ του Π.Ο.Ι.Α.Θ. Τους ευχήθηκε καλή διαμονή και χρόνια πολλά για τα πενήντα (50) χρόνια λειτουργίας του Π.Ο.Ι.Α.Θ.Το λόγο έλαβε ο Δήμαρχος Ύδρας κ. Άγγελος Κοτρώνης, ο οποίος με τη σειρά του καλωσόρισε τα πληρώματα των σκαφών και τους ευχαρίστησε που έδωσαν στο τέλος του χειμώνα μια ανάσα αισιοδοξίας στο νησί με την παρουσία τους.
Στη συνέχεια απένειμε στον Πρόεδρο του Π.Ο.Ι.Α.Θ. αναμνηστική πλακέτα για τα πενήντα (50) χρόνια του Π.Ο.Ι.Α.Θ. Αμέσως μετά το λόγο έλαβε ο Πρόεδρος του Π.Ο.Ι.Α.Θ. κ. Ιωάννης Μαραγκουδάκης, ο οποίος αναφέρθηκε στην αγάπη των ιστιοπλόων για την Ύδρα και τη συνεχή παρουσία τους για 38 συναπτά έτη, κάθε Οκτώβριο και Μάρτιο. Ιδιαίτερα ευχαρίστησε τον Υδραϊκό Ναυτικό Όμιλο για την υποδοχή και φιλοξενία που προσφέρει κάθε φορά στα πληρώματα των ιστιοφόρων. Στο τέλος απένειμε αναμνηστικές πλακέτες για τα πενήντα (50) χρόνια του Π.Ο.Ι.Α.Θ. στο Δήμαρχο Ύδρας κ. Άγγελο Κοτρώνη, στον κ. Θεοφάνη Κεφαλλωνίτη, ως εκπρόσωπο του Υ.Ν.Ο. ,και στο Λιμενάρχη Ύδρας κ. Σπυρίδωνα Συρίγο. Στη διάρκεια της εκδήλωσης ο Υ.Ν.Ο. προσέφερε στα πληρώματα των σκαφών εδέσματα, αναψυκτικά και ποτά. Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Δήμαρχος Ύδρας κ. Άγγελος Κοτρώνης, ο Αντιδήμαρχος κ. Ιωάννης Παστός, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Ύδρας κ. Δημήτριος Μαρκαντώνης, οι Δημοτικοί Σύμβουλοι κα. Στατήρω Ράππα – Καλύβα,  κ. Αναστάσιος Μαυρουδάκος κα. Ελένη Γιαννίμπα,  κ. Κωνσταντίνος Αναστόπουλος (τέως Δήμαρχος), κ. Ευστάθιος Γεώργας (τέως Αντιδήμαρχος),  κα. Αναστασία Μαυρομάτη, ο Λιμενάρχης κ. Σπυρίδων Συρίγος, ο Διοικητής του Αστυνομικού Τμήματος κ. Γεώργιος Ζώτας, ο Πρόεδρος των Εμποροεπαγγελματιών Ύδρας κ. Δημήτριος Παύλου και ο ιδρυτής της τοπικής εφημερίδας «Μπουρλοτιέρης» και πρόεδρος του Π.Σ.Ε.Α.Σ  κ. Ιωάννης Θεολογίτης. Από το Δ.Σ του Υ.Ν.Ο. παραβρέθηκαν τα μέλη: ο κ. Θεόδωρος Θεοδωρίδης, ο κ. Θεοφάνης Κεφαλλωνίτης, η κα. Αναστασία Λάσκαρη και η κα. Αναστασία Μαυρομάτη.
Η επιστροφή των σκαφών έγινε την Κυριακή 27 Μαρτίου στις 10:00 το πρωί από την Ύδρα με προορισμό το Φάληρο.


Σάββατο, 26 Μαρτίου 2011

ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΣΤΗΝ ΥΔΡΑ


Η εορτή της 25ης Μαρτίου στην Ύδρα

Με κάθε επισημότητα και με λαμπρότητα εορτάστηκε και φέτος η επέτειος της 25ης Μαρτίου στην Ύδρα. Ο πολύ καλός καιρός έδωσε την ευκαιρία στους κατοίκους και τους επισκέπτες του νησιού να παρακολουθήσουν -παρουσία του Γ.Α.Ε. π. Ακίνδυνου Δαρδανού, του Δημάρχου Ύδρας κ. Άγγελου Λ. Κοτρώνη, του επικεφαλής της αντιπολίτευσης κ. Κων/νου Γ. Αναστόπουλου, του διοικητή του Α.Τ. Ύδρας κ. Γεώργιο Ζώτα, των αντιδημάρχων και των δημοτικών συμβούλων του Δημοτικού Συμβουλίου - και να χειροκροτήσουν την παρέλαση των σχολείων της Ύδρας και της Σχολής Εμπορικού Ναυτικού.









 

ΦΩΤΟ: ΣΟΦΙΑ ΜΩΡΕΣ

Πέμπτη, 24 Μαρτίου 2011

ΣΗΜΑΙΕΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΗΜΕΝΩΝ ΝΗΣΙΩΝ ΤΟ 1821





Οι επαναστατικές σημαίες φέρονταν πάνω σε ξύλινο κοντάρι και είχαν σχήμα όπως οι σημερινές. Τα σύμβολα και τα γράμματα, τα αποτύπωναν ειδικοί ιστοτοποιοί, οι πασματζήδες, ή ζωγραφίζονταν πρόχειρα από κάποιον που είχε την ικανότητα, ή κατασκευάζονταν χωριστά και επιρράβονταν στη σημαία. Το κοντάρι στο επάνω άκρο του είχε σφαίρωμα με σταυρό ή μόνο σταυρό σιδερένιο και κάτω σιδερένια αιχμή για να μπήγεται στο έδαφος η σημαία. Ο σιδερένιος σταυρός κατασκευάζονταν έτσι ώστε η επάνω απόληξή του να είναι μεγαλύτερη από τις πλάγιες κεραίες και καθώς λέπταινε και γινόταν πιο μυτερή , σχημάτιζε είδος λόγχης, γιατί η σημαία χρησίμευε και για όπλο στη μάχη σώμα με σώμα. Άλλα κοντάρια έφεραν μόνο μία σιδερένια λεπίδα λεπτή και μακρά, πραγματική αιχμή δόρατος και πάνω σ' αυτήν σχηματιζόταν διάτρητος ο Σταυρός.

Κάθε οπλαρχηγός έκανε αγιασμό για την καινούργια του σημαία και έστηνε συνήθως έναν ξύλινο σταυρό μεγάλων διαστάσεων, που προσκυνούσαν και ασπάζονταν οι οπλοφόροι, ορκιζόμενοι υπέρ πίστεως και πατρίδος στη σημαία. Τα λάβαρα των εκκλησιών και οι εικόνες των αγίων που τα κρατούσαν ιερείς ή χωρικοί, βοηθούσαν στη στρατολογία. Οι Έλληνες ονόμαζαν τις πολεμικές τους σημαίες μπαϊράκια, αλλά οι Τούρκοι τις αποκαλούσαν καταφρονητικά παλιόπανα ή πατσαβούρες. Οι μπαϊρακτάρηδες ή φλαμπουριάρηδες οι σημαιοφόροι- διαλέγονταν ανάμεσα στους πιο γενναίους αλλά και τους πιο μεγαλόσωμους και δυνατούς, γιατί η θέση ήταν τιμητική αλλά και δύσκολη. Ενδεικτικά ο Φωτάκος αναφέρει για το σημαιοφόρο του Παπαφλέσσα: «Καθώς έβλεπαν οι Έλληνες τις σημαίες και τους στρατιώτες εσήμαινον (-χτυπούσαν) των εκκλησιών τα σήμαντρα (=καμπάνες) και οι μεν ιερείς έβγαιναν ενδεδυμένοι τα ιερά άμφια και με το ευαγγέλιον ανά χείρας, οι δε χριστιανοί, άνδρες, γυναίκες και παιδιά, επαρακαλούσαν τον Θεόν να τους ενδυναμώνει. Ο Αρχιμανδρίτης μάλιστα φορούσε μιαν περικεφαλαίαν και δια τούτο τον εκοίταζαν με πολλήν περιέργειαν οι άνθρωποι και τον εδέχοντο με μεγάλην υποδοχήν. Είχε δε σημαιοφόρον έναν καλόγερον Θεόρατον, Παπατούρταν ονομαζόμενον, ο οποίος εκράτει ένα μεγάλο σταυρό υψηλά εις τα χέρια και επήγαινε πάντοτε μπροστά εις το στράτευμα. Ο κόσμος εγένετο τοίχος, και έκαμε το σταυρό του καθώς επέρνα ο καλόγερος με τον σταυρόν». Οι επαναστατικές σημαίες των ναυτικών νήσων ήταν διαφορετικές από εκείνες της ξηράς αλλά και μεταξύ τους διέφεραν. Όλες όμως ανεξαιρέτως έφεραν τα σύμβολα της Φιλικής Εταιρείας.







Σημαία του Αγώνα της Ανεξαρτησίας με τα σύμβολα «εφοδιαστικού ιερέως» της Φιλικής Εταιρείας. Φέρει τον ιερό δεσμό με τις 16 στήλες, σταυρόν εντός κλάδων ελαίας και λογχοφόρους σημαίες με τα γράμματα Η ΕΑ (Ελευθερία) Η ΘΣ (Θάνατος). Τη σημαία αυτή που σχεδίασε ο Παλαιών Πατρών Γερμανός, ύψωσε ο Γεώργιος Σισίνης το 1821 στην Ήλιδα.








«Σχέδιον δια την παντιέραν της Εταιρείας της Επαναστάσεως» με σύμβολα «εφοδιαστικού ποιμένος» της Φιλικής Εταιρείας. Το σχεδίασμα προέρχεται από τον Δημήτριον Γουδήν, ο οποίος πρώτος ύψωσε στο πλοίο του, την σημαία της Ελευθερίας στις Σπέτσες το 1821 (2 Απριλίου)






Η σημαία των Σπετσών ήταν χρώματος κυανού και γύρω περιβαλλόταν από ταινία ερυθρά (ποταμός αίματος). Στο μέσο έφερε σταυρό που πατούσε σε μια ανεστραμμένη ημισέληνο. Από τη βάση του σταυρού υψώνονταν στη μία πλευρά άγκυρα, Γύρω της ήταν τυλιγμένο ένα φίδι, που του έτρωγε τη γλώσσα μια κουκουβάγια. Στην άλλη πλευρά είχε λόγχη και έφερε την επιγραφή «Ελευθερία ή Θάνατος». Τα σύμβολα και η επιγραφή ήταν ερυθρού χρώματος. Ο σταυρός δήλωνε την δικαιοσύνη του αγώνα, η ανεστραμμένη ημισέληνος την μελλοντική πτώση του Οθωμανικού κράτους, η άγκυρα την σταθερότητα του αγώνα, το φίδι την ιερότητα του σκοπού και η κουκουβάγια την φρόνηση στην διεξαγωγή του αγώνα.




Η σημαία των Ψαρών ήταν λευκή, και είχε γύρω της κόκκινη ταινία (ποταμός αίματος). Υπήρχε σταυρός, στα δεξιά του άγκυρα και γύρω της τυλιγμένο ένα φίδι. Πάνω από το κεφάλι του φιδιού, ένα πτηνό, που δάγκωνε τη γλώσσα του ερπετού. Στα αριστερά είχε λόγχη, και στο κάτω μέρος, δεξιά και αριστερά του σταυρού ήταν γραμμένο το «Ή ελευθερία ή Θάνατος». Τα σύμβολα και τα γράμματα ήταν ερυθρά.(Σημαία πλοίου των Ψαρών τον 1821, με σταυρό, άγκυρα και λόγχη, σύμβολα της Φιλικής Εταιρείας και την επιγραφή ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Η ΘΑΝΑΤΟΣ - ΨΑΡΑ Η σημαία αυτή ήταν υψωμένη στο θωρηκτά « Ψαρά» κατά τις ναυμαχίες της Έλλης (3 Δεκ. 1912) και της Λήμνου (5 Ιαν. 1913).)




 Η σημαία της 'Υδρας ήταν χρώματος γκρίζου και έφερε τα σύμβολα της Φιλικής, τον σταυρόν, το φίδι και την κουκουβάγια που συμβόλιζαν την ιερότητα του αγώνα, την δικαιοσύνη και την φρόνηση με την οποίαν έπρεπε να διεξαχθεί ο αγώνας. Μερικοί Υδραίοι έβαζαν στις σημαίες τους και το σπαρτιατικό «Ή ταν ή επί τας» το οποίο ερμηνεύονταν από αυτούς με το 
«Ή ελευθερία ή με το πλοίο και τη σημαία εις τον πυθμένα της Θάλασσας.»






Σημαία του ναυάρχου Ανδρέα Μιαούλη, με οκτώ οριζόντιες γραμμές και κυανό σταυρό.






Στη Σάμο υψώθηκαν τρεις διαφορετικές σημαίες. Στο Βαθύ, όπου αγκυροβόλησαν δύο Σπετσιώτικα πλοία και έριξαν μερικές κανονιές προς τιμήν της επαναστατικής τους σημαίας, ηλέκτρισαν με την παρουσία τους τα πνεύματα και έδωσαν την αφορμή στον Κ. Λαχανά να επαναστατήσει στις 17 Απριλίου. «Εν μέσω κωδωνοκρουσιών και αλλαλαγμών και ελπίδων ανεπετάσθη (-ανυψώθηκε) μετά προηγηθείσαν εκκλησιαστικήν τελετήν η της ελευθερίας σημαία». Ήταν κυανή και είχε στο μέσον λευκό σταυρό επί ερυθράς ημισελήνου ανεστραμένης. Εκατέρωθεν (=στις δύο πλευρές) του σταυρού υπήρχε λόγχη με σπόγγο από τη μία και άγκυρα από την άλλη και η επιγραφή «Ή ελευθερία ή θάνατος.»




http://math-telos-agras.pblogs.gr








 
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΔΗΜΟΣ ΥΔΡΑΣ
                                                                       
Ύδρα 23  Μαρτίου 2011 



Ο Δήμος ΄Υδρας  συμμετέχει και φέτος ενεργά στην «'Ώρα της Γης 2011», μία παγκόσμια πρωτοβουλία της περιβαλλοντικής οργάνωσης WWF, ενάντια στην κλιματική αλλαγή.
Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας αυτής, το Σάββατο 26 Μαρτίου 2011 και ώρα 8.30 μ.μ.  ο Δήμος μας θα συσκοτίσει όλα τα δημοτικά κτίρια καθώς και το δημοτικό φωτισμό και καλεί όλους του Δημότες του να συμμετέχουν.
Παροτρύνει όλα τα καταστήματα και όλα τα νοικοκυριά να ακολουθήσουν το παράδειγμά του και να σβήσουν τα φώτα τους λίγο παραπάνω από μία ώρα, συμμετέχοντας ενεργά σε αυτή τη συμβολική ενέργεια.

Σβήστε τα φώτα στο σπίτι σας. 


Πείτε το στους φίλους σας, στην οικογένειά σας.


Η «Ώρα της Γης» είναι ένα μήνυμα ελπίδας και δράσης!


Ελάτε να δείξουμε ότι το κλίμα είναι στο χέρι μας!


Το πρώτο βήμα είναι τόσο εύκολο, όσο το να σβήσετε ένα φως!


Ο Δήμος μας συμμετέχει στην ώρα της γης.


Από το Δήμο ΄Υδρας






Τετάρτη, 23 Μαρτίου 2011

ΑΝΤΩΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ 1821, ΑΡΧΗΓΟΣ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΣΤΗΝ ΥΔΡΑ


Γεννήθηκε στην Ύδρα και ακολούθησε το ναυτικό επάγγελμα. Λίγο πριν το ξέσπασμα της επανάστασης το ιστιοφόρο του ναυάγησε στοΓιβραλτάρ και αναγκάστηκε να καταφύγει στην Κωνσταντινούπολη για να ναυπηγήσει καινούριο. Εκεί μυήθηκε στην Φιλική Εταιρεία απο τον Παπαφλέσσα και αμέσως αφιερώθηκε στον ιερό σκοπό της απελευθέρωσης της πατρίδας του παρατώντας τα όποια εμπορικά σχέδια είχε.
Στην Ύδρα όμως οι πρόκριτοι δεν ήταν διατεθειμένοι να διακινδυνεύσουν να χάσουν απο τους Τούρκους τα προνόμια τους με αποτέλεσμα να μην ξεσηκώνονται. Τότε ο Οικονόμου αφού χρηματοδοτήθηκε απο τους Φιλικούς της Πελοποννήσου κατέλαβε στις 30 Μαρτίου του 1821 το λιμάνι και κατέλυσε την εξουσία των προκρίτων. Ο διοικητής του νησιού, Νικόλαος Κοκοβίλας, εκδιώχθηκε και εγκαθιδρύθηκε λαϊκή εξουσία υπο τον Οικονόμου. Στις 16 Απριλίου του 1821 κήρυξε την επανάσταση και το νησί της Ύδρας.
Οι πρόκριτοι όμως, οι οποίοι είχαν παραγκωνιστεί από τον Οικονόμου, οργάνωσαν συνωμοσία εναντίον του, η οποία εκδηλώθηκε στις 22 Μαΐου του 1821. Οι υποστηρικτές του, κατά κύριο λόγο ναύτες, είχαν μπαρκάρει με τα πλοία με αποτέλεσμα ο Οικονόμου να βρεθεί απροστάτευτος. Αφού συνελήφθη, του απαγγέλθηκαν κατηγορίες. Οι συγγενείς του όμως κατάφεραν να τον φυγαδεύσουν στηνΠελοπόννησο και συγκεκριμένα στο Κρανίδι, όπου όμως τον συνέλαβαν και τον φυλάκισαν στην Μονή Αγίου Γεωργίου. Δραπέτευσε πάλι και κατευθύνθηκε προς το Άργος για να παρουσιαστεί στην εθνοσυνέλευση που γινόταν εκεί, γεγονός που ανησύχησε τους προκρίτους της Ύδρας, οι οποίοι και έστειλαν στρατιωτικό σώμα να τον σκοτώσει. Ο Κολοκοτρώνης γνωρίζοντας τα σχέδια των προκρίτων έστειλε τον οπλαρχηγό Τσωκρή με 200 παλικάρια να τον προστατεύσουν. Ο Τσωκρής όμως δεν κατάφερε να τον προλάβει πριν τον δολοφονήσουν οι μισθοφόροι των προκρίτων της Ύδρας στις 16 Δεκεμβρίου του 1821.
Η δολοφονία του Οικονόμου ήταν ένα ξεκάθαρο δείγμα απροθυμίας της Ελληνικής ελίτ των προυχόντων να μοιραστούν την εξουσία με ανθρώπους που προέρχονταν απο τον λαό. ΟΣπυρίδων Τρικούπης ανέφερε για την δολοφονία του Οικονόμου, «με την τόλμη του ανυψώθηκε υπεράνω της παντοδύναμης αριστοκρατίας και οδήγησε το λαό στον αγώνα της ελευθερίας και της δόξας».








ΥΔΡΑ 2011, Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΗΣ 25ΗΣ ΜΑΡΤΙΟΥ





Τρίτη, 22 Μαρτίου 2011

Η ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΗΣ ΥΔΡΑΣ ΣΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821

Σημαντική ήταν η βοήθειά της Ύδρας στον εθνικοαπελευθερωτικό Αγώνα του 1821.
Οι παραμονές του Ιερού Αγώνα, βρίσκουν το νησί πανέτοιμο, οικονομικά και πολεμικά.
Διαθέτει 130 ετοιμοπόλεμα πλοία χωρητικότητας 30.000 τόνων, 5.400 άνδρες και 2.400 κανόνια.
Δίκαια ο Ιμπραήμ αποκάλεσε την Ύδρα "Μικρή Αγγλία". 


Ο Υδραϊκός στόλος μαζί με το στόλο των Σπετσών και των Ψαρών, κυριάρχησε στη θάλασσα κατά τον επταετή αγώνα, συμβάλλοντας έτσι αποφασιστικά στην απελευθέρωση της Ελλάδας, θυσιάζοντας παράλληλα ανθρώπινες ζωές, πλοία και χρήματα.



Άλλες προσωπικότητες που έδωσε η Ύδρα, ήταν οι θαλασσομάχοι του '21,Βώκοι, οι πυρπολητές Ι. Ματρόζοςκαι Α. Πιπίνος, ο ναύαρχος Α. Μιαούλης, ο πλοίαρχος Α. Οικονόμου, ο οποίος υποκίνησε την Ελληνική Επανάσταση στο νησί, οι Ιάκωβος και Μανώλης Τοπάζης.
Επίσης και οι καπεταναίοι Α. ΤσαμαδόςΓ. Σαχτούρης και Γ. Σαχίνης.





http://www.hydra.com.gr/history/
http://attica.unipi.gr





Κυριακή, 20 Μαρτίου 2011

ΛΕΞΙΚΟ ΘΑΛΑΣΣΗΣ

ΛΕΞΙΚΟ ΘΑΛΑΣΣΗΣ (εν όψη των αγώνων, να μαθαίνουμε και κάτι)

ΑΒΑΡΑ
Επιφώνημα κατά την απομάκρυνση
σκάφους από κάποίο σημείο.

ΑΒΑΡΙΑ
Ζημιά πλoίoυ ή τoυ φορτίoυ τoυ
από κακοκαιρία.

ΑΒΑΡΙΣΜΑ
Απομάκρυνση σκάφους από την
ακτή για να μη συγκρουσθεί
ή προσαράξεί.

ΑΓΑΝΤΑ
Το σημείο που πιανόμαστε για να
κρατηθούμε ή να σπρώξουμε
κάποίο σκάφος. Επίσης είναί
ο πάσσαλος στην ακτή για να
δέσουμε το σκάφος.

ΑΓΚΙΣΤΡΙΑ
Το πέταγμα του αγκιστριού
στη θάλασσα για ψάρεμα.

ΑΓΚΟΙΝΗ
Σύρμα ή σχοινί που δένεί τη
σταυρωτήκεραία στο κατάρτί
του ίστίοφάρoυ πλοίου.

ΑΓΚΟΥΡΕΤΟ
Η μικρή άγκυρα βάρκας.

ΑΓΚΥΡΙΟ
Μικρή άγκυρα.

ΑΓΚΥΡΟΒΟΛΙΟ
Όρμος κατάλληλος για να ρίξεί
άγκυρα το σκάφος, επίσης λέγεταί
και το λιμάνι.

ΑΓΚΥΡΩΝΩ
Ακινητοποίηση του σκάφους
ρίχνοντας άγκυρα.

ΑΘΙΒΟΛΙΑ
Πέταγμα με το χέρί μικρού διχτύου
στη θάλασσα.

ΑΚΑΤΙΟ
Η μικρή βάρκα.

ΑΚΑΤΟΣ
Μεγάλη βάρκα πλoτoύ που κινείται
με πανιά ή κoυπιά.

ΑΚΡΟΒΟΛΙ
Βαρύδι από μολύβι.

ΑΚΡΟΔΕΑ
Λεπτό σχοινί

ΑΚΡΟΔΕΣΜΟΣ
Ναυτικός κόμπος.

ΑΚΡΟΠΡΩΡΟ
Η άκρη της πλώρης.

ΑΚΤΑΙΟΣ
Αυτός πoυ βρίσκεται κοντά
στην ακτή.

ΑΚΤΑΙΩΡΟΣ
Φύλακας ή πλοίο πoυ φυλά
τις ακτές.

ΑΛΑΡΜΗ
Το αλμυρά νερά.

ΑΛΙΑΤΙΚΑ
Βάρκα που χρησιμοποιείται
στο ψάρεμα.

ΑΜΜΟΥΔΑ
Θαλάσσίος βυθός με άμμο.

ΑΜΠΑΡΙ
Το κήτος τoυ πλοίου.

ΑΝΑΒΑΘΡΑ
Η κινητή σκάλα πλoτoύ
από σχοινί ή ξύλο.

ΑΝΑΡΗΧΟΣ
Αυτός πoυ δεν έχεί μεγάλο βάθος.

ΑΝΕΜΙ
Ασθενής άνεμος.

ΑΝΕΜΟΓΑΛΟΥΔΑ
Ο πολύ δυνατός άνεμος.

ΑΝΕΜΟΔΑΡΤΟΣ
Ο ταλαιπωρημένος από ανέμoυς.

ΑΝΕΜΟΛΟΓΙ
Το ακτινωτό διάγραμμα πυξίδας.

ΑΝΕΜΟΣΟΥΡΙ
Δυνατός άνεμος με βοή.

ΑΝΕΜΟΧΟΛΟ
Δυνατός και ξαφνικός αέρας.

ΑΝΕΜΟΚΟΥΝΗΜΑ
Θυελλώδης άνεμος.

ΑΝΕΜΟΚΑΙΡΙ
Καιρός με πολλούς ανέμoυς.

ΑΝΤΑΡΑ
Η μεγάλη κακοκαιρία.

ΑΠΑΓΚΙΟ
Σημείο πoυ δεν το πιάνει ο αέρας.

ΑΠΑΝΕΜΟΣ
Μέρος ήσυχο χωρίς αέρα.

ΑΠΙΚΟΥ
Κάθομαί ακίνητος πάνω από κάτι.

ΑΠΟΒΟΡΙ
Ασθενής βόρειος άνεμος.

ΑΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑ
Η ταραγμένη θάλασσα.

ΑΠΟΝΕΡΑ
Τα νερά τoυ πλοίoυ καθώς κινείται.

ΑΠΟΠΛΕΩ
Φεύγω από κάποιο λιμάνι

ΑΠΟΠΛΟΥΣ
Η έξοδος πλοίου από το λιμάνι.

ΑΠΟΣΠΕΡΟΣ
Δυτικός άνεμος.

ΑΠΟΧΕΣ
Στενή λουρίδα του βυθού συνήθως
παράλληλη με την παραλία. υπάρχουν
πολλές φωλιές ψαριών και
προσφέρονται για παραγάδια, συρτή, ψαροντούφεκο και δίχτυα γιατί κρατά
πολλά πετρόψαρα όπως στήρες, ροφούς, σκορπιούς, πέρσες κ.τ.λ.

ΑΠΟΧΗ
Μικρό φορητό δίχτυ.

ΑΡΑΞΙΑ
Το ρίξιμο της άγκυρας.

ΑΡΑΞΟΒΟΛΙ
Μέρος ήσυχο κοντά στη στεριά
για να αγκυροβολήσει πλοίο.

ΑΡΙΒΑΡΩ
Καταπλέω, φτάνω.

ΑΡΜΕΝΙΖΩ
Πλέω με ανοικτά πανιά.

ΑΡΜΗ
Το νερό της θάλασσας.

ΑΡΜΠΟΥΡΟ
Το κατάρτι του πλοίου.

ΑΡΟΔΟΥ
Η κίνηση τoυ σκάφoυς μόνο
με τη δύναμη τoυ αέρα.

ΑΦΕΓΓΟΣ
Ο ουρανός τη νύχτα
χωρίς άστρα.

ΒΕΝΘΟΣ
Ο βυθός της θάλασσας.

ΒΙΡΑ
Τράβα, σήκωσε.

ΒΙΡΑΡΙΣΜΑ
Σήκωμα της άγκυρας.

ΒΙΣΤΑΛΟΓΚΑ
Το αλιευτικό γυαλί.




ΒΡΕΧΟΥΜΕΝΑ
Τα μέρη του σκάφους κάτω
από την ίσαλο γραμμή.

ΒΥΘΟΜΕΤΡΟ
Ηλεκτρονική συσκευή που μετρά
το βάθος του βυθού.

ΓΑΜΠΙΑ
Ναυτικό πανί

ΓΑΡΛΙΝΟ
Σκοινί για να ανεβοκατεβάζουν
την άγκυρα.

ΓΑΦΑ
Γάντζος για να συγκρατεί
την άγκυρα.

ΓΕΜΟΣ
Το φορτίο τoυ πλοίου.

ΓΕΔΕΚΙ
Το ρυμουλκούμενο σκάφος.

ΓΙΑΛΟΥΣΗΣ
Ο εργαζόμενος στην ακροθαλασσιά.

ΓΙΑΛΩΝΩ
Πλησιάζω στην στεριά.

ΓΟΛΕΤΑ
Πλοίο με δύο κατάρτια.

ΓΟΥΛΙΑΣΜΑ
Το τρίψιμο για να μαλακώσει
το χταπόδι.

ΓΡΙ-ΓΡΙ
Ψαροκάικο με πυροφάνι.

ΓΡΥΠΑΡΗΣ
Αυτός που ψαρεύει με γρύπο.

ΔΕΣΤΡΑ
Σίδερο στη προκυμαία για να
δένουν τα σκάφη.

ΔΙΑΒΑΘΡΑ
Σανίδα για να επικοινωνεί το
σκάφος με τη στεριά.

ΔΙΑΚΙ
Η λαβή του πηδαλίου.

ΔΙΑΥΛΟΣ
Στενό που συνδέει δύο θάλασσες.

ΔΙΓΟΦΙ
Εργαλείο για να ξεκολλούν
τα όστρακα από το βυθό.

ΔΙΝΗ
Η περιστροφική κίνηση
του νερού.

ΔΡΟΛΑΠΑΣ
Δυνατός αέρας με βροχή.

ΕΙΣΠΛΕΩ
Μπαίνω σε κάποιο λιμάνι

ΕΚΤΑΜΑ
Η αλυσίδα που συγκρατεί
την άγκυρα και βρίσκεται
μέσα στη θάλασσα.

ΕΜΠΑΤΗ
Η είσοδος του πλοίου σε λιμάνι

ΕΝΑΛΙΟΣ
Αυτός που ανήκει στη θάλασσα.

ΕΞΑΛΑ
Τα μέρη του σκάφους που είναι
πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας.

ΕΞΑΝΤΑΣ
Όργανο που προσδιορίζει το στίγμα.

ΕΞΟΚΕΛΛΩ
Πέφτω στη στεριά.

ΕΠΙΝΕΙΟ
Μικρό λιμάνι ή όρμος.

ΕΡΜΑ
Βάρος στα αμπάρια για την ευστάθεια
του πλοίου.

ΘΑΛΑΜΙ
Φωλιά

ΘΑΛΑΣΣΙΛΑ
Η μυρωδιά της Θάλασσας

ΘΑΛΑΣΣΟΛΥΚΟΣ
Ο παλιός και έμπειρος ναυτικός

ΙΣΑΛΟΣ
Το μέρος του σκάφους που βρίσκεται
στο ίδιο επίπεδο με την επιφάνεια
της Θάλασσας

ΚΑΒΑΤΖΑΡΙΣΜΑ
Η παράκαμψη

ΚΑΒΟΣ
Χοντρό σχοινί πλοίου

ΚΑΜΠΑΝΕΛΙ
Στύλος που δένονται τα σχοινιά
του σκάφους.

ΚΑΛΑΡΩ
Ρίχνω τα δίχτυα στη Θάλασσα.

ΚΑΡΓΑΡΙΣΜΑ
Σφίξιμο σχοινιών.

ΚΑΡΝΑΓΙΟ
Μέρος που φτιάχνονται
τα πλοία

ΚΑΤΑΠΛΕΩ
Έρχομαι από το πέλαγος στο λιμάνι.

ΚΟΤΣΑΡΩ
Φέρνω το σκάφος κοντά
σε κάποιο σημείο

ΚΟΥΒΕΡΤΑ
Το επάνω μέρος του πλοίου

ΛΑΣΚΑ
Χαλαρά.

ΛΑΣΚΑΡΩ
Χαλαρώνω το τέντωμα σχοινιού

ΛΙΜΙΩΝΑΣ
Το λιμάνι.

MAΪNA
Πρόσταγμα που σημαίνει χαλάρωσε.

ΜΑΛΑΓΡΑ
Φαγητό που ρίχνουν οι ψαράδες
για να προσελκύουν τα ψάρια

ΜΑΝΟΥΒΡΑ
Ο χειρισμός του σκάφους όταν
χρειάζεται να αποφύγει η
να προσεγγίσει.

ΜΕΤΖΑΒΟΛΤΑ
Το μπλέξιμο των αγκύρων

ΜΟΛΑ
Άφησε, ελευθέρωσε

ΜΟΥΔΑ
Η πλευρά του πανιού που είναι
προς τον άνεμο.

ΜΟΥΡΑΓΙΟ
Το λιμάνι.

ΜΟΥΤΣΟΣ
Ο δόκιμος ναύτης.

ΜΠΟΣΙΚΑ
Χαλαρά, όχι καλά σφιγμένο.

ΜΠΟΥΡΙΝΙ
Ξαφνική κακοκαιρία

ΜΥΧΟΣ
Το πιο βαθύ σημείο ενός λιμανιού
ή κόλπου.

ΜΩΛΟΣ
Προέκταση μέσα στην Θάλασσα.

ΝΑΥΛΟΣ
Aντiτιμο για την μεταφορά φορτίου
ή ανθρώπων. ΝΕΤΑΡΩ
Ισιώνω το σχοινί, το παραγάδι.

ΝΕΩΡΙΟ
Μέρος που κατασκευάζονται σκάφη.

ΝΤΟΚΟΣ
Μέρος που δένουν πολλά πλοία
στο λιμάνι.

ΞΑΝΕΜΙΑ
Μέρος που δεν το πιάνει ο αέρας.

ΞΑΡΤΙ
Το σχοινί του πλοίου.

ΞΕΜΠΟΤΣΑΡΩ
Αφήνω ελεύθερο κάτι που έχει δεθεί
στο σκάφος.

ΞΕΝΕΡΙΣΜΑ
Όταν βγαίνει η μηχανή του σκάφους
από το νερό

ΞΕΡΑ
Βράχος στη μέση της Θάλασσας
που φαίνεται δύσκολα.

ΞΕΡΕΣ
Έχει μόνο βράχια ακανόνιστα
και μεγάλα ανοίγματα Εκεί θα βρούμε
πολλά πετρόψαρα όπως σφυρίδες
και ροφούς. Ψαρεύουμε με καθετή,
συρτή βυθού, δίχτυα, παραγάδι
και ψαροντούφεκο.

ΟΙΑΚΙΟ
Μικρό πηδάλιο σκάφους.

ΟΛΜΙΣΚΟΣ
Το μικρό λιμάνι.

ΟΡΜΙΖΩ
Αράζω το πλοίο

ΟΡΜΟΣ
Μέρος για αγκυροβόλιο.

ΟΡΤΣΑ
Παράγγελμα, Προς το ρεύμα
του ανέμου.

ΟΣΤΡΙΑ
Νότιος άνεμος.

ΠΑΓΚΟΙ
Ο βυθός με μικρό βουναλάκια .
Στους καλούς πάγκους βρίσκονται
πολλά και μεγάλα πετρόψαρα.
Για ψάρεμα χρησιμοποιούμε
παραγάδι, καθετή, συρτή βυθού
και ψαροντούφεκο.

ΠΑΛΑΜΑΡΙ
Χοντρό σχοινί που δένουμε
το σκάφος.

ΠΑΡΑΜΑΛΛΟ
Η κάθε πετονιά με αγκίστρι, από
το παραγάδι.

ΠΕΛΑΓΟΔΡΟΜΩ
Ταξιδεύω στο πέλαγος.

ΠΕΡΙΤΡΟΧΟ
Το σχοινί με κόμπους για το σήκωμα
της άγκυρας.

ΠΛΑΓΙΟΔΡΟΜΙΑ
Η πλεύση με τον άνεμο πλάι
στο σκάφος.

ΠΛΕΥΡΙΣΜΑ
Το πλησίασμα του σκάφους
στη προκυμαία.

ΠΛΩΡΗ
Το μπροστινό μέρος του πλοίου.

ΠΟΔΙΣΜΑ
Η αλλαγή στην πλεύση του πλοίου.

ΠΟΔΟΤΗΣ
Ο τιμονιέρης, ο λοστρόμος.

ΠΟΝΤΖΑ
Παράγγελμα που σημαίνει :
Πήγαινε, πόδισε.

ΠΟΝΤΙΖΩ
Ρίχνω την άγκυρα.

ΠΟΡΤΟ
Λιμάνι.

ΠΡΙΜΑ
Το ταξίδι με ούριο άνεμο.

ΠΡΟΒΛΗΤΑ
Η φυσική ή τεχνητή προεξοχή
στη θάλασσα.

ΠΡΟΣΑΡΑΞΗ
Όταν κολλήσει το πλοίο στο βυθό.

ΠΡΟΣΩ
Διαταγή εκκίνησης προς τα εμπρός

ΠΡΥΜΑΤΣΑ
Σχοινιά της πρύμνης

ΠΡΥΜΝΑ
Το πίσω μέρος του σκάφους εκεί
όπου βρίσκεται το πηδάλιο.

ΡΑΔΑ
Αγκυροβόλιο σε ανοιχτό μέρος.

ΡΕΜΕΝΤΖΟ
Χοντρό σχοινί που χρησιμοποιείται
για το δέσιμο του σκάφους.

ΡΟΤΑ
Η κατεύθυνση του πλοίου
όταν ταξιδεύει.

ΣΑΛΑΜΟΥΡΑ
Νερό με μεγάλη ποσότητα αλατιού
για τη διατήρηση Ψαριών.

ΣΚΑΝΤΖΑ
Μπαίνω στη Θέση κάποιου άλλου.

ΣΚΟΠΕΛΟΣ
Ο βράχος που εξέχει λίγο από
την επιφάνεια της Θάλασσας.

ΤΙΜΟΝΕΜΑ
Ο χειρισμός του πηδαλίου
ενός σκάφους.

ΤΡΑΒΕΡΣΟ
Όταν το σκάφος χτυπιέται
στα πλάγια από τα κύματα.

ΤΡΑΓΑΝΕΣ
Είναι οι σχετικά ομαλοί βυθοί, που
έχουν μόνο άμμο και πέτρες.
Είναι καλός ψαρότοπος και ψαρεύουμε
με καθετή, παραγάδι, δίχτυ, συρτή και ψαροντούφεκο. Εκεί συνήθως θα βρούμε
λυθρίνια, χάνους, συναγρίδες
και μπαρμπούνια.

ΤΡΟΚΑΔΕΣ
Μοιάζουν με τις τραγάνες αλλά
ο βυθός τους είναι σκεπασμένος
με μεγάλες πέτρες. Εκεί Θα βρούμε
φαγκριά, αστακούς, καβούρια,
λυθρίνια, σφυρίδες, συναγρίδες,
σικυούς κ.α. Ψαρεύουμε με συρτή,
παραγάδι και ψαροντούφεκο.

ΥΦΑΛΑ
Τα μέρη του σκάφους που βρίσκονται
κάτω από την επιφάνεια της Θάλασσας,

ΥΦΑΛΟΣ
Ο βράχος κάτω από την επιφάνεια
της θάλασσας.

ΦΛΑΜΠΟΥΡΟ
Σημαία που χρησιμοποιούν τα σκάφη.

ΦΟΥΝΤΑΡΙΣΜΑ
Το ρίξιμο της άγκυρας.

ΦΥΚΙΑΔΕΣ
Οι βυθοί με άμμο που σκεπάζονται
από φύκια. Όταν βρίσκονται κοντά
στις ακτές έχουν λαβράκια και κέφαλους.
Για ψάρεμα χρησιμοποιούμε πεταχτάρι,
καλάμι, παραγάδι.

ΨΑΜΑΘΩΝΑΣ
Η παραλία με πολύ άμμο.

ΨΑΡΟΤΟΠΟΣ
Μέρος με πολλά ψάρια.

Σάββατο, 19 Μαρτίου 2011

38ος αγώνας της Ελληνικής Επαναστάσεως – Ύδρα 25-27/03/2011


38ος αγώνας της Ελληνικής Επαναστάσεως – Ύδρα 25-27/03/2011

Ο Πανελλήνιος Όμιλος Ιστιοπλοΐας Ανοικτής Θαλάσσης (Π.Ο.Ι.Α.Θ.) διοργανώνει τον 38ο αγώνα της Ελληνικής Επαναστάσεως – Ύδρα 2011, για σκάφη καταμετρημένα κατά ORC international, ORC Club και IRC (endorsed) ολικού μήκους ίσου ή μεγαλύτερου των 6.5 μέτρων και με έγκυρο Πιστοποιητικό Καταμετρήσεως 2011. Ο αγώνας θα διεξαχθεί από Παρασκευή 25 Μαρτίου μέχρι Κυριακή 27 Μαρτίου 2011 και τελεί υπό την αιγίδα του Δήμου Ύδρας.
Φιλοξενών Όμιλος: ο Υδραϊκός Ναυτικός Όμιλος (Υ.Ν.Ο.)
Τόπος διεξαγωγής: Περιοχή του Σαρωνικού Κόλπου.

ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΝΩΝ & ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ

Τρίτη22.03.11
20:00 Λήξη χρονικού ορίου υποβολής δήλωσης συμμετοχής.
Πέμπτη 24.03.10
19:00 Συγκέντρωση Κυβερνητών.
Παρασκευή 25.03.11
10:00 1η Ιστιοδρομία Φαλήρου - Ύδρας
Εκκίνηση από τον όρμο Φαλήρου
Απόσταση 36 ν.μ.
Σάββατο 26.03.11
13:00 Απονομή επάθλων 1ης Ιστιοδρομίας – Τοπική Εκδήλωση
Κυριακή 27.03.11
10:00 2η Ιστιοδρομία : Ύδρας – Φαλήρου
Εκκίνηση από την Ύδρα
Απόσταση 36 ν.μ.

ΕΠΑΘΛΑ

Θα απονεμηθούν έπαθλα στον 1ο, 2ο και 3ο νικητή της γενικής βαθμολογίας σκαφών ORCi, ORC Club και IRC, καθώς επίσης και στους νικητές των κλάσεων ανάλογα με την συμμετοχή.
Έπαθλα πρώτης ιστιοδρομίας Φαλήρου - Ύδρας :
Θα απονεμηθούν έπαθλα στους πρώτους νικητές των κλάσεων για την πρώτη ιστιοδρομία.
Η απονομή επάθλων στους νικητές θα γίνει το Σάββατο 26/03/2011 στις 13:00 μ.μ. στον αύλιο χώρο του εστιατορίου «Ηλιοβασίλεμα» Ύδρας.
Πηγή:
Π.Ο.Ι.Α.Θ.

Παρασκευή, 18 Μαρτίου 2011

18 ΜΑΡΤΙΟΥ 1936, Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ














1936

Ο Ελευθέριος Βενιζέλος ζει εξόριστος στο Παρίσι, με κλονισμένη την υγεία του. Στις 18 Μαρτίου αφήνει την τελευταία του πνοή. Η κηδεία του δε θα γίνει στην Αθήνα για αποφυγή ταραχών.








Το αντιτορπιλικό "Παύλος Κουντουριώτης" μεταφέρει τη σορό του στα Χανιά. Οι εκδηλώσεις πένθους σε ολόκληρη την Ελλάδα είναι πρωτοφανείς. Ο Ελευθέριος Βενιζέλος ενταφιάζεται στο Ακρωτήρι σε ατμόσφαιρα πανελλήνιας συγκίνησης.













metamarks